2026-04-03, 20:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
aha, är hon psykolog, trodde hon var sommelier heh

Vad fick du det ifrån? 🤣🤣🤣

Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Den lesbiske med längre hår verkade rätt otränad jämfört med rugbytjejen.

John såg ut att ha överkammad flint, vilket jag ogillar. Snyggare att tjoffa av allt.

Tycker förskolläraren verkar ha ett roligt liv. Örontöjare är lite speciellt tycker jag.

Håller med om exakt allt! 😁
Citera
2026-04-03, 20:33
Medlem
mishimas avatar
En kille som spelar bas alltså.

Basisten får aldrig groupies.
Citera
2026-04-03, 21:55
Medlem
Äntligen fick vi se första avsnittet av säsong 14! Underhållande.
Kom ihåg vem som skrev det först:

Anna & John. Dömt att misslyckas.
Anna: Säsongens obligatoriska blonda älva är enbart med för att bli känd, det är ju uppenbart. En sådan 12-poängare kan ju få exakt den man hon vill IRL. Hon kommer såklart inte nöja sig med omega-hannen John, men kommer kämpa på & hålla fasaden uppe för att få så mycket TV-tid som möjligt (och en ny karriär inom IT).
John kommer såklart bli störtkär i sin fru. Kommer även få hjärtat krossat hyfsat snabbt.

Henrik & Singel-Jasmin
Henrik: Säsongens obligatoriska Ginger kommer inte klara pressen i en seriös tvåsamhet med filmkameror runt nosen. Han verkar redan nu osäker & oerfaren. Han gömmer sig bakom sin hårdrockslook men spelar samtidigt i ett dansband och har nog säsongens mest groteska tatueringar. Hur många normalfungerande män har ni träffat med en gigantisk fjäril på nacken & uttöjda örsnibbar?

Jasmin : En av säsongens tre brunetter som är förvånansvärt lika varandra i fysiska attribut. (Hur tänkte ni här när ni castade....? Ju fler klonade identiska brunetter desto bättre? Vi kan skilja henne från de övriga för att hon har gotländsk dialekt)
Jasmin verkar ha en hel del issues och kommer inte klara att leva upp till Gingerns förväntningar. Hon kanske blir kär men inte han.
Tror faktiskt att Anna & Henrik hade varit en bättre match. De hade nog gillat varandra direkt.

Det första lesbiska paret i GVFÖ-s historia:
Ser lovande ut på papperet. En butch & en femme. Ekvationen kan funka, men kommer de gilla varandra på riktigt?
Sofie: verkar stabil & redo för experimentens utmaningar, hon blir säkert kär i sin fru.
Emilia: verkar psykiskt instabil, har nog extremt höga krav på en livskamrat. Oklart om hon kommer bli nöjd. Kommer tvåa i säsongens fulaste tatueringar. Hur många stabila, normalbegåvade tjejer karvar sönder all yta på sina underarmar?

Sebastian & Amanda kommer inte funka. (Hur i helvete tänkte ni experter här?)
Sebastian är för körd pga sin uppväxt, dvs saknar "stabil anknytning" pga hans mamma svek honom redan när han var 5 år. Sådant kan verkligen ställa till det.
(Satan vilket jäkla svek! Citat: "Mamma flyttade ifrån mig när jag var 5".) Han har en otrygghet & dålig självkänsla som blir svårt för en framtida partner att hantera.
Amanda är också en osäker personlighet, verkar ha låg självkänsla osv.
Två "svagisar" har aldrig funkat tillsammans i tidigare säsonger, vad jag kan minnas. Det krävs att den ena personen är lite mer dominant och håller i kompassen.

Sorry Svt, ni har åter igen hittat fyra misslyckade matchningar. Men självklart kommer det bli bra TV-underhållning. Ganska uppenbart att ni "miss-matchar" för att det ska bli bra TV.
Eventuellt kommer flatorna att överraska, där är det lite svårt att förutse, men de andra tre paren är redan dödsdömda. Vad jag kan se, efter första avsnittet.

Experterna:
Hur i helvete fick Suzanne vara kvar? För att hon är excentrisk & sticker ut? Och för att Svt-produktionen får mental orgasm av alla som är woke? Hennes arbetsinsats är under all kritik i tidigare säsonger.
Hur i helvete kan de behålla en engelsktalande indier? Är det verkligen så svårt att hitta en terapeut som kan prata svenska i TV?
Ser ändå fram emot att följa denna säsong!
Citera
2026-04-03, 22:12
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Jasmin : En av säsongens tre brunetter som är förvånansvärt lika varandra i fysiska attribut. (Hur tänkte ni här när ni castade....? Ju fler klonade identiska brunetter desto bättre? Vi kan skilja henne från de övriga för att hon har gotländsk dialekt)
Hahaha, jag kunde också bara hålla reda på vem som var vem pga den gotländska dialekten 🤣 De är verkligen klonade i år!

