2026-05-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Spelar ingen roll. Låt bli kvinnor som är i ett förhållande, och håll dig till singlar.

Haha han har för fan kört samma sak tidigare, men då men en gift kvinna, också med en muslim-

(FB) Förälskad i gift arabist kvinna
Citera
2026-05-11, 10:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Jobbar ihop med en tjej som det ibland uppstår en ganska flörtig stämning med, hon är förlovad och det känns spm att båda är på det klara med att vi bara är goda vänner.
Hon är inte typen som är otrogen, muslim, ingen alkohol, ingen sex utanför äktenskapet, men ganska liberal, ingen hijab och lever ensam, även om hon är troende.
Ibland när vi har flörtat lite för mycket så blir hon kall ett par dagar, sedan är allt som vanligt igen, jag VET att hon är intresserad av mig också, hon har bla. sagt att hon gärna skulle inleda något med mig om hon inte var förlovad.

nu till problemet, jag har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. såg dagen efter att jag ringt henne massa gånger och att hon blockat mig på appens char, hon har dock kvar mig som vän men har mer eller mindre ignorerar mig helt sen dess, ser arg ut,säger knappt något, men har sett att hon tittar mycket men vänder bort blicken näer våra ögon möts.
Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.

Absolut förklara läget. Be om ursäkt, det var alkoholen. Bekräfta sedan att du förstår hennes ställning, och att du vill hålla er relation professionell. Inget annat.
HÅLL SEN DITT AVSTÅND.
Citera
2026-05-11, 11:59
Medlem
Intressant skillnad på manliga versus kvinnliga perspektiv här. För min del skulle jag nog säga att det ger respekt att säga förlåt och förklara läget även om man känner till problemet och inser att det finns en, förhoppningsvis minimal, risk att det händer igen. Att låtsas som det regnar, inte så mycket respekt.
Citera
2026-05-11, 12:32
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Intressant skillnad på manliga versus kvinnliga perspektiv här. För min del skulle jag nog säga att det ger respekt att säga förlåt och förklara läget även om man känner till problemet och inser att det finns en, förhoppningsvis minimal, risk att det händer igen. Att låtsas som det regnar, inte så mycket respekt.

det skulle kännas bra att göra det men det är svårt när vi inte ens pratar, risken är kanske att man retar upp henne ännu mer?
Citera
2026-05-11, 12:43
Medlem
Citat:
det skulle kännas bra att göra det men det är svårt när vi inte ens pratar, risken är kanske att man retar upp henne ännu mer?
Har svårt att tro att en uppriktig ursäkt skulle reta någon.
Citera
2026-05-11, 12:50
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Har svårt att tro att en uppriktig ursäkt skulle reta någon.

å andra sidan, man kanske inte ska bli förvånad om någon får intresse för en när man tar på personen hela tiden, skickae hjärta , pratar om hur snygg och vilken fin människa man är, etc.? vad förväntade hon sig skulle hända?
att jag var full ångrar jag uppriktigt, och jag förstår att hon blev och är irriterad, men är det inte omoget att köra full silent treatment som en barnunge? hon kunde ju ge mig en chans att be om ursäkt iaf
Citera
2026-05-11, 12:52
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Det verkar som att hon blev besviken på dig för att du druckit. Eftersom hon fortfarande har kvar dig som vän och bara blockat dig så vill hon inte riskera att du ringer onykter igen, men vill ändå ha kvar dig i sitt liv?
Du kan ju avvakta ett tag till och se vad som händer? Jag tror nog att får det gå en tid så kommer hon att bli som vanligt igen. Risken är kanske som du själv säger att hon ser dig som creepy om du pratar med henne. Om hon börjar prata med dig igen så då kan du be om ursäkt.

kör på detta 👍🏻
Citera
2026-05-11, 12:58
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Läste hela det svamliga inlägget.

