2026-04-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Chef på Riksdagen åtalas för bedrägeri.
Citat:
denna regerings svar på allt.

Men såssarna då!!!!???

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

OT. Tjafsgenerering, upprepat.

va!?
Hur upprepades detta?
Löjlig varning
Politiska partier tar du i Politikdelarna. Inte i ABoK.

Vänliga hälsningar

/ Moderator

jag skrev att apropå korruptionen i trådstarten att detta är det mest korrupta regeringen vi haft, fallen bara fortsätter att hagla in.

nån svarade att sossarna var värre, vilket dessutom är lögn även om dom inte är duvungar heller, men mitt svar va att det är regeringens svar på allt "men såssarna då" vilket det är. från både regeringen och dess nätkrigare

att genererar detta varning eller ens anses vara off topic är sinnessjukt, enligt mig
regeringen tar du i Politikdelarna. Det har inte i ABoK att göra.

Vänliga hälsningar

/ Moderator

Från denna tråd:
(FB) Chef på Riksdagsförvaltningen styrde transaktioner till eget konto 2023, åtalas för bedrägeri.

Varningen är alltså på ett inlägg jag svarade på som attackerar sossarnas lotterier för flera år sedan, apropå att jag skrev att korruptionen slagit i höjden med denna regering.

Att börja prata om sossarnas lotterier var tydligen inte off topic. Flera andra inlägg som är uppenbart off topic ligger kvar.

Börjar ledsna på modsens högst godtyckliga varningar.

"Tjafsgenerering"
Är det nån ny regel och varför varnas inte isåfall dom som i tråden börjar tjafsa om annat?

Deras inlägg ligger fortfarande kvar.
Citera
2026-04-14, 00:02
Medlem
Uppenbart att du straffas specifikt. Andra medlemmar skriver också om regeringen. Antar att Modsen har något emot just dig.
Citera
2026-04-14, 01:28
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Från denna tråd:
(FB) Chef på Riksdagsförvaltningen styrde transaktioner till eget konto 2023, åtalas för bedrägeri.

Varningen är alltså på ett inlägg jag svarade på som attackerar sossarnas lotterier för flera år sedan, apropå att jag skrev att korruptionen slagit i höjden med denna regering.

Att börja prata om sossarnas lotterier var tydligen inte off topic. Flera andra inlägg som är uppenbart off topic ligger kvar.

"Tjafsgenerering"
Är det nån ny regel och varför varnas inte isåfall dom som i tråden börjar tjafsa om annat?

Om ingen rapporterat "dom inläggen" så ligger dom naturligtvis kvar, då moderatorer knappast har tid att lusläsa alla trådar och leta efter fel.

Annars är ju en möjlighet om du eller någon annan rapporterat "dom inläggen", att dom inte anses bryta mot någon regel och följdaktligen därmed ligger kvar.
Citera
2026-04-14, 02:27
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Från denna tråd:

"Tjafsgenerering"

Du postar i en tråd i ABOK om ett brott av en tjänsteman men dina inlägg har inget med brottet att göra. Vad är det som är oklart?
Citera
2026-04-14, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Om ingen rapporterat "dom inläggen" så ligger dom naturligtvis kvar, då moderatorer knappast har tid att lusläsa alla trådar och leta efter fel.

Annars är ju en möjlighet om du eller någon annan rapporterat "dom inläggen", att dom inte anses bryta mot någon regel och följdaktligen därmed ligger kvar.

det är en relativt kort tråd, inlägget jag svarade på var mer offtopic men ligger ändå kvar, trots att jag fick varning och mod varit inne efter och redigerat rubrik
Citera
2026-04-14, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Du postar i en tråd i ABOK om ett brott av en tjänsteman men dina inlägg har inget med brottet att göra. Vad är det som är oklart?

mitt första inlägg hade med brottet att göra så till vida att den politiska korruptionen under denna regering har gått upp.

jag fick ett svar på det inlägg att sossarna har anlitat företag som varit under undersökning för att inte vissa av deras tusentals anställda inte följt Lotteriinspektionens regler fullt ut. Detta bör undersökas men har inget med saken att göra.

mitt svar på detta inlägg att högerns korruption alltid försvaras med "men såssarna då" blev bortplockat och tilldelades varning, medan dom andra inläggen inte varnas, och får dessutom ligga kvar i tråden.

Extremt godtyckligt modererade och en felaktig varning, enligt mig.
Eftersom inlägg som är mer off topic inte ens plockas bort från tråden
Citera
2026-04-14, 03:27
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
mitt första inlägg hade med brottet att göra så till vida att den politiska korruptionen under denna regering har gått upp.
Ditt inlägg - återgivet nedan - har inget med brottet att göra. Alls. Det är enbart allmänt gnäll på regeringen helt utan koppling till trådens ämne.

"som sagts tidigare och kommer sägas igen.
denna regering är den mest korrupta och inkompetenta Sverige någonsin haft."

Citat:
Flashback modereras främst reaktivt efter att någon lagt RP. Därmed inte alls ovanligt att inlägg som också är OT ligger kvar. Om du har synpunkter på något specifikt inlägg finns RP-knappen där för dig också.
Citera
2026-04-14, 10:37
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Uppenbart att du straffas specifikt. Andra medlemmar skriver också om regeringen. Antar att Modsen har något emot just dig.
Eller också kan man anta att ingen rapporterat dom andra inläggen...
Citera
2026-04-14, 10:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
det är en relativt kort tråd, inlägget jag svarade på var mer offtopic men ligger ändå kvar, trots att jag fick varning och mod varit inne efter och redigerat rubrik
Det spelar väl ingen roll om en tråd är lång eller kort?
Moderatorernas uppgift är att granska det som rapporteras, resten ligger så klart kvar utan att granskas.
Om inte en moderator av eget intresse läser igenom en tråd och raderar off-topic.
Citera
2026-04-14, 10:44
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

jag fick ett svar på det inlägg att sossarna har anlitat företag som varit under undersökning för att inte vissa av deras tusentals anställda inte följt Lotteriinspektionens regler fullt ut. Detta bör undersökas men har inget med saken att göra.

mitt svar på detta inlägg att högerns korruption alltid försvaras med "men såssarna då" blev bortplockat och tilldelades varning, medan dom andra inläggen inte varnas, och får dessutom ligga kvar i tråden.

Politisk korruption generellt, har väl inget med trådens brott att göra?
Citera
2026-04-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det spelar väl ingen roll om en tråd är lång eller kort?
Moderatorernas uppgift är att granska det som rapporteras, resten ligger så klart kvar utan att granskas.
Om inte en moderator av eget intresse läser igenom en tråd och raderar off-topic.
Dock kan man ju tycka att när en mod bedömer ett inlägg som OT så bör denne mod samtidigt kolla det inlägg som citerades, då OT ofta är svar på OT.
Citera
2026-04-14, 14:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
De två inläggen - ditt och ett svar på ditt - är nu raderade. Dessa:
Citat:
Ursprungligen postat av x
Citat:
som sagts tidigare och kommer sägas igen.
denna regering är den mest korrupta och inkompetenta Sverige någonsin haft.
Nej det var den förra med sina lotterier osv där dom drev gamla pensionärer till kronofogden osv

Citat:
Från denna tråd:

Du får tre svar på ditt första inlägg om regeringar, varav två berättar för dig vad trådämnet är. Efter detta postar du ändå ett till inlägg till om politiker/regeringar. Att du gör det valet får du 0.03-varning för.

Du har inte rätten att posta både förstainlägget och sistainlägget i ditt OT-spår. Undvik OffTopic och var hörsam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in