Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-09, 08:25
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Studera Physical Education, typ hälsa/träning.

Jag spelar i korpen just nu, men jag anser mig själv vara en måttlig mittfältare. Fotbollen i USA är ju inte så bra egentligen, MLS håller en aning bättre klass än Allsvenskan, men de är rätt lika.

Nu har ju SMC bara 2-åriga utbildningar förvisso, men Physical Education-program utbildar dig rent generellt till ungefär gympalärare.
Citera
2013-04-09, 10:47
Medlem
Worldnatures avatar
Citat:
Studera Physical Education, typ hälsa/träning.

Jag spelar i korpen just nu, men jag anser mig själv vara en måttlig mittfältare. Fotbollen i USA är ju inte så bra egentligen, MLS håller en aning bättre klass än Allsvenskan, men de är rätt lika.

Okej! Har du fått stipendium? Jag spelar division 3 och hoppas på att få ett stipendium så man slipper betala allt själv liksom!:)
Citera
2013-04-09, 10:57
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokosha
Nu har ju SMC bara 2-åriga utbildningar förvisso, men Physical Education-program utbildar dig rent generellt till ungefär gympalärare.

Inriktning: Kinesiology

Citat:
Ursprungligen postat av Worldnature
Okej! Har du fått stipendium? Jag spelar division 3 och hoppas på att få ett stipendium så man slipper betala allt själv liksom!

Nej, tror inte SMC ger stipendium för sådant, de vill bara ha pengar, pengar o pengar.
Citera
2013-04-09, 11:27
Medlem
Worldnatures avatar
Citat:
Inriktning: Kinesiology

Nej, tror inte SMC ger stipendium för sådant, de vill bara ha pengar, pengar o pengar.

Hm, okej, det var lite tråkigt. Hörde ju att SMC fått tillbaka sin fotboll förra året, men tror ej santa barbara har fotboll där, så det kanske ej värt att kolla?
Citera
2013-04-09, 11:32
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Hm, okej, det var lite tråkigt. Hörde ju att SMC fått tillbaka sin fotboll förra året, men tror ej santa barbara har fotboll där, så det kanske ej värt att kolla?
Santa Barbara har också fotboll. Finns kanske 3-4 svenskar i deras trupp.
Citera
2013-04-09, 11:36
Medlem
Worldnatures avatar
Citat:
Santa Barbara har också fotboll. Finns kanske 3-4 svenskar i deras trupp.

Oj, det visste jag inte. Kanske är värt att kolla upp det. Vilket företag vore bäst att ta kontakt med? Bluechip?
Citera
2013-04-09, 11:42
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Oj, det visste jag inte. Kanske är värt att kolla upp det. Vilket företag vore bäst att ta kontakt med? Bluechip?

Jag kör via Kilroy, vet inget om Bluechip.
Citera
2013-04-09, 13:29
Medlem
saveryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rico-
Fick veta idag att jag blivit "waitlisted" hos Yale. Jag har för övrigt kommit in på Dartmouth och Amherst college, men är jävligt intresserad av Yale.

Jag undrar om jag kan vara kvar på waitlist samtidigt som jag tackar ja till någon av de andra skolorna?

Kul! Tyvärr så kommer bara ca 1 av 10 som är waitlistade på Yale in, så ha inte för stora förhoppningar. Jag är osäker på hur det fungerar med att acceptera, men om jag vore du hade jag försökt välja mellan Dartmouth och Amherst och sen tackat ja så snart som möjligt.
Citera
2013-04-09, 20:35
Medlem
Timpsiiis avatar
Har någon erfarenheter eller liknande från U of Michigan @ Ann Arbor? Tydligen är Michigan i topp med Ivy League skolorna om att producera VDs för stora företag runt om i landet, flera kända VDs är Michigan graduates. Skolan är även just nu den 6:e rikaste skolan i landet efter 1) Harvard, 2) Yale, 3) Princeton, 4) Stanford och 5) MIT. Även om skolan är ett Public University är det mest privatfinansierat då staten Michigan bara finansierar ca. 13% av skolan, vilket out-of-state students försöker ändra och pusha på till att bli en privat skola istället då kostnaden ligger runt $40.000.

I alla fall, det verkar som en överlag bra skola. Har hört mycket bra om den och studentlivet ska tydligen vara grymt och inte långt efter Isla Vista t.ex. Dessutom finns det ju massa sporter, speciellt Football, att kolla på!

Kanske redan en framtida transfermöjlighet om man börjar till USA i höst och har betygen för det? Vad tror ni?
Citera
2013-04-10, 09:40
Medlem
saveryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Har någon erfarenheter eller liknande från U of Michigan @ Ann Arbor? Tydligen är Michigan i topp med Ivy League skolorna om att producera VDs för stora företag runt om i landet, flera kända VDs är Michigan graduates. Skolan är även just nu den 6:e rikaste skolan i landet efter 1) Harvard, 2) Yale, 3) Princeton, 4) Stanford och 5) MIT. Även om skolan är ett Public University är det mest privatfinansierat då staten Michigan bara finansierar ca. 13% av skolan, vilket out-of-state students försöker ändra och pusha på till att bli en privat skola istället då kostnaden ligger runt $40.000.

I alla fall, det verkar som en överlag bra skola. Har hört mycket bra om den och studentlivet ska tydligen vara grymt och inte långt efter Isla Vista t.ex. Dessutom finns det ju massa sporter, speciellt Football, att kolla på!

Kanske redan en framtida transfermöjlighet om man börjar till USA i höst och har betygen för det? Vad tror ni?

UMich är onekligen en toppskola, ansedd som en av de absolut bästa statliga universiteten i USA tillsammans med andra universitet som Berkeley, UCLA och Wisconsin-Madison. Det är en mycket stor skola som generellt är mycket aktiv i sport och har topplag inom bl a amerikansk fotboll. Lite beroende på ämnet så är det ett riktigt hett val, men överlag är det ett mycket bra universitet som erbjuder utbildningar i hög klass. Tydligen så antas ca 30 - 40% av transfersökanden, så med bra betyg och en i övrigt sett stark ansökan bör du ha en hyfsad chans.
Citera
2013-04-11, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rico-
Fick veta idag att jag blivit "waitlisted" hos Yale. Jag har för övrigt kommit in på Dartmouth och Amherst college, men är jävligt intresserad av Yale.

Jag undrar om jag kan vara kvar på waitlist samtidigt som jag tackar ja till någon av de andra skolorna?

Deadline är senare va? Om du inte har blivit utlovad någon lön (för att du exempelvis är en grad student eller anställd atlet) så ska det inte vara några problem att tacka ja till ett ställe, och sedan välja ett annat där du står på väntelistan. Du kan förstås bli av med depositionen, men det är allt. Som saveryn säger så är Yales väntelista ganska lång, men du kan ju vänta in deadlinen på Dartmouth/Amherst lite i alla fall.
Citera
2013-04-11, 13:47
Medlem
Alikabadidis avatar
Har fått ett erbjudande från UNOH, måste betala $10,000 + mat per år och jag kommer förmodligen vara där i fyra år. Vet inte hur det kommer bli riktigt.
Men iaf, kan jag ta något lån för sånt som täcker en bit av kostnaderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in