2026-04-14, 15:04
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
De två inläggen - ditt och ett svar på ditt - är nu raderade. Dessa:


Du får tre svar på ditt första inlägg om regeringar, varav två berättar för dig vad trådämnet är. Efter detta postar du ändå ett till inlägg till om politiker/regeringar. Att du gör det valet får du 0.03-varning för.

Du har inte rätten att posta både förstainlägget och sistainlägget i ditt OT-spår. Undvik OffTopic och var hörsam.


det där är helt enkelt inte sant.

Den politiska korruptionen har statistiskt skjutit i höjden under denna regering, och att det bidrar till att politiska tjänstemän känner att det är helt lugnt att ta sig friheter är, enligt mig, självklart.
det är en röta som sprider sig.

Jag påpekade detta, nån skrev i princip "men såssarna då" och jag skrev att det är högerpartierna svar på allt.

Det ger du mig varning för men låter "men såssarna då"-inlägget ligga kvar. Ser att nån varit inne och städat nu...

Högst godtyckligt och tittar man i trådarna kommer 90% innehålla mängder av attacker mot tidigare regeringar. Varför får dessa inlägg ligga kvar? Jag rapporterar saker som är uppenbart offtopic ofta, väldigt sällan det ens genererar en bortplockning, än mindre varning.
Citera
2026-04-14, 15:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Ditt inlägg - återgivet nedan - har inget med brottet att göra. Alls. Det är enbart allmänt gnäll på regeringen helt utan koppling till trådens ämne.

"som sagts tidigare och kommer sägas igen.
denna regering är den mest korrupta och inkompetenta Sverige någonsin haft."



Flashback modereras främst reaktivt efter att någon lagt RP. Därmed inte alls ovanligt att inlägg som också är OT ligger kvar. Om du har synpunkter på något specifikt inlägg finns RP-knappen där för dig också.


Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det spelar väl ingen roll om en tråd är lång eller kort?
Moderatorernas uppgift är att granska det som rapporteras, resten ligger så klart kvar utan att granskas.
Om inte en moderator av eget intresse läser igenom en tråd och raderar off-topic.


titta i trådar och testa att rapportera offtopic som kritiserar vänstern. väldigt sällan inläggen ens plockas bort, än mindre genererar varning.

Jag rapporterar om inlägget uppenbart till för att förstöra tråden, jag tycker orsaken till en händelse hör till diskussionen, och helt uppenbart låter många mods off topic ligga kvar om dom håller med om innehållet. Håller dom inte med böjer dom gärna reglerna så att dom kan få dela ut varning.
Citera
2026-04-14, 16:06
  #15
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Högst godtyckligt och tittar man i trådarna kommer 90% innehålla mängder av attacker mot tidigare regeringar. Varför får dessa inlägg ligga kvar? Jag rapporterar saker som är uppenbart offtopic ofta, väldigt sällan det ens genererar en bortplockning, än mindre varning.
Senast du RP:ade i ABoK var juli 2024, snart två år sedan. I Politik-delarna har du däremot RP:at mycket.


Trådar i ABoK avhandlar enskilda brottshändelser. Dina politiska analyser och politiska åsikter hör inte hemma just där. Politiska oneliners hör inte hemma där.
Citera
2026-04-14, 17:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Senast du RP:ade i ABoK var juli 2024, snart två år sedan. I Politik-delarna har du däremot RP:at mycket.


Trådar i ABoK avhandlar enskilda brottshändelser. Dina politiska analyser och politiska åsikter hör inte hemma just där. Politiska oneliners hör inte hemma där.


Ok fair enough.
Fattar att ABoK har högre tröskel för offtopic, önskar dock att det vore mer konsekvent vilka inlägg som tas bort och/eller genererar varningar.

Men ta exempelvis denna tråd:

(FB) Explosion vid butik i Geneta - Södertälje (2026-04-13)

Väldigt spretigt i vad som skrivs. I mitt tycke tillräckligt mycket i samma härad för att tillföra disskussionen men enligt reglerna mitt inlägg togs bort och gav varning skulle halva den här tråden klippas och ett tiotal användare varnas.

Mer konsekvent modererande önskas, om inte annat för att göra det tydligt.

Tråkigt att få varning för ett inlägg som är lika off/ontopic som tio inlägg innan, vilka tydligen varit okej och inom ramarna.

Men tack för din tid, jag ska vara mer noga med att inte gå utanför den specifika händelsen i ABoK i framtiden.
Citera
2026-04-14, 17:47
  #17
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ok fair enough.
Fattar att ABoK har högre tröskel för offtopic, önskar dock att det vore mer konsekvent vilka inlägg som tas bort och/eller genererar varningar.
Nej, vad som bör framgå av mitt inlägg närmast ovan har ABoK inte tolerans för kapning till politiska diskussioner. Inklusive politiska oneliners.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Men ta exempelvis denna tråd:

(FB) Explosion vid butik i Geneta - Södertälje (2026-04-13)

Väldigt spretigt i vad som skrivs. I mitt tycke tillräckligt mycket i samma härad för att tillföra disskussionen men enligt reglerna mitt inlägg togs bort och gav varning skulle halva den här tråden klippas och ett tiotal användare varnas.

Mer konsekvent modererande önskas, om inte annat för att göra det tydligt.

Tråkigt att få varning för ett inlägg som är lika off/ontopic som tio inlägg innan, vilka tydligen varit okej och inom ramarna.

Men tack för din tid, jag ska vara mer noga med att inte gå utanför den specifika händelsen i ABoK i framtiden.
Till protokollet så är det där ingen tråd som spårat ur särskilt. Dina inlägg i ABoK-tråden om riksdagsförvaltningen är mindre omsorgsfulla och väldigt mycket längre utanför trådämnet.
__________________
Senast redigerad av Schlesien 2026-04-14 kl. 17:53.
Citera
2026-04-15, 00:20
  #18
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Dock kan man ju tycka att när en mod bedömer ett inlägg som OT så bör denne mod samtidigt kolla det inlägg som citerades, då OT ofta är svar på OT.
Håller inte med om det, inlägg som ingen stört sig på och rapporterat är inget som mod ska behöva engagera sig i.
Stör du dig på ett inlägg så får du väl rapportera det, tänker jag.
Citera
2026-04-16, 07:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
De två inläggen - ditt och ett svar på ditt - är nu raderade. Dessa:


Du får tre svar på ditt första inlägg om regeringar, varav två berättar för dig vad trådämnet är. Efter detta postar du ändå ett till inlägg till om politiker/regeringar. Att du gör det valet får du 0.03-varning för.

Du har inte rätten att posta både förstainlägget och sistainlägget i ditt OT-spår. Undvik OffTopic och var hörsam.


som sagts tidigare och kommer sägas igen.
denna regering är den mest korrupta och inkompetenta Sverige någonsin haft.


skrev jag ang ett korruptionsärende i riksdagskansliet. Detta plockade du bort.

Nej det var den förra med sina lotterier osv där dom drev gamla pensionärer till kronofogden osv


svarade nån. Detta plockade du inte bort.

Det är högerns svar på allt, "men såssarna då"


eller nåt liknande skrev jag. Det plockades bort och gavs varning.
andra personens inlägg lät du ligga kvar.

du ser inte alls hur detta kan upplevas lite godtyckligt?

noterar att det ligger nya inlägg i tråden som pratar om sossarna, men dom verkar vara on topic uppenbarligen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in