Citat:
Ursprungligen postat av
kolzuran
Jag undrar varför detta med att mödrar avlivar sina ovärdiga ungar för egen "vinning". Att istället typ adoptera bort barnet verkar som ett bättre alternativ, eller? Mod får gärna flytta ämnet. Diskutera nu!
Vart går gränsen för ”mord” då?
Jag gissar att du inte anser att det är mord när du har ett vanligt samlag (eller ensamseglare) men kommer i kondomen istället?
Nånstans så går det ju ihop och blir ett slags liv.
Jag förstår det där med mord, även om det är väldigt förstorat i min värld, men anser fortfarande inte att abort är fel.
Så nånstans så är det ju en individuell gräns som du inte alls håller med om. Andra människor har andra gränser.
Du måste lära dig att andra människor inte tycker exakt som du gör.