2026-06-09, 08:39
  #253
Medlem
Benny98s avatar
Om jag har förstått saken rätt får alla politiska partier som kommit in i riksdagen partistöd av staten. Även partier som erhållit 2,5 procent under något av de två senaste valen. Man kan i och för sig undra varför skattepengar ska användas till sådant trams när vi inte har råd med gatubelysning, men det är en annan fråga.

Vad partierna sedan gör med det stödet är upp till dem själva. Om de vill trycka valaffischer eller gå på porrklubb kommer inte att förändra någonting för mig som skattebetalare.
Citera
2026-06-09, 08:45
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Alla skattefifflar det är bara det att alla inte granskas, eller alla partier eller tom regeringsmänniskor oavsett parti myglar. Är det inte lägenheter så är det taxiresor, böbeln alltså vi står bredvid och applåderar och ser eliten bluffa åt sig mer av skattepengar men ingen gör något åt det!
Lotteriet är redan glömt, pensionspengarna är glömda, ingen är bättre, alla är lika jävla ruttna men så länge dom inte får smaka på folkets ilska fortsätter dom som råttor på en bakgård. Nä lite mer frankrike på 1700-talet hade varit på sin plats.

Det är väl ingen slump att man tar upp händelsen nu, före valet. Dom andra partierna måste känna sig ordentligt hotande av SD.
Citera
2026-06-09, 08:59
  #255
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Skattefifflare, alkisar och gillar barn, det är min bild av SD senaste veckorna.

Glöm inte pundare också, tänker på Katja.
Citera
2026-06-09, 09:05
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Minns du lotteriskandalen? Transportstyrelsen? När S försökte kringgå lagen om anonyma donationer? S trollfabrik AiP Media? S-toppen som åkte dit på Dumpen? El-Haj-skandalen? Sossen i skatteutskottet som avgick efter bostadsfusk? Kommunalrådet i Åsele som köpte hus av en dement? S-snubben i Finspång som spred antisemitism på X? Bara ett axplock av skandaler hos Sossarna som massmedia har rapporterat om de senaste åren. Det sker hela tiden.

Jodå jag minns skandalerna som S varit inblandade i. I dom fall där , framför allt, vänsterhängda partier är inblandade klingar rapporteringen av väldigt fort. Varför gör inte Kalla Fakta en dokumentär serie om Terroristerna i V t.ex. Istället gör dom en tre delar dokumentär om något som skedde 2021, medans dom flesta vänsterskandaler på sin höjd diskuteras av fredagspanelen för att sedan glömmas bort. Nämns ens terroristerna i V fortfarande? Nej.

Jag tycker det är fel att använda skattemedel på ett felaktigt sätt, oavsett parti, men som ett opartisk media borde bevakningen och granskningen vara proportionerlig mellan partierna
Citera
2026-06-09, 09:08
  #257
Medlem
populopiduss avatar
SD är och förblir ett clownparti. Förr eller senare kommer dom rasa ner i samma takt som dom sköt upp. Det är ett tillhåll för alkisar, pundare, kriminella och allmänna drägg. Samhällets bottenskrap utklädda i kostymer från Dressman.

Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja visst känns det väldigt planerat. Väldigt politiskt drivet mot SD. Mediadreven går. Klägget.

Har du missat att SD numera själva är en del av klägget? Makt, tjänstemän i kanslihuset, lobbykompromisser och egna stiftelser. Samma maskineri som de i åratal anklagade andra för att tillhöra.
__________________
Senast redigerad av populopidus 2026-06-09 kl. 09:11.
Citera
2026-06-09, 09:15
  #258
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?

Vilken idiot. Hon var extern konsult som skötte ekonomin. När det uppdagats att hon fifflat med SD pengar går hon ut med detta? Intern representation vid event.
Sosseriet är igång, ska de granska andra partier med om det bjöds på vin vid interna event?
Citera
2026-06-09, 09:16
  #259
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
SD är och förblir ett clownparti. Förr eller senare kommer dom rasa ner i samma takt som dom sköt upp. Det är ett tillhåll för alkisar, pundare, kriminella och allmänna drägg. Samhällets bottenskrap utklädda i kostymer från Dressman.

Har du belägg för det där påståendet?

Har du missat att SD numera själva är en del av klägget? Makt, tjänstemän i kanslihuset, lobbykompromisser och egna stiftelser. Samma maskineri som de i åratal anklagade andra för att tillhöra.

Vänstern är ett bidragsberoende parasit, muslimer och hamaskramare. Samhällets absoluta bottenskrap.
Citera
2026-06-09, 09:17
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Jodå jag minns skandalerna som S varit inblandade i. I dom fall där , framför allt, vänsterhängda partier är inblandade klingar rapporteringen av väldigt fort. Varför gör inte Kalla Fakta en dokumentär serie om Terroristerna i V t.ex. Istället gör dom en tre delar dokumentär om något som skedde 2021, medans dom flesta vänsterskandaler på sin höjd diskuteras av fredagspanelen för att sedan glömmas bort. Nämns ens terroristerna i V fortfarande? Nej.

Jag tycker det är fel att använda skattemedel på ett felaktigt sätt, oavsett parti, men som ett opartisk media borde bevakningen och granskningen vara proportionerlig mellan partierna

Janne Josefsson och Ola Sandstig gjorde reportage om det 2014. SVT om jag inte minns fel. Förvånad över att den släpptes. Det blev ett fasligt liv på alla vänstervridna idioter..
Citera
2026-06-09, 09:24
  #261
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vänstern är ett bidragsberoende parasit, muslimer och hamaskramare. Samhällets absoluta bottenskrap.

Håller helt med dig. Faktum är att ju längre ut i kanterna (vänster/höger) desto mer skit hittar du.
Citera
2026-06-09, 09:29
  #262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är just den dubbelmoral ni SD:are har. Hyckleri.

Här har vi en till äkta förvirrad tomte.. Ni vänstervridna fåntrattar lever verkligen i en egen liten värld.

Snackar vi dubbelmoral och hyckleri är vänstern och sossarna värst. Dags att släppa de där gamla tankarna om att de röda står för rättvisa och jämlikhet.

Alla som kommenterar här röstar inte för SD. Men många är trötta på såna här drev från röd media..
Citera
2026-06-09, 09:31
  #263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag anser att de rödgrönas skattepolitik om att skinna svenska skattebetalare på våra pengar är mer värd att diskutera än hur SD hanterar fakturor för matleveranser i sin bokföring.
Ändå så kommenterar du i denna tråd när du kunde skapa en egen i det ämne du ser som värdefullt
Citera
2026-06-09, 09:43
  #264
Medlem
Threadkillers avatar
Vad exakt är det de anklagas för av den förskingringsanmälda kvinnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in