2026-05-07, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Sverige är under ockupation. Vårt tålamod har sina gränser! Dags att bekämpa ZOG. Make Sweden Saltkråkan Again!

He who saves his country violates no law.

Jag antar att du menar riktiga Saltkråkan, inte det där multikultiHbtqui-skräpet Svt producerade nyligen?
Citera
2026-05-07, 08:16
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Jag antar att du menar riktiga Saltkråkan, inte det där multikultiHbtqui-skräpet Svt producerade nyligen?
Självklart. Saltkråkan från 60-talet.
Citera
2026-05-07, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Självklart. Saltkråkan från 60-talet.

Ack ja, så bra vi hade det. Tänk om man bara hade haft vett att ta tillvara på det.
Nu ägnar jag mig ibland åt nostalgisk verklighetsflykt för att få litet frid i själen, ser gärna 40-50-talsfilmer på svt play, samt då och då kära Saltkråkan förstås!
Citera
2026-05-07, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Det finns bara en Saltkråkan-serie
Allt annat är skit
Citera
2026-05-07, 08:59
Medlem
TheKhurgans avatar
För oss som inte bor i Fjollträsk, vad är Segeltorp för typ av område nu?
Förstår att det är mest vita, men är det rikemansområde, medelklass, eller belånade WT?
Rätt åt dom ändå, de röstade ju på neger.
Citera
2026-05-07, 09:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
https://www.mitti.se/nyheter/villornas-nya-granne--1-800-lagenheter-6.3.362103.dd1cd66094

Ghettofieringen av Segeltorp inleds, trodde Svensson i sin enfald att de skulle kunna fly mångkulturen till ett trivsamt område bestående av villor och småhus utan hyresrätter betalda av socialen? Tänk om. Om inte Svensson vill flytta till ghettot så får ghettot flytta till Svensson.

Intressant att de tror att det kommer krävas 400 nya förskoleplatser, vilka är det egentligen som skaffar barn i det här landet?

Vad tycker Flashback?

Med tanke på att man hela tiden pratar om att lägga ner förskolor just för att det föds för lite barn så måste det vara billigare att helt enkelt köra ungarna till någon förskola i närheten och fylla upp dessa än att bygga ett par nya som sen kommer få lägga ner.

Detta med att kasta upp hyreslägenheter i varje svenssonområde kanske kommer få folket att förstå hur de ska rösta nästa gång. Bättre att skicka ut dessa personer istället för att dela ut bidrag i parti och minut för att de ska ha råd att bo i nybyggda lägenheter som de sen raserar på ett par år.
Citera
2026-05-07, 09:04
Medlem
Varför vill politikerna skapa ett mycket sämre Segeltorp som ingen ens har efterfrågat?
Hatar de Segeltorp och de som bor där?
Citera
2026-05-07, 09:16
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart att staden måste förtätas när den växer. Det råder stor bostadsbrist i Stockholm om du inte visste det.

Själv tycker jag det viktigaste är att man inte bygger bort parker och grönområden även om det görs hela tiden. Att ett hyreshus hamnar nära ett villaområde bryr jag mig inte om.

Högutbildade med bra ekonomi kommer även i fortsättningen bosätta sig i ”finare” områden och pöbeln kommer att trängas i ”sunkigare” områden.

Snicksnack. Det råder ingen brist på lediga bostäder i Stockholm, finns över 700 tillgängliga på bostadsförmedlingen just nu.

Det som det råder brist på är billiga hyresrätter som folk har råd med, och det är fan inget man löser genom nybyggen. Är du sugen så kan du flytta till barkarbystaden och få en extremt dåligt planerad och trång 1,5a för 10.000/månad utan kötid, varsågod.

https://bostad.stockholm.se/bostad/202523132/

De enda som flyttar in i dessa anskrämliga kyffen är människor med försörjningsstöd eftersom då är hyran irrelevant.
Citera
2026-05-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Alla som bor i hyresrätt är inte babbar, men alla babbar bor i hyresrätt.
Jaha, köper man en bostad är man inte babbe längre. Men man kanske blir igen, när man blir gammal och säljer villan.
Citera
2026-05-07, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur många niggers kommer ha råd med nyproducerade lägenheter undrar jag?

Blir det för mycket niggers så kommer såklart de vita flytta ut ganska snabbbt,det är jag säker på.
En hel del eftersom de har bidrag och endast folk med bidrag kommer ha råd att bo i de nybyggda lägenheterna.
Citera
2026-05-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Min uppfattning är att hyresrätter och bostadsrätter ska hållas strikt isär, människor med klass bor i det ena området och rännsten bor i det andra. Polis bör hålla stenhård koll på områden med hyresrätter., dagliga visitationer, brottsprovokationer, etc.

Med Tidö tar vi ett steg mot frihet, med rödgröna mot kaos. Nu vet alla att (S) menar allvar med sitt tvångsblandningsprojet. Det börjar nu ..
Litet dumt då av de borgerliga att omvandla allmännyttan i Stockholm. Det kunde till och med bli blandat i samma hus. Men de kanske hoppades att få bort alla hyresrätter. Jag gick på så sätt från rännsten till klass och är nu tillbaka i rännstenen. Tycker det vore slös med polisens tid att visitera mig varje dag. Men brottsprovokation låter obehagligt.
Citera
2026-05-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Var i herrans namn kan man trycka bostäder i Segeltorp?
Det är ju så tättbebyggt redan.
Ändra ett industriområde, står det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in