2026-06-12, 21:57
  #505
Medlem
semen.12s avatar
Vad är detta? SD alltid SD Älskar man Svenskar röstar röstar man med hjärtat.

Det finns ju folk som hatar Svenskar enligt deras religion är vi orena och smutsiga våra kvinnor täcker inte vårt vackra blonda hår.
__________________
Senast redigerad av semen.12 2026-06-12 kl. 22:04.
Citera
2026-06-13, 08:52
  #506
Medlem
På måndag kommer del 3, antagligen har man sparat något större och uppenbart till sista delen. I reklamen säger dom att man klarar inte det här också om någon.
Citera
2026-06-13, 11:04
  #507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
OBS: det är mycket viktigt och allmänt känt att inom förlagsbranschen så görs ofta sådana här affärer upp. Att något annat förlag köper upp hela eller delar av upplagan. På så vis så får det säljande förlaget
riktigt bra siffror i sin bokföring. Det köpande bolaget kan minska sina vinster, och därmed kanske
kunna slippa skatta. Det är en stor fördel att kunna slippa skatta eftersom det
blir så mycket mera pappersjobb då.

Vad jag förstår så Åkessons bok är ingen penningtvätt, pengarna finns ju kvar om än i ett annat bolag. Nej penningtvätt är betydligt listigare upplagt. Det skulle knappast varit ett sådant i Åkessons fall eftersom pengarna var vita från början, och antagligen fortfarande är vita.

Beträffande Metropol Palais så kan ju verksamheten ha använts för penningtvätt att Sossarnas valboskap mycket väl kunde använda Metropols kassaregister för att ta in svarta kontanta pengar
från gängkriminella att de "huxflux" blev vita.

I så fall bör det ha funnits en parallell bokföring någonstans. De kriminella kunde sedan ta ut en "vit lön" direkt från Metropols lönekontor.

Det är ju inte orimligt att Annelie Nordström var gangsterbossen i de gängkriminellas undre värld i restaurangbranschen ?
Att hon satt på sin kammare i 20-miljoners lägenheten och gjorde omsorgsfull vapenvård på
Glock-pistolerna, för nästa dags viktiga uppdrag ?

Kanske rentav att Nordström får en obetvinglig lust att gå på Bio på Sveavägen en
vacker dag/kväll ?

Med 100 tals miljoner att bolla och gödsla med och som bränner i fickan så kan hon mycket väl ha
haft att göra med uppgörelser i den undre gängkriminella världen ???

Kommer vi då nästa gång vi får läsa om Annelie Nordström att hon har hittats på en ståplats i Nybroviken med betongskor runt Gucciskorna och fötterna

När Knasvänstern och MSM har läst detta inlägg klart, så kommer ångesten att fördunkla sinnet,
och genast kommer Anders Lindberg att få total härdsmälta och med en artikel att Metropol Palaise var en False-Flag, där det egentligen var SD, Israel och Trump som styrde i bakgrunden. Och femtekolonnaren Annelie Nordtröm var en vältränad agent för Mossad ?


Kul läsning och tack för svt länken. Man fick faktiskt lite maffia känsla när allt uppdagades..
Vänstern och sossarna är hycklare utan dess like och all kritik studsar bara..När de synas och fakta presenteras blir det oftast bara tyst.

Med tanke på hur få år (16) SD verkat i riksdagen är de rena duvungarna jämför med t.ex. sossarna och vänstern.. Inget parti har väl historiskt sett blivit så utfryst och mobbat som SD. Så pass att det har försvårat i gemensamma sakfrågor och det kan i allra högsta grad anses vara odemokratiskt.
Citera
2026-06-13, 20:11
  #508
Medlem
Getkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
På måndag kommer del 3, antagligen har man sparat något större och uppenbart till sista delen. I reklamen säger dom att man klarar inte det här också om någon.
Finns inget mer.
När domstolen ger sin dom tror jag på det.

Typiskt innan valet.
Citera
2026-06-16, 09:57
  #509
Medlem
DeValeras avatar
Om det stämmer är det dumt av SD. De måste någon gång att lära sig att de fullkomligt hatas av medier och att de därför "granskas" och exponeras särskilt mycket.

Är man ett parti som driver på för ordning och reda så passar det sig inte att man själv håller på och dribblar.

Om man vill ha ett något sånär fungerande land finns inget alternativ i nuläget att rösta på, men den dag det kommer ett sådant parti lär SD få svårt att behålla rösterna.
Citera
2026-06-16, 19:50
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om det stämmer är det dumt av SD. De måste någon gång att lära sig att de fullkomligt hatas av medier och att de därför "granskas" och exponeras särskilt mycket.

Är man ett parti som driver på för ordning och reda så passar det sig inte att man själv håller på och dribblar.

Om man vill ha ett något sånär fungerande land finns inget alternativ i nuläget att rösta på, men den dag det kommer ett sådant parti lär SD få svårt att behålla rösterna.

Ja, i det här fallet borde partiledaren definitivt haft bättre omdöme.
Citera
2026-06-21, 19:12
  #511
Medlem
Nej, jag är inte med i någon sekt. Men det är ju alltid så snedvridet på SVT. Man granskar ju aldrig hur sossarna har riggat den djupa staten till sin egen totala fördel till exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Så svarar en som är med i sekten och inte vill se sanningen. Har du ens sett avsnitten?
__________________
Senast redigerad av noden 2026-06-21 kl. 19:19.
Citera
2026-06-23, 17:19
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Nej, jag är inte med i någon sekt. Men det är ju alltid så snedvridet på SVT. Man granskar ju aldrig hur sossarna har riggat den djupa staten till sin egen totala fördel till exempel.

"Jag är inte med i någon sekt" och sen...

"sossarna har riggat den djupa staten till sin egen fördel"...

Tryck hål på bubblan du lever i och gå ut och möt människor!
Citera
2026-06-24, 17:36
  #513
Medlem
Enbolots avatar
Inte för att jag gillar vänstern, men de ska ha en eloge för att de polisanmält Jimmie Åkessons vidlyftiga affärsmetoder. SD som gapar om lag och ordning behöver granskas i sömmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in