2026-05-07, 18:47
Medlem
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.
Citera
2026-05-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Nådde fem miljoner idag på börsen. Visst ingen wow summa, men ändå. Kul. Men sen? Visst man slipper bry sig vad saker och ting kostar. Har jobb med bra lön som jag klarar mig gott på. Köper det jag vill ha. Fin bil, boende, hemmabio, inga lån mm. Singel, två tonårsbarn. Men ändå känns det tomt. Vad gör man? Alla tänker ”om jag hade en miljon”.
Jag reser mycket och njuter av livet som omgift och utflugna barn

Prylar ger mig inget nöje. Vill inte flasha att jag har deg. Men kompisar fattar ju så klart, eftersom jag och frun reser för ca 300k per år. Bor annars i ett vanligt hus med en "vanlig" bil. Har även båt, men det är ju inget som sticker ut så mycket heller.
Citera
2026-05-07, 18:58
Avslutad
Vill sluta jobba så tidigt som möjligt så det är det jag sparar mina pengar till. Jag har allt jag behöver i form av prylar och en bil som fungerar.
Citera
2026-05-07, 19:09
Medlem
Citat:
Gå mer på krogen. Bäst är de där lagom sunkiga ställena som bara säljer lager och cider, och som har dörrvakter redan från tidig kväll.

Även om man får sova ensam, så brukar det vara ganska trevligt att träffa folk. Alternativet är väl kyrkan eller AA.
Citera
2026-05-07, 19:10
Medlem
dirtysouths avatar
Njuter av att inte slösa bort min tid på en arbetsplats
Att göra precis vad jag vill varje dag, ingen som äger mig
Citera
2026-05-07, 19:11
Medlem
Jag köper för mycket växter
Annars konst och fixar saker i hemmet.
Okynnes-kör. Den är väl värst men också njutbart.
Citera
2026-05-07, 19:11
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Jag sparar ännu mer.
Jag drar ner på kostnaderna.
Idag har jag stängt strömmen, så jag kommer kunna spara en del där också.
🤗
Citera
2026-05-07, 19:13
Medlem
Hade jag varit nära de där pengarna hade jag börjat åka runt lite till party ställen
Bora Bora
ibiza
etc
Citera
2026-05-07, 19:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Hade jag varit nära de där pengarna hade jag börjat åka runt lite till party ställen
Bora Bora
ibiza
etc
Det är just den inställningen som gör att du kommer att förbli fattig.
Citera
2026-05-07, 19:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
5 mille är en fin summa. Det innebär runt 17 000 kr/mån i passiva inkomster enligt 4-procentregeln.
Citera
2026-05-07, 19:22
Medlem
Vankar fram och tillbaks. Gräver i trädgården, funderar och funderar men det är typ stopp på alla plan. Har typ allt jag vill ha men vettefaan vad man ska hitta på. Känns inget speciellt. Önskar nästan att jag var luspank istället så drivet kommer tillbaks.
Citera
2026-05-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Annars konst...
Konst är faktiskt ganska fiffigt, något man kan njuta av och som samtidigt ökar i värde. Om man nu klarar av att köpa rätt konst, alltså någon som är njutbar och som ökar i värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in