Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Finurligt fanns det ingen tråd om detta ?
Aldrig handlat nåt plagg eller skor byxor t-shirt osv ifrån Temu. Ett område som är outforskat förutom nån keps jag köpt, och skor för vissa ändamål som är tillfälliga, men handlat massor med andra grejer
Jag är helt enkelt väldigt skraj att ha på mig kläder mot huden som aldrig deklarerar äktheten och innehållet i textilen fabrikatet pga kemikalier och andra allergiska syntetmaterial som ger utslag och förgiftar huden.
Ni som beställt plagg därifrån bland andra miljoner människor i Europa. Har ni några principer, felsökning tester och certifikat, fabrikat, metoder, och regler ni följer när ni väljer ett plagg ifrån temu eller skiter ni i vilket vad det är för material som ligger emot huden ?
Förutom kanske det uppenbara att det är inte så slitstark material i många fall och tunt och dåliga trådar men det har inte med tråden / saken att göra ang frågan
2. I övrigt, vilken annan klädsida i EU europa är ytterst billig i nivå med temu och liknande men har betydligt bättre regelverk för garanterat 100% bomull eller äkthetsintyg och allergifria intyg på sina kläder ?
Du har all rätt att vara skraj för deras kläder, såg ett tull program och de gick ju bara igenom det som allra hastigast för det var en sådan mängd. Sedan sade de att de gjorde några stickprover och de hade tidigare funnit bl a stora mängder arsenik i vissa plagg, alltså vem vill ta något sådant på sig?
Köp hellre begagnat via Sellpy, bättre, billigare och mer miljösmart.
Brukar också handla annat ifrån Kina ex. rakblad som är långt billigare och minst lika bra som här, samt eltandborstar som också har blivit snuskigt dyrt här.