2026-06-10, 06:56
  #361
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu kom nästa avslöjande. Boken Jimmie har skrivit sålde så dåligt att SD själv köpt upp dem med skattemedel. Böckerna är brända. Jimmies förtjänst blev 1,7 miljoner in i sitt företag. Detta blir nog värre för både SD och Jimmie själv!

Det är ändå förbluffande att ett parti ägnar sig åt sån här korruption när de vet att media utreder och granskar. Miljoner skattekronor rakt ner i Åkessons fickor.

Korruption är verkligen det värsta jag vet och en av anledningarna till att jag ogillar moderaterna, eftersom de alltid varit genomkorrupta. Förvånande nog är SD tydligen ännu värre.

Vill man inte stötta korruption bör man söka sig till partier som inte gynnar miljonärer, helt klart.
Citera
2026-06-10, 06:59
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nu kom nästa avslöjande. Boken Jimmie har skrivit sålde så dåligt att SD själv köpt upp dem med skattemedel. Böckerna är brända. Jimmies förtjänst blev 1,7 miljoner in i sitt företag. Detta blir nog värre för både SD och Jimmie själv!

Kulturstöd á la SD?
Citera
2026-06-10, 07:14
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det viktiga i den här frågan är inte själva fifflandet och att jimmy och han kompisar väljer att fiffla. SD är ett riksdagsparti, med det följer att man medverkar i lagstiftningen. Om man har rätt att medverka i lagstiftningsprocessen följer en skyldighet att visa respekt för lagarna. Man kan inte fritt välja vilka lagar man följer och sen skita i andra som man ogillar. Om man ogillar en lag så får man i riksdagen arbeta för att ändra den.

Så fifflande när det gäller jimmys supande är ungefär lika respektlöst som när MP ledamöter gömmer flyktingar som fått avslag på sina asylansökningar. I båda fallen visar det en avsaknad av respekt för lagar och demokratin. I båda fallen visar det på en mycket bristande vandel. Det är viktigare än att jimmy super på skattefritt. Jimmy kan inte enbart kräva att Mena ska visa upp en god vandel även riksdagsledamöter och riksdagspartier måste kunna visa en god vandel

Det enda partiet som fifflat är sossarna som höjde antal medlemmar i partiet för att få mer bidrag!
Och gör det än, genom att tvinga medlemmar i LO vara en del av socialdemokraterna medlemmar trots att man vet att många medlemmar röstar just på SD.

Vad partier gör för "sina" partipengar är upp till partiet! Valkampanjer eller interna fester är skitsamma vad jag har hört rör det sig om 70.000?

Moraliskt ska det såklart betalas skatt och har inte det gjorts så bör man kontrollera det!
Vi pratar alltså om ca 35.000 som ska in till skatteverket. Att granska såna enorma summor och slå på stora trumman är mycket bra och sätter nivån i framtiden för alla partier. Så glädjen från den röda sörjan kommer bli kortvarig.
Citera
2026-06-10, 07:20
  #364
Medlem
L-Y-Fs avatar
Tjockisen och speltorsken Casino Åkesson har alltså skrivit en bok ingen vill ha så man köpte 80 000 exemplar av boken


Citat:
Jimmie Åkesson gjorde affärer med sitt eget parti, det visar Kalla faktas fortsatta granskning. Sverigedemokraternas dotterbolag köpte merparten av de 80 000 exemplar som trycktes av partiledarens bok 2018 – med skattepengar.

Alla hjon på fb som gapat om korrupta politiker och avkrävt ansvar - ja avkräv det nu. Var inte så jävla seketeristiska.
Citera
2026-06-10, 07:24
  #365
Medlem
carlpetersen73s avatar
Bedrövligt agerande av SD, men märkligt att det bara är deras snedsteg som lyfts fram. Har ju inte direkt varit blåslampan efter S lotterihistoria. Eller deras trollfabrik. Vi skulle behöva en neutral nyhetsrapportering.
Citera
2026-06-10, 07:24
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Tjockisen och speltorsken Casino Åkesson har alltså skrivit en bok ingen vill ha så man köpte 80 000 exemplar av boken




Alla hjon på fb som gapat om korrupta politiker och avkrävt ansvar - ja avkräv det nu. Var inte så jävla seketeristiska.
Lite dumt att ge sig på föfrattarbanan när ens knappast läser böcker.
Citera
2026-06-10, 07:25
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
TV4 Kalla Fakta är på hugget igen: "SD använde skattemedel för att köpa böcker av Åkesson"


Åkesson gjorde privat miljonaffär – med sitt eget parti.
https://www.tv4.se/artikel/49nhXmCAFIGWCviSWL6bhc/akesson-gjorde-privat-miljonaffaer-med-sitt-eget-parti

Varför skriver du inte vad man sa i tv? Det är inte olagligt men möjligen omoraliskt. Det har inget med korruption att göra!
Citera
2026-06-10, 07:30
  #368
Medlem
Folk är väl trötta på skattekritiska partier, som tex SD
Där man vill sänka skatter för sig själva och sen låter vanligt folk, eller låginkomsttagare, få mindre trygghet
Man ser tydliga försämringar i välfärd och olika statliga system

Medan de själva ohindrat festar loss för dyra skattepengar
Trots att de kritiserar slöseri med skatter hos vanligt folk, fattiga

tom så att man jagar vanligt folk med blåslampa
För att kolla att alla krav stämmer till punkt och pricka
Citera
2026-06-10, 07:32
  #369
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Varför skriver du inte vad man sa i tv? Det är inte olagligt men möjligen omoraliskt. Det har inget med korruption att göra!

Ta det du med Olle Lundin istället ..
- Ett klassiskt exempel på korruption, säger professorn Olle Lundin.
Artikel: https://www.tv4.se/artikel/49nhXmCAFIGWCviSWL6bhc/akesson-gjorde-privat-miljonaffaer-med-sitt-eget-parti



Jag citerade bara från artikeln, inte från vad som sägs från sändningen ....
Citera
2026-06-10, 07:40
  #370
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Bra att detta kommer fram, de är kört för SD nu, sen vill de ha ministerposter också.De är värre än kapitalistpartiet dvärgarna.
Citera
2026-06-10, 07:44
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Ta det du med Olle Lundin istället ..
- Ett klassiskt exempel på korruption, säger professorn Olle Lundin.
Artikel: https://www.tv4.se/artikel/49nhXmCAFIGWCviSWL6bhc/akesson-gjorde-privat-miljonaffaer-med-sitt-eget-parti



Jag citerade bara från artikeln, inte från vad som sägs från sändningen ....

Om partiet köpte boken i tron att kunna sälja boken vidare och göra en vinst? alternativt ge bort boken till partimedlemmar är det möjligtvis en dålig affär eller naivt i sin tro på antal människor som vill läsa boken!

Det här kommer man ingen vart med, smutskastningen måste bli bättre för så här lurar man inga normal tänkande människor! Möjligtvis en och annan fiskmås.
Citera
2026-06-10, 07:57
  #372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Du är så jävla korkad hur tror du rika människor löser sina affärer? Tror du alla höginkomstagare gladligen betalar skatt?

Finns inget olagligt med att göra på det här sättet. Moraliskt kan man diskutera men då kan man granska hela Sveriges företagsledare.
Du menar att det är okej att köpa upp böcker man själv ger ut med partibidraget, inte då en eller några utan närmre 80'000?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in