Citat:
Det första lesbiska paret i GVFÖ-s historia:
Ser lovande ut på papperet. En butch & en femme. Ekvationen kan funka, men kommer de gilla varandra på riktigt?
Sofie: verkar stabil & redo för experimentens utmaningar, hon blir säkert kär i sin fru.
Emilia: verkar psykiskt instabil, har nog extremt höga krav på en livskamrat. Oklart om hon kommer bli nöjd.
Vi hade en ganska liknande analys av det paret!

Citat:
Experterna:
Hur i helvete fick Suzanne vara kvar? För att hon är excentrisk & sticker ut? Och för att Svt-produktionen får mental orgasm av alla som är woke? Hennes arbetsinsats är under all kritik i tidigare säsonger.

Det var vad jag skrev också, trodde aldrig i livet att hon skulle få stanna efter så grova tabbar!

Håller med om att det kommer bli en underhållande säsong men med dåliga matchningar.
Citera
2026-04-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hahaha, jag kunde också bara hålla reda på vem som var vem pga den gotländska dialekten 🤣 De är verkligen klonade i år!

Vi hade en ganska liknande analys av det paret!

Det var vad jag skrev också, trodde aldrig i livet att hon skulle få stanna efter så grova tabbar!

Håller med om att det kommer bli en underhållande säsong men med dåliga matchningar.

Vilka tabbar har hon gjort? Har förträngt de senaste säsongerna till stort...

Undrar om Bajenbruttan och Siriusgubben var på det nyliga cupmötet tillsammans? Någon som råkade se dem och kan skvallra?
Citera
2026-04-04, 08:28
Medlem
rapiers avatar
Märkligt att ha med en kvinna som Suzanne Larsdotter som expert. ingen normal funtad man kan ju tända på henne. Måste vara någon med en fetisch i så fall. Eller är hon lesbisk?
Citera
2026-04-04, 11:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Vilka tabbar har hon gjort? Har förträngt de senaste säsongerna till stort...

Undrar om Bajenbruttan och Siriusgubben var på det nyliga cupmötet tillsammans? Någon som råkade se dem och kan skvallra?

Under förra säsongen var det ett par med två män, Hampus och Tobias, som parades ihop.
De hade väldigt fin kemi redan från start och i GVFÖ-tråden var de det par som de flesta trodde mest på.
De fick tid på något slags hotell, jag tror det kan ha varit spa, och när de satt i restaurangen pratade de ut om att tidigare relationer alltid bara hamnat i sex och inte fördjupats, och att de nu ville uppleva riktig kärlek och inte hamna i säng innan de lärt känna varandra, eftersom de verkligen ville att det här äktenskapet skulle hålla.
De var båda väldigt rörda av det samtalet.
Då tyckte Suzann att de istället behövde utmanas och få fart på saker och ting, och gav dem ett sexspel där de skulle göra olika saker som att smeka varandra och suga på varandras tår.
De drabbades av panik eftersom de ju precis kommit fram till att det inte var på den punkten de ville vara, och efter det kraschade paret....

Alltså att dejta någon som håller på ett annat lag är en utmaning.... personligen brukar jag inte tycka det är värt den irritation som uppstår när lagen möter varandra 🤣
Samtidigt är det ju supportrar, oavsett lag, som förstår varandra bäst. Vi får se hur det gick för dem 😁
Citera
2026-04-04, 11:12
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Märkligt att ha med en kvinna som Suzanne Larsdotter som expert. ingen normal funtad man kan ju tända på henne. Måste vara någon med en fetisch i så fall. Eller är hon lesbisk?

Suzann har en lång och brokig bakgrund. Hon har varit aktiv inom Livets Ord med omvändelseterapi mot homosexuella. Hon har varit gift med två olika män och studerat till präst. Sen kom hon ut som bisexuell och bad sina tidigare offer om ursäkt. Idag lever hon med en trans-man.
Citera
2026-04-04, 11:31
Medlem
rapiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Suzann har en lång och brokig bakgrund. Hon har varit aktiv inom Livets Ord med omvändelseterapi mot homosexuella. Hon har varit gift med två olika män och studerat till präst. Sen kom hon ut som bisexuell och bad sina tidigare offer om ursäkt. Idag lever hon med en trans-man.
Ja det är onekligen en brokig bakgrund. Hon är alltså så oattraktiv att hon är tillsammans med en transman.
Citera
2026-04-04, 11:35
Medlem
Tråkigare människor tror jag inte vi har sett i GVFÖ tidigare. Fula dessutom. Således bra casting om man fokuserar på att hjälp personer som har svårt att hitta den rätte. Dålig tv blir det dock. Dålig underhållning.
Citera
2026-04-04, 11:45
Medlem
Tråkigt att detta inte alls är likt i kvalité om man jämför med de utländska produktionerna av samma program
Citera
2026-04-04, 12:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Tråkigt att detta inte alls är likt i kvalité om man jämför med de utländska produktionerna av samma program

Nej, jag hade lite högre förväntningar när de skulle närma sig det norska formatet, men vi får säkert se mer av detta i kommande avsnitt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in