2026-06-09, 07:40
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?

Jag är ju ingen SD-anhängare, men samtidigt känns detta väldigt planerat att detta kommer upp nu strax innan valet. Är detta något nytt vi börjar se att de olika politiska partierna sparar såna här snedsteg och publicerar dem när de gör som mest skada? Det kan iaf slå emot båda hållen.
Samtidigt så hörde jag att hon var under utredning just nu, så det kanske faktiskt råkar vara en slump, det är iaf vad jag hoppas på. Vi vill inte ha ett valsystem där folk sparar på sig en massa skit som sedan skapar en jättesvartmålning vart 4:e år.
Citera
2026-06-09, 07:43
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är helt rätt att göra allt man kan för att betala så lite skatt som möjligt!

Skatt är att råna svenska folket på pengar och ge till MENA.

Bra att skattepengarna går till svenskar för en gångs skull.

Go Jimmie!

Intressant inställning. Du menar att det är ok ifall V gör samma sak då eller?
Citera
2026-06-09, 07:46
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jag är ju ingen SD-anhängare, men samtidigt känns detta väldigt planerat att detta kommer upp nu strax innan valet. Är detta något nytt vi börjar se att de olika politiska partierna sparar såna här snedsteg och publicerar dem när de gör som mest skada? Det kan iaf slå emot båda hållen.
Samtidigt så hörde jag att hon var under utredning just nu, så det kanske faktiskt råkar vara en slump, det är iaf vad jag hoppas på. Vi vill inte ha ett valsystem där folk sparar på sig en massa skit som sedan skapar en jättesvartmålning vart 4:e år.

Detta systematiska bidragsfuskande är väl ändå skandalöst med tanke på att SD:are ropar högst för skärpta straff olika typer av brottslighet? Men om man själva fifflar är det tydligen inga problem.
Citera
2026-06-09, 07:46
  #244
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Jag är ju ingen SD-anhängare, men samtidigt känns detta väldigt planerat att detta kommer upp nu strax innan valet. Är detta något nytt vi börjar se att de olika politiska partierna sparar såna här snedsteg och publicerar dem när de gör som mest skada? Det kan iaf slå emot båda hållen.
Samtidigt så hörde jag att hon var under utredning just nu, så det kanske faktiskt råkar vara en slump, det är iaf vad jag hoppas på. Vi vill inte ha ett valsystem där folk sparar på sig en massa skit som sedan skapar en jättesvartmålning vart 4:e år.

Ja visst känns det väldigt planerat. Väldigt politiskt drivet mot SD. Mediadreven går. Klägget.
Citera
2026-06-09, 07:47
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är helt rätt att göra allt man kan för att betala så lite skatt som möjligt!

Skatt är att råna svenska folket på pengar och ge till MENA.

Bra att skattepengarna går till svenskar för en gångs skull.

Go Jimmie!

Det är just den dubbelmoral ni SD:are har. Hyckleri.
Citera
2026-06-09, 08:02
  #246
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha det parti som har en hög andel pedofiler råkar vara C men låt inte sanningen stoppa dig. Tyvär så återfinns pedofiler dock i alla partier och efter Epsteinfilerna så ser vi ju vad som försegår bland dom rika i samhället. Det finns genomruttna människor precis överallt. Frågan är varför du hånar psykiskt sjuka som du kallar depression då 30% av Sveriges kvinnor har problem med det ska du håna dom också. Inte så konstigt att människor mår dåligt i detta samhälle efter den utvecklingen vi haft med dysfunktionell massinvandring och mångkultur som få ville ha. En småaktig och avundsjuk befolkning med på tok för många vänsteräckel och invandrare överallt. Uppenbarligen så är detta inte ett sunt samhälle.
Angående skatt så vill nästan alla betala mindre skatt i detta land då samhällskontraktet är brutet. Vi blir utbytta medans vi samtidigt betalar för det, fullständigt sinnessjukt men ja det viktiga är ju att för lite skatt betalts det värsta brottet av dom alla. Har det ens betalats för lite skatt eller är detta en gråzon vi vet ju hur det ljugs i detta land före val. Dom kallade det för trixande vilket inte direkt är olagligt. Känns som klassisk smutskastning detta.

Ja. C leder hittills, men SD är inte långt efter. Jag hånar inte psykiskt sjuka, men de bör inte sitta i politiken och bestämma över andra människor. Skillnaden är att när vi vanliga medborgare fuskar med skatten så får vi polis, Skatteverket, rättsväsendet och eventuellt kronofogden efter oss. När politiker som ändå ska vara ett gott exempel gör det så händer ingenting. Dessutom är det troligtvis vi skattebetalare som får stå för mellanskillnaden av SDs "Jimmiefester" så de blir ju inte gratis ändå.
Citera
2026-06-09, 08:13
  #247
Avstängd
Comitiums avatar
Jag anser att de rödgrönas skattepolitik om att skinna svenska skattebetalare på våra pengar är mer värd att diskutera än hur SD hanterar fakturor för matleveranser i sin bokföring.
Citera
2026-06-09, 08:18
  #248
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det är just den dubbelmoral ni SD:are har. Hyckleri.
Det är ju knappast kriminaliteten i sig som sd har problem med, utan etnicitet och åsikter.
Citera
2026-06-09, 08:19
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag anser att de rödgrönas skattepolitik om att skinna svenska skattebetalare på våra pengar är mer värd att diskutera än hur SD hanterar fakturor för matleveranser i sin bokföring.
Skapa en tråd om det då istället för att vara här och ta ditt OT-trams
Citera
2026-06-09, 08:25
  #250
Medlem
Snubchurps avatar
SD verkar vara ett riktigt alkisgäng. Alla partier är korrupta och dysfunktionella på nått sätt så det här är knappast en förvåning.
Citera
2026-06-09, 08:28
  #251
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Förutsatt att det du säger stämmer, så finns ju i princip inget parti att rösta på.

Uffe har roffat åt sig lägenheter han inte var berättigad till, Magda har haft svart städhjälp och därmed undanhållit skatteintäkter, Jimmie har haft fyllefester med tveksam utgiftsredovisning, Nooshi har hela plutoner av islamister på förtroendeposter, o.s.v. o.s.v.

Magdalena Andersson anlitade en etablerad städfirma som utnyttjade en papperslös kvinna från Nicaragua.
Citera
2026-06-09, 08:35
  #252
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Skapa en tråd om det då istället för att vara här och ta ditt OT-trams

Du är dum. Dumma dig.

Jag anser fortfarande att de rödgrönas skattepolitik om att skinna svenska skattebetalare på miljarder är mer värd att diskutera än hur SD hanterar fakturor för matleveranser i sin bokföring.
__________________
Senast redigerad av Comitium 2026-06-09 kl. 08:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in