Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Även om du har rätt i sak så är det ju bara en lek med ord.
Nu ligger gränsen vid abort där den ligger i Sverige.
Då är det ju det man får förhålla sig till. Sen om dubkallad DDT mord och jag kallar det för abort. Ja så får det väl vara då.
Gräns och gräns. Förhåller du dig till alla statens direktiv helt utan att resonera själv? Är du en sån orderföljare utan kapacitet till kritiskt tänkande?
Man behöver inte förhålla sig till något någon annan säger. Däremot måste man acceptera verkligheten, så som den är. Och man måste vara sann mot sig själv.
Är man okej med att döda sitt barn, så lägger jag mig inte i det. Jag tycker förstås synd om barnet som fick leva så kort och innehållslöst. Men alla bör göra sina egna val, efter hur de vill leva sina liv. Det finns inte nödvändigtvis rätt och fel. Saker är.
Vi kan kalla det mord, abort eller vad du vill. Men det ändrar inte på att du släcker ett liv som lever. Och därtill ett liv som är i sin mest utsatta och hjälplösa situation.
Jag vill inte göra det. För det skulle jag inte kunna stå för. Men folk gör värre saker än så, och rättfärdigar det. Jag dömer inte. För mig är det viktigt att folk får bestämma över sig själva och göra sina egna val. Hur dåliga de än är, enligt mitt rättesnöre.