2026-05-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Chatgpt har väl skrivit artiklarna så den behöver inte låsa upp dem
Hahaha, skulle inte förvåna mig.
Citera
2026-05-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Jag tror inte de konkurrerar utan samarbetar, det är fejk-konkurrens. Varför skulle Google lägga upp allt högst upp på sin sida, Chat GPT, om de inte får någon vinning ut av det? Som det ser ut nu, och det behöver man inte vara någon expert för att se, så har Google undergrävt själva "googlingen" för sig själv genom att göra allt för att man ska börja använda Chat GPT till allt och Google (sökrutan) till absolut ingenting alls.
Google har sina egna AI-modeller som är rätt välutvecklade. AI-sammanfattningarna överst på söksidorna produceras av en snabb (och rätt korkad) modell inom Gemini-familjen, inte av ChatGPT. Om man ställer uppföljningsfrågor eller använder AI-läget används en långsammare men betydligt bättre modell, men det är fortfarande inte ChatGPT utan en Gemini-variant.
Citera
2026-05-10, 22:39
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Det var värst - testade just med en låst artikel på Svd om nattåg, varmed ChatGPT sammanfattade utförligt (dock kan jag inte jämföra om ChatGPT gjorde det bra, för att jag just nu inte själv kan läsa den låsta artikeln på Svd). Så nu är det nog krismöten på tidningsredaktionerna.
Det finns ju sidor där du låser upp såna artiklar
Citera
2026-05-11, 19:11
Medlem
Bojkotta betalsiter. Det otyget har våldtagit internet tillräckligt.

Hela grejen med internet är att det ska vara fritt till att dela information. Nu kommer giriga kapitalister och förstör hela skiten. Vilka förutom rika har råd att abbonera på 20 siter? Typ betala flera tusen i månaden? Inte ens vanliga arbetare/låginkomsttagare som fått det ännu svårare under nazitidö styret.

FREE INTERNET!!!
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-11 kl. 19:16.
Citera
2026-05-11, 19:15
Medlem
SodaFointains avatar
Dåligt att vissa artiklar ska kosta
Citera
2026-05-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Dåligt att vissa artiklar ska kosta
Det har förstört stora delar av internet. Jag bojkottar alla siter som kräver att man godkänner diverse spårning eller tvingar till betalning.
Citera
2026-05-12, 00:27
Medlem
Symptms avatar
Kan ni idioter sluta använda ChatGPT till detta när det finns dedikerade hemsidor.

https://www.removepaywall.com/
Citera
2026-05-12, 02:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kör thinking mode så ser man att den hämtar upp information från olika källor och gör en sammanställning över det.
Citera
2026-05-16, 07:40
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Provade med Plus-artikel från AB där det skulle finnas en lista över löneutvecklingen inom olika yrken.

Lista fick jag.
Dock är ju 99% av ABs Plus-artiklar baserade på information från annat håll, så det var väl där den hittade listan.

Provade en artikel från en lokaltidning bakom betalvägg https://www.na.se/orebro/det-maste-du-veta-infor-studentflaket/ och alla källor jag fick var från polisen.se, så den kunde inte läsa själva artikeln med andra ord.

Det komiska är ju att kanske har journalisten gjort sin artikel på samma sätt.
Citera
2026-05-16, 09:51
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Bojkotta betalsiter. Det otyget har våldtagit internet tillräckligt.

Hela grejen med internet är att det ska vara fritt till att dela information. Nu kommer giriga kapitalister och förstör hela skiten. Vilka förutom rika har råd att abbonera på 20 siter? Typ betala flera tusen i månaden? Inte ens vanliga arbetare/låginkomsttagare som fått det ännu svårare under nazitidö styret.

FREE INTERNET!!!

Folk får väl göra som de gör när de gillar musik ?
JAZZ DET SKA BARA VARA JAZZ! bara för de bara har råd med en streamingsajt.
Eller så kan vi återgå till normalt läge.
Citera
2026-05-18, 12:06
Medlem
RascarCapacs avatar
Istället för att testa och spekulera om den klarar det så kan man helt enkelt fråga:

Citat:
kan du läsa hela artikeln trots att det är aftonbladet plus?

Ja — i det här fallet kunde jag läsa och sammanfatta innehållet trots att artikeln ligger bakom Aftonbladet Plus-paywall, eftersom webbsökningen gav tillgång till artikeltexten och utdrag ur den.

Jag kan däremot inte alltid läsa exakt hela Plus-artiklar. Det beror på om innehållet går att nå via tillgängliga webbresultat, utdrag eller andra källor. Ibland ser jag bara rubrik och ingress, ibland nästan hela texten.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in