2026-05-07, 22:49
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Jag tror många missar att förbifart Stockholm kommer förändra stadsbilden markant och att det utifrån befolkningsprognos relaterat till bostadsbyggand, endast är möjligt för Stockholm att växa genom att expandera söder ut.

Nej, ingen missar Förbifart Stockholm. Men den lär inte eliminera det här bullerstörda läget ändå. Segeltorp ligger där det ligger, i slags trafikhub.
Citera
2026-05-07, 22:50
Medlem
Makalöst om och att någon överhuvudtaget funderar på att rösta vänster…..

Vinner vänstern blir detta en referens och en standard

Först 4 decennier non stop med att sedan 80 talet bygga o fylla förorter, därefter fas II tvångsblandning

Vänstern glömmer att både sandnegrer och somalier kommer att rösta på kalifatpartier när dessa så småningom uppstår. Nyans först ut

Babbarna bakom kontoren som ”växlar pengar” gnuggar händerna. Mer klöver från försäkringskassan till Muhammedanien

Blir många nya växlingskontor
Senast redigerad av Snairbox 2026-05-07 kl. 22:52.
Citera
2026-05-07, 22:52
Medlem
Samma visa vartenda grönområde försvinner aenast 3 nya 10 vån 300 lgh hus vid kvicken.men så blir det när man röstar rött. Hökarängen Farsta har gått från 26K till 69K på nolltid t.ex och mer kommer.
Senast redigerad av GRINGO104 2026-05-07 kl. 22:56.
Citera
2026-05-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAngryFeminist
Vem bryr sig om Segeltorp?
Finns väl aldrig någon anledning att åka dit
Typ IKEA mm ligger runt hörnet VW, Volvo Mercha , Porche m.fl
Senast redigerad av GRINGO104 2026-05-07 kl. 22:58.
Citera
2026-05-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Som bullerskydd är det nog inte så dumt med 16-våningshus i en lång rad för villaområdet. E4:an intill har hittills diskvalificerat bostäder precis där, men nu verkar politikerna tycka att det går bra helt plötsligt.

Sedan kan man ana att extra isolering och bullerskydd får produktionskostnaden att dra iväg ännu mer. En fyrarummare på säg 100 kvadratmeter lär kosta 22-25 tkr/månad i hyra. Garageplats ca 2-2,5 tkr/månad.

Och vem skulle vilja bo just där? Utsikt över motorvägen och resten av bilfirmorna längs Smista Allé? Totalt oattraktivt område.
Ja man funderar ju över hur kommunen tänkt här... eller rättare sagt, inte tänkt alls..
Citera
2026-05-07, 23:06
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Vid Segeltorp ut mot Glömstavägen verkar det finnas ett enormt stort obebyggt skogsområde. Tydligen vill Socialdemokraterna och vänstern i denna kommun även bebygga detta område och förvandla det till ett mångkulturellt område med både moskéer och företagsparker för småskalig affärsverksamhet.
Huddinges invånare kommer inom kort få det de öppnat sina hjärtan för. Verkar även finnas en sjö mitt i skogen. Ska den torrläggas eller blir den kvar. Om man läser inlägg i sociala medier så bussas det redan skolbarn från närliggande invandrarområden till skolorna runt Stuvsta och Utsälje, finns även planer på att riva skolan vid Häradsvägen och bygga hyreslägenheter på den marken och på grusplanen intill. Grattis Huddingebor.
Citera
2026-05-07, 23:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur många niggers kommer ha råd med nyproducerade lägenheter undrar jag?

Blir det för mycket niggers så kommer såklart de vita flytta ut ganska snabbbt,det är jag säker på.

Soc betalar så det är inga problem.
Citera
2026-05-07, 23:09
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Men seriöst, tror ni fattiga invandrare flyttar in i ett nybygge? Enstaka möjligen men hyrorna på nybyggda lägenheter brukar avskräcka de flesta, oavsett etnicitet.
Det blir nog mest medelklasspar som gärna vill bo Stockholmsnära men inte har råd att köpa, och några pensionärer som gillar Segeltorp men inte orkar sköta huset och trädgården längre.
Socialtjänsten placerar folk i fyra brf lägenheter med.

Prova att lägga ut en annons på blocket om att hyra ut en långtids lgh. Du får mail av random kommuner som vill placera nån gömd kvinna med barn i minst 6mån och sen instruktioner om hur du skapar konto för deras faktureringssystem
Citera
2026-05-07, 23:16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vilka kommer tvingas blandas? Vad jag vet får man flytta fritt inom landet. Vad jag vet består Stockholms innerstad till största delen av lägenheter, pågår det "tvångsblandning" där?
Citera
2026-05-07, 23:18
Medlem
Duvlorts avatar
Oj, det här med tvångsblandning hade jag glömt? Har haft full fokus på det där med kvittningsfusket i Riksdagen.

Tvångsblandning, bussning och förtätning måste vara Socialdemokraternas favoritord. Riktiga valvinnare hos svenskar.
Senast redigerad av Duvlort 2026-05-07 kl. 23:24.
Citera
2026-05-07, 23:54
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Bara lite nyfiken, hur stor andel är svenssons i Segeltorp idag då?

Segeltorp är idag främst ett svensk område och inte speciellt "berikat med spännande exotiska inslag". Åtminstone än så länge...
Citera
2026-05-08, 00:16
Medlem
otellos avatar
Problemet är väl främst att nyproducerade hyresrätter är förjävla fula, jag förstår att man inte vill ha skiten i sitt närområde. Sålänge man bygger tjusiga sekelskifteshus så kan väl ingen klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in