2026-05-10, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Henke är ju förskollärare och jobbar med barn, så det kanske är de barnen han kallar "sina". Hemma hos honom ser det inte ut som om han har barn och det finns inga tecken på det på sociala medier. Och deltagarna får inte ha barn, av etiska skäl. Så nej, jag tror inte att han har barn. Men jag kan förstås ha fel.

Jo de får ha barn om barnen är över 16 år gamla och själva kan bestämma om de vill vara med eller inte. För länge sen var det ju mycket äldre personer med, som var 50 år och mer och såklart att de hade barn.

Jag minns ett par med en gnällig gubbe allt var fel på henne men de fortsatte ett tag ändå

Läs här de borde ju ha barn tänker jag

https://www.hant.se/noje/sa-gick-det-for-karleksparen-efter-gift-vid-forsta-ogonkastet/5213910
Senast redigerad av Maria222 2026-05-10 kl. 01:23.
Citera
2026-05-10, 01:23
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Jo de får ha barn om barnen är över 16 år gamla och själva kan bestämma om de vill vara med eller inte. För länge sen var det ju mycket äldre personer med, som var 50 år och mer och såklart att de hade barn.

Jag minns ett par med en gnällig gubbe allt var fel på henne men de fortsatte ett tag ändå
Så Henkes barn är över 16? Myndiga kanske? Eller var bor de? Exfrun verkar bo ensam vad jag kan se.
Citera
2026-05-10, 01:25
Medlem
Citat:
Så Henkes barn är över 16? Myndiga kanske? Eller var bor de? Exfrun verkar bo ensam vad jag kan se.
Om barnen är under 16 år och bor hos exfrun står de inte med på tex ratsit eller eniro, och ja han kan ju ha barn med de är inte med i programmet helt enkelt.
Citera
2026-05-10, 01:36
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Om barnen är under 16 år och bor hos exfrun står de inte med på tex ratsit eller eniro, och ja han kan ju ha barn med de är inte med i programmet helt enkelt.
Nej, men du säger ju att de bara får ha barn över 16?
Citera
2026-05-10, 01:39
Medlem
Citat:
Nej, men du säger ju att de bara får ha barn över 16?

Ja om de ska visas i programmet men de kan ju ha barn som inte visas
Citera
2026-05-10, 01:44
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ja om de ska visas i programmet men de kan ju ha barn som inte visas
Var har du fått den informationen från?

Här står att de inte får ha barn under 18:
https://magasinetfilter.se/intervju/gift-vid-forsta-ogonkastet-lotta-hellman/
Citera
2026-05-10, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Sofie fortsätter vara, och kanske bli ännu mer, tveksam. Svårt att säga hur befogad hennes rädsla är då jag inte är överdrivet insatt i scenariot hon beskriver med tjejer som bara "testar" en annan tjej för att sedan gå vidare med snubbar ändå. Emilia verkar ju gilla henne och det här är ju mer seriöst än att bara dejta, så jag tycker att Sofie borde försöka släppa den där oron, för precis som i John's fall så riskerar det att leda till självsabotage med tiden, även om det inte är lika extremt i Sofie's fall (ännu).

Är ju för de flesta inte särskilt attraktivt med en partner som hade nöjt sig med vilken kvinna som helst, och är osäker och övertolkar allting. Kan ha fel men tror inte det där kommer hålla.
Citera
2026-05-10, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Är ju för de flesta inte särskilt attraktivt med en partner som hade nöjt sig med vilken kvinna som helst, och är osäker och övertolkar allting. Kan ha fel men tror inte det där kommer hålla.

Nej det tror inte jag heller, Sofie förtjänar en jämlike inte nån som är så osäker.
Citera
2026-05-10, 03:36
Medlem
Citat:
Var har du fått den informationen från?

