2026-05-09, 17:53
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jaså, vilken mark har Israel fått?
Av vem?
När då?
Vem tog över den med våld?

Förklara gärna för oss andra som bara har så fåniga saker som fakta att luta oss mot.

Och som svar på din enfaldiga fråga så har Sverige förlorat massvis av land i flera konflikter. Bl.a. halva Sverige.
Småhattarna fick det av brittiska imperiet, som tidigare hade lagt beslag på området när Ottomanska riket kollapsade efter första världskriget.
Först hade man små områden som snabbt expanderades via bosättning av miljontals småhattar från världen över och sedan via militära medel.
Sverige blir koloniserat med hjälp av den förrädiska svenska statsmakten, som egentligen skall verka i svenskarnas intressen.
Att statsmakten agerar i vårat intresse är något som många naiva svenskar fortfarande inbillar sig.
Det finns förrädare och det har alltid funnits förrädare historiskt sett.
I nutid så finns det väldigt många förrädare i västvärlden.
Generellt sett så blir man inte koloniserad och etniskt rensad från sina egna landsområden om man inte har förlorat en väpnad konflikt.
I svenskarnas fall så är det annorlunda.
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-05-09 kl. 17:55.
Citera
2026-05-09, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gothmaur
Hur ska fattiga invandrare ha råd bo i svindyra nyproducerat?
Behöver du inte vara orolig för , du och jag betalar
Citera
2026-05-09, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Behöver du inte vara orolig för , du och jag betalar

Och inte första gången heller. Vet inte hur många gånger jag läst om nybyggen som blivit så dyra att ingen har råd (eller vilja sett till kostnaden, snarare) att bo där, så socialen placerar alla bladingar och socfall där!!
Citera
2026-05-09, 20:43
Medlem
Det kommer att bli som andra tidigare lugna områden - white flight. Det svenska folket flyttar därifrån, och ännu ett nytt utsatt område.

Svenska ungdomar har inte råd att flytta dit eftersom det är för dyrt. Men för dem som lever på bidrag är det inga problem.

Kommer Emil Högberg att flytta dit? Förmodligen inte.
Senast redigerad av Newton555 2026-05-09 kl. 20:50.
Citera
2026-05-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Poängen i mitt tidigare inlägg var att soc. "bokar" lägenheter i nybyggda hus som knappt någon vanlig löneslav har råd med. Kontentan blir att löneslavarna betalar för att de med försörjningsstöd skall bo flott. För 30-40 år sedan köpte soc även upp bostadsrätter och förstörde på så sätt homogent integrerade områden. Vet inte hur det är nu.

Hade aldrig några problem med de få utlänningar som köpt sin lägenhet och betalade sina räkningar på den tiden. De som soc. placerade in var det däremot stora problem med och jag valde att sälja och flytta.

Vet inte hur det är idag, men där jag växte upp i Östersund, så ägde min mamma sin lägenhet i en BRF. Allt var frid och fröjd tills Riksbyggen eller om det var föreningen valde att man skulle hyra ut lägenheter till SOC-fall.

Då fick vi någon missbrukare i trappen som söp konstant och tog droger och det blev ett jävla liv i trappuppgången. Sånt vill man ju så klart inte ha när man bor i en BRF där det vanligtvis är skötsamma personer som har råd att köpa en lägenhet.
Citera
2026-05-09, 21:20
Bannlyst
Hur ser valresultatet ut i det området?

En teori med blanda är att invandrare ska placeras i områden svenskar röstar höger, ska rösta vänster, kommer det gälla i detta område?
Citera
2026-05-09, 23:10
Medlem
ceyifam2s avatar
Jaja. Det är ju just i sådana här områden som folk har röstat för att arbetarklassens redan trånga lägenhetsområden ska förtätas, segregeras och förslummas - ett problem blir det först när de egna ögonen drabbas av mindre pittoreska inslag i gatubilden.

Jag är dock inte skadeglad, då det trots allt är vansinne med all förtätning som sker idag - det är dock mer vansinne att förtätningen främst sker i redan täta områden.
Citera
2026-05-09, 23:11
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothmaur
Hur ser valresultatet ut i det området?

En teori med blanda är att invandrare ska placeras i områden svenskar röstar höger, ska rösta vänster, kommer det gälla i detta område?

