2026-05-10, 18:06
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Du kan be om ursäkt men också säga att du fick ett återfall tyvärr. Lova henne att du ialdrig kommer ringa henne mer. Säg förlåt.

När du är ärlig mot en vän så släpper tyngden och det är läkande att uttala sitt problem istället för att försöka gömma det.

Men du måste sluta dricka helt. Det är otroligt oattraktivt med män som har missbruksproblem, vad det än är. Det blir så många olika problem med missbruk. Red Flag - run Forest run

Hon kommer fortsätta vara din arbetskamrat, var trevlig, gör ditt jobb. Var snäll men flirta inte. Släpp henne. Hon.är upptagen.

jag vet och normalt är der något både hon och jag förstår, förurom en viss gång i månaden då hon blir mer närgången och jag svarar, men så är dynamiken mellan man och kvinna, jag är
ok med det
Citera
2026-05-10, 23:22
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Jobbar ihop med en tjej som det ibland uppstår en ganska flörtig stämning med, hon är förlovad och det känns spm att båda är på det klara med att vi bara är goda vänner.
Hon är inte typen som är otrogen, muslim, ingen alkohol, ingen sex utanför äktenskapet, men ganska liberal, ingen hijab och lever ensam, även om hon är troende.
Ibland när vi har flörtat lite för mycket så blir hon kall ett par dagar, sedan är allt som vanligt igen, jag VET att hon är intresserad av mig också, hon har bla. sagt att hon gärna skulle inleda något med mig om hon inte var förlovad.

nu till problemet, jag har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. såg dagen efter att jag ringt henne massa gånger och att hon blockat mig på appens char, hon har dock kvar mig som vän men har mer eller mindre ignorerar mig helt sen dess, ser arg ut,säger knappt något, men har sett att hon tittar mycket men vänder bort blicken näer våra ögon möts.
Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.

Reality check: Du har alkoholproblem och funderar på att bli ihop med en muslim som redan är förlovad med någon annan och som dessutom blockat dig för att du har gjort bort dig rejält?

Vad händer när 200 kusiner från hennes klan försöker mörda er?

Håll dig borta från henne innan hon anmäler dig till HR. Det räknas som sexuella trakasserier på arbetsplatsen även när det sker utanför, eftersom ni är kollegor och eftersom hon sagt nej (genom att blocka dig) men du ändå fortsätter.
Citera
2026-05-11, 00:00
Medlem
Citat:
Du kan be om ursäkt men också säga att du fick ett återfall tyvärr. Lova henne att du ialdrig kommer ringa henne mer. Säg förlåt.

När du är ärlig mot en vän så släpper tyngden och det är läkande att uttala sitt problem istället för att försöka gömma det.

Men du måste sluta dricka helt. Det är otroligt oattraktivt med män som har missbruksproblem, vad det än är. Det blir så många olika problem med missbruk. Red Flag - run Forest run

Hon kommer fortsätta vara din arbetskamrat, var trevlig, gör ditt jobb. Var snäll men flirta inte. Släpp henne. Hon.är upptagen.

Citat:

Problemet här är att om han ringer upp och säger förlåt, så är det en missbrukare som ringer upp och säger förlåt.

Ord är helt jäkla betydelselösa. ”Aldrig mer igen” från en missbrukare är inte värd smutsen under hennes skor. Som någon annan skrev, att en missbrukare ringer upp och ber om förlåtelse är inte bara oerhört vanligt/förutsägbart utan även väldigt creepy.

TS har varit en full slusk som raggar på upptagna kvinnor på sin arbetsplats. En betydelselöst förlåt sänker honom ännu mer. När han oundvikligen misslyckas med att vara nykter så kommer det där förlåtet att urholkas och därmed hans respekt till 100%.

”Hon är upptagen” är ju även något hon själv vet om men verkar skita i. Fruktansvärd problembrud det där. Höj kraven på dig själv och dina tjejer TS. Du låter som en extremt kortsiktig människa som väljer alkohol och vissna flörtar framför träning och att utmana dig själv att flörta utanför jobbets bekanta vrå.

Ring inte upp. Förbättra ditt liv. Hitta andra tjejer.
Citera
2026-05-11, 03:42
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Problemet här är att om han ringer upp och säger förlåt, så är det en missbrukare som ringer upp och säger förlåt.