”Återfall händer”, ja det är exakt därför man inte kan lita på en missbrukare. Han har ju redan påstått att han är nykter men sedan brutit det. Klart hon fattar att han var dyngrak. Ska han ringa upp igen och påstå att han förblir nykter? Tomma ord, han bör bespara sig den lögnen och visa det med sina handlingar istället.

jag har druckit 2 gånger de senaste 8 månaderna, hur mycket har druckit?
Citera
2026-05-11, 13:29
Medlem
Citat:
jag har druckit 2 gånger de senaste 8 månaderna, hur mycket har druckit?

Det är två gånger för mycket för en missbrukare fattar du väl ska du fylleringa kvinnliga kollegor var fjärde månad?

Älskar den hopplösa defensiva offensiven att försöka projicera dina problem på mig.

Ger upp mina tips, förstår att du är djupt inne i detta och inte alls önskar att bli bättre, du önskar enbart sympati och att förbli en missbrukare med förhoppningar om att strula med en upptagen kollega. Oerhört många människor väljer aktivt sina egna misär, du är en av dessa människor. Att lida är din trygghet, och då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, du kommer kämpa till döden för att försvara ditt egna beteende.

Du uppfattar mig garanterat som ett ”troll” eller annat. Men jag hoppas genuint att du väljer de bra valen, slutar med ursäkterna, och tar dig ur din misär. Enbart du själv kan bestämma dig för förändring.
Citera
2026-05-11, 13:45
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Det är två gånger för mycket för en missbrukare fattar du väl ska du fylleringa kvinnliga kollegor var fjärde månad?

Älskar den hopplösa defensiva offensiven att försöka projicera dina problem på mig.

Ger upp mina tips, förstår att du är djupt inne i detta och inte alls önskar att bli bättre, du önskar enbart sympati och att förbli en missbrukare med förhoppningar om att strula med en upptagen kollega. Oerhört många människor väljer aktivt sina egna misär, du är en av dessa människor. Att lida är din trygghet, och då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, du kommer kämpa till döden för att försvara ditt egna beteende.

Du uppfattar mig garanterat som ett ”troll” eller annat. Men jag hoppas genuint att du väljer de bra valen, slutar med ursäkterna, och tar dig ur din misär. Enbart du själv kan bestämma dig för förändring.

jag vill definitivt inte ha medlidande eller tycker synd om mig själv, då hade jag inte funderat på att be om ursäkt, jag har självinsikt i mitt missbruk och vet att jag själv väljer att dricka, nej du har rätt jag vet det men när spriten går in går vettet ut, det kanske var detta som behövdes så jag skulle lära mig att jag inte kan dricka
Citera
2026-05-11, 14:11
Medlem
Citat:
jag vill definitivt inte ha medlidande eller tycker synd om mig själv, då hade jag inte funderat på att be om ursäkt, jag har självinsikt i mitt missbruk och vet att jag själv väljer att dricka, nej du har rätt jag vet det men när spriten går in går vettet ut, det kanske var detta som behövdes så jag skulle lära mig att jag inte kan dricka

Toppen, spola kröken. Fullständigt värdelöst med alkohol.

Du borde skriva upp på en lapp, allting negativt som alkoholen gjort med ditt liv.
”Ringer fyllesamtal”
”Blir fet”
”Tappar kontrollen”
”Kan inte behärska mig i sociala situationer”
”Risk att bli av med jobbet” etc

Att skriva ner detta gör det enklare att säga nej när impulsen att ta ett glas kommer när du minst anar det.

Du kan även ha en kontakt i telefonen, en vän eller vad som helst. Lova dig att varje gång innan du dricker så ringer du upp dem. Skammen som infinner sig redan när du ringer borde få dig att tappa suget, annars kan den personen du ringer påminna dig om skiten du hamnar i så fort glaset rör dina läppar.
Citera
2026-05-15, 10:50
Medlem
rytaris avatar
vi har börjat hälsa på varandra igen, men jag har fått tid att fundera lite, hon vet om mina problem sen tidigare och har sagt att jag får prata med henne när jag vill, hon har även blivit helt kall endel gånger tidigare och jag har
även sett hur hon börjat söka sin uppmärksamhet på annat håll, jag känner ändå
nånstans att hon är en person jag inte kan lita på och därför inte värd mer av min tid, och heller ingen ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in