Vad är det för teori? Det spelar ingen roll för det totala valresultatet hur folk röstar i en specifik stadsdel, det är ju alla lagda röster sammantaget som räknas.
Citera
2026-05-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Stämmer. Håller även med lite där, detsamma gäller i varenda vitt land i världen.
Däremot så hjälper inte staten till att öka barnafödandet för vita, något man definitvt hade kunnat göra fanns viljan.
Feminism och LGBTQ som båda har kopplingar till sionismen hjälper inte heller, samt all rasblandning man ser i media.

Det är riktigt bissart när man tittar ordentligt, så mycket resurser som satts av främmande makter men även våra egenvalda politiker (förräderi i högsta grad).

Ultimat sett dock är det vårt eget ansvar om vi vill vara kvar i framtiden, det håller jag med om trots alla motsättningar vi står inför.
Jag tror dock att hade vi aldrig tagit in folk från MENA hade vi varit i en mycket bättre sitts, ta Sydkorea som exempel, de må ha lågt barnafödande, men om 50 år är det fortfarande Koreaner i Sydkorea.

Precis! Visste du förresten att i isreal så kan invandrare aldrig bli medborgare till 100% utan det är endast renrasiga judar som får lov till alla rättigheter där samtidigt så förespråkar de pride och multikulturella samhällen. Finns bilder på där IDF soldater poserar med 🌈 flaggaan i Gaza.

De flesta politiker är finansierade av främmande makt och oftast av sionismen. Därav utvecklingen i de vita länderna.

Genom krig tar de kontroll över andra människors länder och tvingar folk på flykt till väst där de använder folket som slavar och utrotar den lokala befolkningen som kräver mer rättigheter och löner osv.

Sydkorea som du nämner är fast i de amerikanska globalisterna klor. När jag besökte landet hade de börjat ta in folk ifrån Nepal och Indien för att kunna ha folk som jobbar på seven eleven och hälle bostadspriserna uppe i Seoul. Där ligger problemet. Genom att infiltrera folk att inte skaffa barn och att friheter och rättigheter är viktigast kan sionisterna i det tysta fortsätta skaffa många barn och ta åt sig makten i världen. Tyvärr kommer Sverige ätas upp
Citera
2026-05-11, 11:28
Medlem
bunnyboys avatar
Om man bygger hyreslägenheter i ett område med bara villor så finns det en möjlighet för ungdomar som gillar sitt område att bo kvar även när de flyttar hemifrån.

"Tvångsblandning"-grejen är en väldigt tunn soppa att koka en valrörelse på IMHO.
Citera
2026-05-11, 11:40
Medlem
Som de flesta förmodligen vet vid det här laget har ett flertal S-are tillfrågats om de vill bo bland invandrare i "utsatta områden" och DET vill de INTE! Bl.a. så har Göran Persson, Magdalena Andersson och senast Anders Ygeman tillfrågats. Vidare så har Laven Redar och Peter Hultqvist satt ned sina permanenta bopålar i annat land.

Nu har även S-topparna Aida Hadzialic och Emilia Bjuggren uttalat sig om att de jagar Magdamoderater och att de vill nekat till tvångsblandning i Bromma och att de drömmer om att alla ska vilja bosätta sig frivilligt i Tensta: "”Min dröm är att alla överväger att bo i Tensta”, säger Bjuggren."

Märk väl hennes val av ord, hon säger att hon "drömmer om att alla ska överväga" inte att hon själv ska tvingas bosätta sig bland blatteparasiter eller att de tänker genomföra stalinistiska folkutrensningar i Sverige. Så 1) hon tar inget egenansvar, leva som man lär och 2) inga förpliktigande utfästelser vilket sannolikt innebär att de avser att genomföra det, men under radarn och inte nämna det inför valet!

https://www.svd.se/a/Wv6qqj/emilia-bjuggren-och-aida-hadzialic-i-intervju-slar-tillbaka-mot-tvangsblandning-i-bromma
Citera
2026-05-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAngryFeminist
De ligger i Kungens Kurva, ja. Inte direkt för att det finns någon större anledning att åka dit särskilt ofta heller.
Segeltorp ligger intill Kungens Kurva gångavstånd die dumkoppf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in