Citat:
Ursprungligen postat av
stayloose
Minns du lotteriskandalen? Transportstyrelsen? När S försökte kringgå lagen om anonyma donationer? S trollfabrik AiP Media? S-toppen som åkte dit på Dumpen? El-Haj-skandalen? Sossen i skatteutskottet som avgick efter bostadsfusk? Kommunalrådet i Åsele som köpte hus av en dement? S-snubben i Finspång som spred antisemitism på X? Bara ett axplock av skandaler hos Sossarna som massmedia har rapporterat om de senaste åren. Det sker hela tiden.
Jodå jag minns skandalerna som S varit inblandade i. I dom fall där , framför allt, vänsterhängda partier är inblandade klingar rapporteringen av väldigt fort. Varför gör inte Kalla Fakta en dokumentär serie om Terroristerna i V t.ex. Istället gör dom en tre delar dokumentär om något som skedde 2021, medans dom flesta vänsterskandaler på sin höjd diskuteras av fredagspanelen för att sedan glömmas bort. Nämns ens terroristerna i V fortfarande? Nej.
Jag tycker det är fel att använda skattemedel på ett felaktigt sätt, oavsett parti, men som ett opartisk media borde bevakningen och granskningen vara proportionerlig mellan partierna