Här står att de inte får ha barn under 18:
https://magasinetfilter.se/intervju/gift-vid-forsta-ogonkastet-lotta-hellman/
"– I steg två försöker vi utröna om de är introverta eller extroverta. Introverta har det tuffare i Gift vid första ögonkastet, man har bara fyra veckor på sig att relatera till någon. I vanliga livet klarar de sig, men inte i vårt program. "

Magnus bögen i vintersäsongen var ju väldigt introvert och matchades med en extremt extrovert person så det stämmer ju inte alls.
Citera
2026-05-10, 04:32
Medlem
Det är Emilia som är den osäkra Och Sofie rugbyspelaren ja hon verkar gilla Emilia ja håller med
Har själv blandat ihop årets deltagare hehe.
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Blev förvånad över att Sebastian varit gift rätt nyligen. Får verkligen inte det intrycket av honom med tanke på vad han visar upp i förhållandet till Amanda där han känns osäker, inte verkar kunna prata ut som situationer (packningen) eller sina känslor. Väldigt små saker eskalerar och blir större problem än vad de hade behövt vara bara de valde att prata mer med varandra. Han känns väldigt undvikande och nästan lite omogen, tänker speciellt på scenen efter konserten där de ligger på sängen och han är uppenbart sur men låtsas ändå som ingenting. Det förra äktenskapet höll ju inte särskilt länge och det kommer inte det här göra heller.

Men hur tänker experterna? Är han verkligen någon som nu skulle vara redo att axla ett nytt äktenskap, med en helt ny bekanstskap dessutom?

Har för mig att det var ett par regler tidigare, att deltagare som hade barn eller hade varit gifta tidigare inte blev uttagna till programmet. Men det kan ha varit i den Amerikanska versionen jag hörde dem nämna detta. Dock har det tummats på detta även där då det var någon som hade barn sedan tidigare som var med osv.

John är också extremt osäker, vilket är så himla synd för Anna verkar ju ändå gilla honom mer och mer, men jag tror inte det är så upphetsande för henne hur han beter sig. Hon är tyst en stund under luftballongsfärden och det blir genast förstorat ur proportion i John's huvud. Men varför pratar han inte bara med henne då? Och sen hur han inte kan lita på att hon menar det hon säger när han får komplimanger. Visst, det var lite forcerat via en uppgift/lek från experterna, men ändå. Han måste ju kunna lita på vad hon säger, annars är det väl lika bra att ge upp här och nu? Han kommer sabba det här om han inte börjar chilla lite i förhållande till Anna.

Sofie fortsätter vara, och kanske bli ännu mer, tveksam. Svårt att säga hur befogad hennes rädsla är då jag inte är överdrivet insatt i scenariot hon beskriver med tjejer som bara "testar" en annan tjej för att sedan gå vidare med snubbar ändå. Emilia verkar ju gilla henne och det här är ju mer seriöst än att bara dejta, så jag tycker att Sofie borde försöka släppa den där oron, för precis som i John's fall så riskerar det att leda till självsabotage med tiden, även om det inte är lika extremt i Sofie's fall (ännu).

Henrik och Jasmine verkar ju fungera rätt bra tillsammans. Det är väl de som har störst chans till att säga ja på beslutsdagen som det ser ut nu. De verkar ju båda kunna skämta och ha det kul tillsammans, och det är superviktigt.
Citera
2026-05-10, 08:38
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
"– I steg två försöker vi utröna om de är introverta eller extroverta. Introverta har det tuffare i Gift vid första ögonkastet, man har bara fyra veckor på sig att relatera till någon. I vanliga livet klarar de sig, men inte i vårt program. "

Magnus bögen i vintersäsongen var ju väldigt introvert och matchades med en extremt extrovert person så det stämmer ju inte alls.
Jag undrar fortfarande varifrån du fått information om att deltagarna får ha barn?
Citera
2026-05-10, 10:14
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Alltså hur ska du ha det? Är de gifta på riktigt eller har de nyligen träffats?
Alltså jag vet inte om du förstår men egentligen är det hela någon sorts underhållningsprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in