2013-04-11, 15:23
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Har fått ett erbjudande från UNOH, måste betala $10,000 + mat per år och jag kommer förmodligen vara där i fyra år. Vet inte hur det kommer bli riktigt.
Men iaf, kan jag ta något lån för sånt som täcker en bit av kostnaderna?

CSN
Citera
2013-04-12, 22:54
Medlem
Alikabadidis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
CSN
Jag vet, jag har varit inne där, men jag har inte hittat någonting om hur mycket man kan låna osv.
Citera
2013-04-13, 00:26
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag vet, jag har varit inne där, men jag har inte hittat någonting om hur mycket man kan låna osv.
Da har du nog inte anstrangt dig tillrackligt.

CSN.se -> "Studera utomlands" (vanster sida i menyn) -> "Hur mycket kan du få?"

Vipps, allt ar lost. Kan du inte kan skriva in en adress och klicka tva ganger har du ingenting pa universitet att gora.
Senast redigerad av encephalization 2013-04-13 kl. 00:39.
Citera
2013-04-14, 21:04
Medlem
bedinooos avatar
Går sista året på teknikprogrammet har några ig:n i Kemi A, Fysik A och Matte C. Har redan fått svar från santa monica college att jag är inne där och håller på att få mitt I-20. Nån som vet om man kan få studiemedel utan att ha gymnasiekompetens? Eller prövar csn om min ansökan efter att jag gått ut gymnasiet?
Citera
2013-04-14, 21:48
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedinooo
Går sista året på teknikprogrammet har några ig:n i Kemi A, Fysik A och Matte C. Har redan fått svar från santa monica college att jag är inne där och håller på att få mitt I-20. Nån som vet om man kan få studiemedel utan att ha gymnasiekompetens? Eller prövar csn om min ansökan efter att jag gått ut gymnasiet?

För att bli antagen till SMC måste du ju redan få blivit beviljad csn-lån. CSN kräver endast gymnasiekompetens om du ska på språkresa.
Citera
2013-04-14, 21:51
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
För att bli antagen till SMC måste du ju redan få blivit beviljad csn-lån. CSN kräver endast gymnasiekompetens om du ska på språkresa.
Det tror jag inte du måste, så var det inte för mig i alla fall. För att få CSN måste man bli antagen först, lite moment 22 över det hela. Men jag fick papper från CSN att utbildningen beviljar lån i alla fall, som man kan skicka till skolan och berätta att man KAN få ett lån. Dock så har inte jag gjort det, och det verkar inte behövas heller. Men kanske ska ta och göra det, bättre en gång för mycket än för lite när det gäller USA!
Citera
2013-04-14, 21:57
Medlem
bedinooos avatar
Dom har redan beviljat mig lånet. Jag tänkte ifall dom kanske prövar om ansökan efter att jag gått ut skolan isåfall?
Citera
2013-04-14, 22:13
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedinooo
Dom har redan beviljat mig lånet. Jag tänkte ifall dom kanske prövar om ansökan efter att jag gått ut skolan isåfall?

Som tidigare postare redan har påpekat:
Citat:
kunna visa att du har motsvarande grundläggande behörighet. Detta gäller bara språkkurser utanför Norden.
http://www.csn.se/utomlands/krav
Citera
2013-04-20, 21:45
Medlem
Fråga ang foto till amerikanska ambassaden.

Räcker det med ett eget utskrivet foto från skrivare eller måste man ha ett "passfoto" från fotoaffär?
Citera
2013-04-21, 01:08
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Fråga ang foto till amerikanska ambassaden.

Räcker det med ett eget utskrivet foto från skrivare eller måste man ha ett "passfoto" från fotoaffär?

Passfoto, de kommer ju använda det sen för att fixa in visumet i ditt pass.
Citera
2013-04-21, 09:02
Medlem
Citat:

Tackar
Citera
2013-04-22, 06:46
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Jag vet inte hur det fungerar genom ambassaden i Sverige men jag har inte sett nagot visum som anvander en "inklistrad" bild. Mitt visum (och andras som jag sett) skriv ut i ett, d v s en bild som ambassaden tagit/du har laddat upp till deras hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in