2026-05-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahaha en kommunist-blaska som skriver en lång artikel om hur vi ska konsumera mera fast fashion. Hur fan släppte redaktionen igenom denna?

Ponera att det en man skrivit en likadan artikel om kvinnor, den här feministskirbenten skulle gått igång på varenda cylinder..

Ont: skulle säga att svenska män klär sig sjukt bra till skillnad från alla andra länder i världen
Nej, bara nej. Ni ska konsumera mindre fast fashion, inte mer!

Det ser bara sorgligt ut när vuxna män klär sig i sladdriga, billiga polyesterplagg i fattig kvalitet. Ta en titt på äldre herrar som i regel klär sig bättre, de förstår vikten av material och passform. Och framför allt undviker de fast fashion.
Citera
2026-05-12, 11:52
Medlem
Borde inte vänstern hålla sig för god för såna där ytliga diskussioner? Egendomligt kan man tycka, fast dagens vänster är ju inte klasskamp utan någon slags monsterhybrid av nyliberalism och identitetspolitik. Bär de kläder du trivs med, inte vad någon tidning säger att du ska ha på dig.
Citera
2026-05-12, 11:55
Medlem
Praisethesuns avatar
En av bilderna i inlägget visar en skaljacka/skalväst, vilket jag är helt med på, men både kvinnor och män kör den. Låt folk va för fan!
Citera
2026-05-12, 11:56
Medlem
Det är väl inga straighta män som bryr sig om sånt.

Så dom borde egentligen se på homofiler och hur dom klär sig.

Då tror jag man får en mer rättvis bild av läget.
Citera
2026-05-12, 11:58
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad är flanellbyxor, låter som en pyjamas!?

Förr spelade gentlemän tennis i vita flanellbyxor och kritade vita skor. De var stil det! Som V.Gurra.
Citera
2026-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Fältstudie i fjollträsk.. Jaha men det förklarar ju saken. Har inte sett nån (inte tänkt på iaf) man gå omkring i dessa kläder som nämns i TS. Inte där jag huserar iaf 🤔
Inte fältstudie i fjollträsk.
Fältstudie i journalistens eget hem snarare baserst hur hennes manliga partner klär sig.
Citera
2026-05-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
”Den moderna mannen optimerar sin fysik, men lämnar stilen åt slumpen. Hur blev disciplin och dominans viktigare än begärlighet i garderoben? Är det bättre att vara ”ful men sann”?”

ECT har genomfört någon slags fältstudie i en särskilt trendkänslig del av Stockholm och resultatet är häpnadsväckande: tighta stretchjeans, kortärmad skjorta och tunn dunväst.

Generellt sätt klär sig män mycket illa.”
- Kristofer Andersson

Inget får sitta för bra. Skinny jeans och skjorta. Beige cardigan från Dressmann. Antingen lite för små eller lite för stora pikétröjor.”
- Marcus Hägglund

https://www.etc.se/kultur-noje/svenska-maens-klaeder-aldrig-varit-saemre

Män, förklara er! Varför går ni runt i stretchiga jeans även kallat ”jeggings”? Förr klädde ni er stiligt och snyggt så vad är det som har hänt egentligen?

Vad anser du är snygg stil?
Citera
2026-05-12, 12:13
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Inte fältstudie i fjollträsk.
Fältstudie i journalistens eget hem snarare baserst hur hennes manliga partner klär sig.
Ok ja det låter mer troligt.
Citera
2026-05-12, 12:29
Medlem
Citat:
”Den moderna mannen optimerar sin fysik, men lämnar stilen åt slumpen. Hur blev disciplin och dominans viktigare än begärlighet i garderoben? Är det bättre att vara ”ful men sann”?”

ECT har genomfört någon slags fältstudie i en särskilt trendkänslig del av Stockholm och resultatet är häpnadsväckande: tighta stretchjeans, kortärmad skjorta och tunn dunväst.

- Kristofer Andersson

Inget får sitta för bra. Skinny jeans och skjorta. Beige cardigan från Dressmann. Antingen lite för små eller lite för stora pikétröjor.”
- Marcus Hägglund

Män, förklara er! Varför går ni runt i stretchiga jeans även kallat ”jeggings”? Förr klädde ni er stiligt och snyggt så vad är det som har hänt egentligen?
Jag optimerar inte min fysik. Dra inte alla över en kam!
Citera
2026-05-12, 12:30
Medlem
Sant ! Dressmann så mycket dårligare material, tunnt, artificiellt polyester som man svettas i sommarvärmen men fryser i när det är kallt.
Bättre tidigare år med tjocka sköna ledigare byxor av bomull som varit alltför bra och långlivade.
Nu är deras plagg ofta dubbelt dyrare.
Citera
2026-05-12, 12:50
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Inte ett ord om mjukisbyxor.

De är enligt mig det värsta man kan visa sig i, fattas bara ett intatuerat "wt" över ögonbrynet.
Citera
2026-05-12, 13:13
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:

- Kristofer Andersson

- Marcus Hägglund

det dära låter ju inte hemskt eller fult alls.. kom uti i förorten. kom och se, kom och se! personligen drömmer jag om att klä mig som en peaky blinder; tidigt 1900-tal -- 3 lager av pläd... men jag orkar inte engagera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in