Citat:
Ursprungligen postat av
Mumbo2022
Peanuts antaligen jämfört med vad han tjänar av vad som trollas med.
Ska man göra det, så får man gör det bra, och inte riskera bli upptäckt.
Finns så mkt korruption inom statliga/landstings/kommunala inrättningar så man blir mörkrädd. Nu upptäcktes det här, gott så. Tjänstemannaansvaret, var är det.
Detta är ren vanlig ekonomisk brottslighet och har uppdagats.
Ofta vet GM att detta inte kommer att kollas eller att det är låg sannolikhet för att det kollas.
Tjänstemannen har avgått på egen begäran denna gång.
I andra fall blir det en längre process.
Av systemen att döma har man inte haft nån extra kontroll av varför pengar betalas ut till anställda.
Det som är viktigt nu är att han inte hamnar på en myndighet igen inom de närmsta åren.
Fullt möjligt att man fattat misstankar redan förra året men inte hunnit med mer då. Det kostar ju att kontext-switcha.