Ord är helt jäkla betydelselösa. ”Aldrig mer igen” från en missbrukare är inte värd smutsen under hennes skor. Som någon annan skrev, att en missbrukare ringer upp och ber om förlåtelse är inte bara oerhört vanligt/förutsägbart utan även väldigt creepy.

TS har varit en full slusk som raggar på upptagna kvinnor på sin arbetsplats. En betydelselöst förlåt sänker honom ännu mer. När han oundvikligen misslyckas med att vara nykter så kommer det där förlåtet att urholkas och därmed hans respekt till 100%.

”Hon är upptagen” är ju även något hon själv vet om men verkar skita i. Fruktansvärd problembrud det där. Höj kraven på dig själv och dina tjejer TS. Du låter som en extremt kortsiktig människa som väljer alkohol och vissna flörtar framför träning och att utmana dig själv att flörta utanför jobbets bekanta vrå.

Ring inte upp. Förbättra ditt liv. Hitta andra tjejer.

läste du hela inlägget? återfall händer
Citera
2026-05-11, 05:53
Medlem
Säg att du är nykter alkoholist, fick återfall samt tokspel och ringde massor, säg att du förstår att det var jobbigt, men att du hoppas behålla henne som vän, även om det nog blir svårt ifall ni flörtar.
Senast redigerad av Florman 2026-05-11 kl. 05:56.
Citera
2026-05-11, 05:56
Medlem
Citat:
jag vet och normalt är der något både hon och jag förstår, förurom en viss gång i månaden då hon blir mer närgången och jag svarar, men så är dynamiken mellan man och kvinna, jag är
ok med det

Va? Snackar du om? Vi är inte djur!?
Citera
2026-05-11, 06:40
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Va? Snackar du om? Vi är inte djur!?

nej du har rätt
Citera
2026-05-11, 08:31
Medlem
Citat:
läste du hela inlägget? återfall händer

Läste hela det svamliga inlägget.

”Återfall händer”, ja det är exakt därför man inte kan lita på en missbrukare. Han har ju redan påstått att han är nykter men sedan brutit det. Klart hon fattar att han var dyngrak. Ska han ringa upp igen och påstå att han förblir nykter? Tomma ord, han bör bespara sig den lögnen och visa det med sina handlingar istället.
Citera
2026-05-11, 09:02
Medlem
grungewhores avatar
Be om ursäkt. Du är antagligen blockad för att hon antar att det kan hända igen. Det betyder inte att hon hatar dig eller så, utan att du gick ett steg över hennes tröskel hon inte ville.

Be om ursäkt som sagt, men för din egen skull, skulle jag hålla relationen (om den reparerar sig) ljummen. God ton och glatt humör på jobbet, men deleta hennes nummer och ha inget med henne att göra på fritiden. Risken är trots att allt att du tar ännu ett återfall och gör en repris, så för att hindra dig själv...

I din situation skulle jag dessutom, som riskprevention, göra det samma med samtliga kollegor. För enkelhetens skull.
Citera
2026-05-11, 09:25
Medlem
Citat:
Jobbar ihop med en tjej som det ibland uppstår en ganska flörtig stämning med, hon är förlovad och det känns spm att båda är på det klara med att vi bara är goda vänner.
Hon är inte typen som är otrogen, muslim, ingen alkohol, ingen sex utanför äktenskapet, men ganska liberal, ingen hijab och lever ensam, även om hon är troende.
Ibland när vi har flörtat lite för mycket så blir hon kall ett par dagar, sedan är allt som vanligt igen, jag VET att hon är intresserad av mig också, hon har bla. sagt att hon gärna skulle inleda något med mig om hon inte var förlovad.

nu till problemet, jag har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. såg dagen efter att jag ringt henne massa gånger och att hon blockat mig på appens char, hon har dock kvar mig som vän men har mer eller mindre ignorerar mig helt sen dess, ser arg ut,säger knappt något, men har sett att hon tittar mycket men vänder bort blicken näer våra ögon möts.
Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.

Sluta flirta med gifta kvinnor till att börja med.
Citera
2026-05-11, 09:42
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Sluta flirta med gifta kvinnor till att börja med.

hon är förlovad och inte gift ju, annars hade jg inte gjort det
Citera
2026-05-11, 10:03
Medlem
Citat:
hon är förlovad och inte gift ju, annars hade jg inte gjort det

Spelar ingen roll. Låt bli kvinnor som är i ett förhållande, och håll dig till singlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in