Citat:
Ursprungligen postat av
MissAjDiHiDi
Vart tror du kläderna från exempelvis H&M med mera kommer ifrån. Kommer ihåg för ett ex antal år sen så jobbade jag på KappAhl. Vissa kläder stank kemikalier när det skulle packas upp.
Jag vet inte hur du gör men jag tvättar allt nytt innan användning vare sig det kommer från en klädbutik inom landets gränser eller när jag har beställt från exempelvis temu.
Har dock aldrig beställt nån tröja från temu men gissar på att man måste ta några storlekar större än vad man brukar ha. BH:ar som jag har beställt så är storleken det samma som när jag köpt här hemma. Sköna å snygga å betydligt billigare. Skor har jag oxå köpt, badtofflor. Likadana som finns i vilken sko affär som helst här hemma men betydligt bättre pris där med. Tänkte testa att beställa sängkläder vid nåt tillfälle för en vän hade gjort det å sa att det var bra material å sköna att sova i. Denne har även oxå köpt massor med tröjor, bland annat hoodies som oxå berättas att det var sköna att ha på sig.
Jag går mycket på recensionerna som finns. Är det många som skrivit att det sitter bra, sköna etc etc så läggs det i varukorgen. Gjorde en ny beställning igår med telefon tillbehör samt nya BH:ar å massa annat.
Har också jobbat med att packa upp kläder. Folk blir typ lurade bara för att det är design från Danmark. Låter ju fint. Men kläderna är ju från Asien och det känns så tydligt när man packar upp hur mycket skit det är i textilierna. Många kläder stinker och man får en speciell beläggning på fingrarna när man jobbar med kläderna. Säkert hälsosamt att jobba med... Not!
Angående storlekar. Bra att läsa recensionerna så man får ett hum om hur andra köpare upplevt kläderna. Både i storlek, passform och kvalitet. Vissa lägger ju ut egna bilder också på vad de köpt. Upplever att kläder är samma storlek som här. Köper alltid samma storlek eller max en storlek större. Skor säljs ibland med kinesisk storlek, men då står det tydligt.
Hoodies funkar bra. Men ibland är tyget tunnare än det lite tjockare vi är vana vid.