Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Jag ser ju inte abort som mord.
Det är okej.
Per definition är mord ett "uppsåtligt och otillåtet dödande av en annan människa". Men eftersom det är tillåtet av staten du dyrkar, och du inte ser foster som människor, så kan du rättfärdiga det.
Men i verkligheten ÄR ett foster en människa. Eller måste man skäras ut eller passera en vagina för att bli människa? Därför är det enligt din kära stats definition egentligen mord.
Men som du säger, allt är bara ord. Det förändrar inte verkligheten. Om man ska kunna bli människa, måste man först vara en spermie, sen ett foster i ett ägg. Att du släcker livet innan det hinner betala skatt till din älskade utsugar-stat gör det inte mindre till ett liv.