Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Inga.
Så det finns inga alltså är ditt påstående ett falskt sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Var har du fått det faktumet ifrån?
Skall vi bryta ner det? De återkommande kallas "Dubbel" eller "Trippel" dessa ses som värre och får uppmärksamhet. De antyder om att Dumpen behövs och dessa används som nya medel att tjäna pengar på.
Om dessa inte dyker upp så kan de inte tjäna pengar på dem. Så de faktum att de har ekonomisk vinning i att folk är återkommande visar ett klart tecken på att de tjänar mer på att folk återkommer/fortsätter snarare än att de får vård och slutar vara ett hot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Har du aldrig hört en Dumpen-konfrontatör föreslå att en gädda ska öka vård?
I hur stor andel av dom Dumpen-konfrontationerna du har sett har konfrontatören INTE föreslagit gäddan att söka vård?
Jag kan säga till dig att du skall gå och äta en banan för att potasium är nyttigt för dig och du kan ignorera mitt förslag. Vad jag menar är djupare än så. De skulle helt enkelt kunna göra på många sätt som gör det attraktivt att söka vård och bättra sig. Idag har de ett system där de vägrar avpublicera oavsett anledning. Igenom att ha ett system där folk som söker hjälp och bättrar sig får en möjlighet att avpublicerar uppmanar de folk att söka vård, på samma sätt som de påstår att avpublicering av avlidna inte går för de sänder en uppmaning att de kan ta sina liv för att avpubliceras när publiceringen bara skadar de efterlevande om den finns kvar.
De skulle också kunna ta en djupare kontakt med personen och stötta dem igenom och vara en stödpelare för personen under vården. Där de max publicerar en journalistisk artikel om vad som skett men inte hänger ut. Där de också kan prata om sitt arbete om att rehabilitera.
Detta skulle både följa de publisist etiska reglerna och hjälpa barn.
Dessutom skulle övrig media inte kalla dem kritiserade med mera och prata mer gott om dem och deras arbete. Istället läggs mer fokus på dem och deras arbete än själva "resultatet", de som du vet inte går att bevisa då det inte finns något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Vet du hur stor del av dom som begår sexuella övergrepp mot barn som återfaller efter att dom har fått vård?
Vet ej, Bägge frontfigurerna har haft missbruk med droger. Du säger alltså att ingen kan bättra sig och göra sig av med missbruk?
Mins en artikel där Anova intrevjuades och påpekade att det inte rörde sig om pedofili utan om missbruk som utökats och gjort dåliga val. Dessa kan absolut vårdas och har i regel inte gjort något mot barn.
Du kan inte bevisa att större delen gjort något mot barn som blivit uthängda. Vad som är mer troligt är att de haft ett missbruk där de blivit utnyttjade som svaga och övertalade att begå detta övertramp.
Både Sara och Patrik erkänner att de jobbar med brottsprovokation. Alltså att övertala eller få någon att begå ett brott som de troligen inte gjort utan hjälpen eller knuffen. Dessa människor behöver alltså hjälp först och främst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Jag har inte påstått att just specifikt Dumpen är bra, och jag känner inte till någon sådan forskning.
Men å andra sidan har jag inte letat efter någon sådan.
Ett något naivt påstående då du sitter här och ryggdunkar dem för deras goda arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Vad är det för påstående du avser?
Citat:
Ursprungligen postat av
Korv-Bajs
Jag tror att Saras publiceringar leder till att färre barn utsätts för sexuella övergrepp, och det tycker jag är bra!
Sisådär ja, nu har jag försvarat Saras publiceringar, och därmed var det bevisat att dom faktiskt var försvarliga.
Det är dessutom inget försvar, jag tror inte denna rånare som fångats på video utan någon form utav mask som skrikit sitt namn och visat sitt ID i kameran har begått detta brott.
Så nu har jag försvarat denne och ni kan inte slänga denne i fängelse för jag hittade ett försvar, jag tror.
Det skall bevisas och du påstår mycket i de uttalandet som du uppenbarligen inte kan styrka.
Alltså att de gör någon form utav nytta, det finns ingen fakta på detta. Ingen forskning.
Där emot har jag i en annan tråd tidigare länkat till publicerade forsknings artiklar ifrån högskola där man kommit till analysen att Dumpen inte gör något vettigt arbete eller gynnar samhället. Det är lätt för dig att googla efter dessa, finns mängder och de är långa och djupgående. De väger för och nackdelar med organisationen men nackdelarna väger oftast tyngst.