Citat:
Ursprungligen postat av
Devalvera
Jag hittar ingenting i TS som nämner tacos eller spiskummin. Det där är ditt eget hittepå.
TS:
TS vill du ha recept på taco salsa med spiskummin?
Du fastnar på ett namn, likheterna är kusliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Nejförfan. Röd sås till kebab med lite pizzazz så det passar till grillat kött. Typ slät "zigeuner" sås med llte mer krydda.
Klyban är den enda i tråden som tipsar om helt andra såser och kryddblandningar, trots att jag sagt att jag redan fått alla tips jag behöver. Tror Klyban behöver få skryta lite om hans lite mer komplicerade kökstips.
Dagens tanke: Jag tror jag kommer passera ajvaren genom en sil och tillsätta de passerade tomaterna, sen smaka av med cayenne, vinäger, socker, salt, peppar, kanske lite olivolja, kanske lökpulver, osv.
Tex den tacoliknande sås aktiga jag gjorde är mycket stora likheter med en av de som du sagt är vad du kan se dig testa.
Det intressanta det recept du tänker testa i din taco har förbluffande likheter med just denna vad jag mer skulle kalla för tacosås.
Rostade chilis/paprikor, tomat, lök min visserligen röd, rå och hackad, lime(du vinäger i syra.), salt, peppar och socker har jag även.
Enda är väl jag har kör mexikansk oregano och spiskummin också, annars är resten mycket liknande.
Du ser detta i recepten väl?
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Tsck för tipset. Jag har härmed strukit spiskummin!
Intressant nog så ser man just spiskummin i en del röd kebabsås med, och i fler än ett recept med.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Wow. Du är verkligen förvirrad.
Vi tar det igen: en ENKEL röd sås som till kebab med lite kryddhetta. Till grillat kött.
En enkel sås - för det ska räcka till många - och jag tänker inte stå och rosta tomater och hacka tusen grönsaker när det är helt i onödan.
(En annan gång, visst.)
Igen, jag har fått de flesta tipsen jag behöver för att gå vidare.
Förvirrad och när jag ser de stora likheterna, hur tänker du då?
Och hur svårt var det den som jag mer kallar taco sås, den är praktiskt taget exakt lika enkel.
SÅ vad är det som är så svårt för dig att du inte kan längre se den som enkel?
Förstår att man måste odla poblano eller köpa den färsk eller på burk, men man kan med enkelhet byta ut poblanon om så önskas och resten är ju inte det minsta svårt heller.
Så berätta vad som är så svårt, för jag ser det inte när något är såpass likt.