2026-05-10, 12:08
Medlem
rytaris avatar
Jobbar ihop med en tjej som det ibland uppstår en ganska flörtig stämning med, hon är förlovad och det känns spm att båda är på det klara med att vi bara är goda vänner.
Hon är inte typen som är otrogen, muslim, ingen alkohol, ingen sex utanför äktenskapet, men ganska liberal, ingen hijab och lever ensam, även om hon är troende.
Ibland när vi har flörtat lite för mycket så blir hon kall ett par dagar, sedan är allt som vanligt igen, jag VET att hon är intresserad av mig också, hon har bla. sagt att hon gärna skulle inleda något med mig om hon inte var förlovad.

nu till problemet, jag har tidigare haft alkoholproblem och det vet hon men jag har sagt att jag är helnykter numera, för två veckor sedan, tog jag ett återfall som varade en dag, jag tyckte det var en bra ide att ringa henne på en app då, minns knappt vad jag sa, men brukar aldrig vara elak eller äcklig mot kvinnor på fyllan, däremot lite för ärlig. såg dagen efter att jag ringt henne massa gånger och att hon blockat mig på appens char, hon har dock kvar mig som vän men har mer eller mindre ignorerar mig helt sen dess, ser arg ut,säger knappt något, men har sett att hon tittar mycket men vänder bort blicken näer våra ögon möts.
Jag vill gärna ha kvar henne som vän eller åtminstone ha bort den tryckta spänningen på jobbet. så min fråga är.. ska jag erkänna för henne som det var att jag hade druckit och be om ursäkt, eller tycker hon att jag är creepy nu och vill vara ifred ska ta det lugnt ett tag och se vad som händer?
det var en engångsgrej och jag har varot nykter sen dess.
Senast redigerad av rytari 2026-05-10 kl. 12:13.
Citera
2026-05-10, 12:16
Medlem
SnutteFia03s avatar
Tror det är bättre att prata med henne, be om ursäkt och förklara situationen. Risken är att det bara blir värre om du ska låtsas som ingenting. Med tanke på hur du beskriver hennes reaktion efteråt så var det nog mer än bara kärleksförklaringar du kom med under samtalet/samtalen där.
Citera
2026-05-10, 12:18
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Tror det är bättre att prata med henne, be om ursäkt och förklara situationen. Risken är att det bara blir värre om du ska låtsas som ingenting. Med tanke på hur du beskriver hennes reaktion efteråt så var det nog mer än bara kärleksförklaringar du kom med under samtalet/samtalen där.

jag tror inte det, men det är inte omöjligt 😓
Citera
2026-05-10, 12:24
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

kan det vara så att hon tycker jag är creepy och vill vara ifred så jag gör saken värre om jag börjar prata om det? jag vill verkligen inte att hon ska ha den uppfattningen om mig. men hade jag inte varit orolig att hon tycker jag är ett creep så hade jag redan bett om ursäkt
Citera
2026-05-10, 12:24
Medlem
Det verkar som att hon blev besviken på dig för att du druckit. Eftersom hon fortfarande har kvar dig som vän och bara blockat dig så vill hon inte riskera att du ringer onykter igen, men vill ändå ha kvar dig i sitt liv?
Du kan ju avvakta ett tag till och se vad som händer? Jag tror nog att får det gå en tid så kommer hon att bli som vanligt igen. Risken är kanske som du själv säger att hon ser dig som creepy om du pratar med henne. Om hon börjar prata med dig igen så då kan du be om ursäkt.
Citera
2026-05-10, 12:28
Medlem
GiveMeHeads avatar
Det är nog hennes fästman och familj du ska se upp med
Citera
2026-05-10, 12:31
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Det är nog hennes fästman och familj du ska se upp med

nja de är ganska liberala muslimer, men troende
Citera
2026-05-10, 12:35
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Det verkar som att hon blev besviken på dig för att du druckit. Eftersom hon fortfarande har kvar dig som vän och bara blockat dig så vill hon inte riskera att du ringer onykter igen, men vill ändå ha kvar dig i sitt liv?
Du kan ju avvakta ett tag till och se vad som händer? Jag tror nog att får det gå en tid så kommer hon att bli som vanligt igen. Risken är kanske som du själv säger att hon ser dig som creepy om du pratar med henne. Om hon börjar prata med dig igen så då kan du be om ursäkt.

jo jag tänker det, man kan ju visa att man ångrar sig på andra sätt än att prata
Citera
2026-05-10, 12:43
Medlem
zombie-nations avatar
Eftersom hon redan har en kille så kom ditt fyllecreepande så passande. Då behövde hon inte längre leka med tanken att det kunde bli ni två, du gjorde det lätt för henne att välja. Tycker inte att du ska be om ursäkt eller förklara för jag tror att hon fattar vad som hände. Det du kan göra nu är bara att vara juste och pålitlig, sådant visar vem man är i långa loppet.
Citera
2026-05-10, 12:45
Medlem
Tycker du ska säga förlåt och förklara läget. Och glömma något annat än vänskap om hon är muslim, mitt tips.
Citera
2026-05-10, 12:46
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Eftersom hon redan har en kille så kom ditt fyllecreepande så passande. Då behövde hon inte längre leka med tanken att det kunde bli ni två, du gjorde det lätt för henne att välja. Tycker inte att du ska be om ursäkt eller förklara för jag tror att hon fattar vad som hände. Det du kan göra nu är bara att vara juste och pålitlig, sådant visar vem man är i långa loppet.

det är så jag tänker, och ska erkänna att jag själv lekt med den tanken, det som hände var kanske lika bra..men jag vill ändå ha kvar henne som vän
Citera
2026-05-10, 12:47
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Tycker du ska säga förlåt och förklara läget. Och glömma något annat än vänskap om hon är muslim, mitt tips.

jo har resan bestämt mig för att om vi börjar prata igen så är det vänskap som gäller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in