Det är Emilia som är den osäkra Och Sofie rugbyspelaren ja hon verkar gilla Emilia ja håller med
Har själv blandat ihop årets deltagare hehe.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnutteFia03
Blev förvånad över att Sebastian varit gift rätt nyligen. Får verkligen inte det intrycket av honom med tanke på vad han visar upp i förhållandet till Amanda där han känns osäker, inte verkar kunna prata ut som situationer (packningen) eller sina känslor. Väldigt små saker eskalerar och blir större problem än vad de hade behövt vara bara de valde att prata mer med varandra. Han känns väldigt undvikande och nästan lite omogen, tänker speciellt på scenen efter konserten där de ligger på sängen och han är uppenbart sur men låtsas ändå som ingenting. Det förra äktenskapet höll ju inte särskilt länge och det kommer inte det här göra heller.
Men hur tänker experterna? Är han verkligen någon som nu skulle vara redo att axla ett nytt äktenskap, med en helt ny bekanstskap dessutom?
Har för mig att det var ett par regler tidigare, att deltagare som hade barn eller hade varit gifta tidigare inte blev uttagna till programmet. Men det kan ha varit i den Amerikanska versionen jag hörde dem nämna detta. Dock har det tummats på detta även där då det var någon som hade barn sedan tidigare som var med osv.
John är också extremt osäker, vilket är så himla synd för Anna verkar ju ändå gilla honom mer och mer, men jag tror inte det är så upphetsande för henne hur han beter sig. Hon är tyst en stund under luftballongsfärden och det blir genast förstorat ur proportion i John's huvud. Men varför pratar han inte bara med henne då? Och sen hur han inte kan lita på att hon menar det hon säger när han får komplimanger. Visst, det var lite forcerat via en uppgift/lek från experterna, men ändå. Han måste ju kunna lita på vad hon säger, annars är det väl lika bra att ge upp här och nu? Han kommer sabba det här om han inte börjar chilla lite i förhållande till Anna.
Sofie fortsätter vara, och kanske bli ännu mer, tveksam. Svårt att säga hur befogad hennes rädsla är då jag inte är överdrivet insatt i scenariot hon beskriver med tjejer som bara "testar" en annan tjej för att sedan gå vidare med snubbar ändå. Emilia verkar ju gilla henne och det här är ju mer seriöst än att bara dejta, så jag tycker att Sofie borde försöka släppa den där oron, för precis som i John's fall så riskerar det att leda till självsabotage med tiden, även om det inte är lika extremt i Sofie's fall (ännu).
Henrik och Jasmine verkar ju fungera rätt bra tillsammans. Det är väl de som har störst chans till att säga ja på beslutsdagen som det ser ut nu. De verkar ju båda kunna skämta och ha det kul tillsammans, och det är superviktigt.