Igår, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
De kastar in två nya par så här långt in i säsongen? Måste erkänna att jag inte såg den komma.
Det är också en grej som är kopierad från Australien. Obegripligt tycker jag, eftersom det stör hela flowet och gör att man måste titta igenom två nya bröllop istället för att få reda på hur det går för paren man redan börjat engagera sig i. Dessutom brukar de nya paren vara rätt ointressanta, antingen är det nåt gulligt ideal-par eller en ufig matchning som kraschar direkt.

Rent gruppdynamiskt är det förstås relevant att "skaka upp" en etablerad grupp med att skicka in nya personer. Men i praktiken brukar de nya paren mest hålla sig för sig själva, eller ha fullt upp med sina egna problem. Ett trist produktionsbeslut!

Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Får erkänna att jag också hade reagerat som Max och Belinda rörande lådan med sexleksaker som de tilldelades. Ser ingen mening med sådant personligen när jag är i en relation med någon. Är ens partner inte tillräcklig som den är i sängen så är det ju uppenbarligen skav någonstans.
Slutsatsen blir att Max helt enkelt är behängd med en riktig hästakuk. I de lugnaste vattnen, etc...
Citera
Igår, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Men, alltså onanerar ni inte? Ni som inte fattar grejen med sexleksaker? Okej, om ni känner att er partner räcker till, men trust me, en satisfyer är galet bra att ha (i mitt tycke både på egen hand och tillsammans med min man)
De var alltså främlingar som, i inte ens vecka, försökt lära känna varandra under extremt konstiga förhållanden. Att slänga fram sexleksaker då är ju givetvis bara trams.
Citera
Igår, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
De var alltså främlingar som, i inte ens vecka, försökt lära känna varandra under extremt konstiga förhållanden. Att slänga fram sexleksaker då är ju givetvis bara trams.

Ja, romantiken ska komma före sexet.
Citera
Igår, 17:12
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det är också en grej som är kopierad från Australien. Obegripligt tycker jag, eftersom det stör hela flowet och gör att man måste titta igenom två nya bröllop istället för att få reda på hur det går för paren man redan börjat engagera sig i. Dessutom brukar de nya paren vara rätt ointressanta, antingen är det nåt gulligt ideal-par eller en ufig matchning som kraschar direkt.

Rent gruppdynamiskt är det förstås relevant att "skaka upp" en etablerad grupp med att skicka in nya personer. Men i praktiken brukar de nya paren mest hålla sig för sig själva, eller ha fullt upp med sina egna problem. Ett trist produktionsbeslut!

Aha, okej. Har inte sett den Australienska varianten, bara de Svenska, Norska och Amerikanska.

Tyckte direkt de nya killarna var en ny Urban/Max typ och den andre en till Felix. Baserat på ett kort första intryck.
Citera
Igår, 17:14
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissCooper
Det är givetvis okej. Jag reagerar bara på att du, och några andra, har sagt att ni inte behöver leksaker tillsammans med er partner. Jag vill bara påminna om att ha sex med sig själv också är en viktig grej ❤️

Absolut. Så som den där lådan presenterades i programmet så fick jag intrycket av det var tänkt att paren skulle använda dem tillsammans, men det var bara mitt perspektiv.
Citera
Igår, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Är väl bara skönt att dela cockpit med en introvert som inte pratar i onödan så att man kan fokusera fullt ut på själva uppgiften.

Nu är ju inte jag pilot, och det finns säkert en verklig pilot här i forumet som direkt kan avfärda mig. Men jag tänker mig att själva arbetsuppgiften under en längre flygning är ganska lågintensiv när man väl är uppe i luften. Jag föreställer mig att det finns rätt mycket utrymme för att prata. Att bara sitta och döstirra på instrumenten i tolv timmar med någon introvert typ som inte kan upprätthålla småprat låter ganska påfrestande.
Citera
Igår, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
Men han har "faktiskt också läst mycket" Bra för honom att kunna skylla på vibratorn när han inte får henne att komma ändå

Det var ju roligt att killarna var så oroliga för att vibratorn kan leda till avtrubbning, eller vad de nu sa. De kan kanske överlåta den oron på sina fruar. Det hade liksom känts mer rimligt. Om fruarna hellre blir tillfredsställda av en vibrator än sin man är kanske deras eget problem.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Max är extremt lik den leende styckmördaren, Janne Toumela. Kan de vara släkt eller halvsyskon? De pratar på exakt samma sätt och är kopia till det yttre.

Jag tänkte på det idag när jag såg sista avsnittet som släppts. Googlade och hittade din kommentar! Sjukt lika.
Citera
Igår, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Här får man kanske uppa Australien-versionen lite (även om jag bashat den). Där brukar experterna anpassa "intimacy week" med individuella övningar baserat på hur långt paren har kommit. De som redan haft sex brukar få hjälp att "spice things up" och öka sin förståelse av varandras kinks och tädningsmönster (ett par fnissiga ligg i missionären bygger trots allt inget sexliv). De som inte gått lika fort fram får göra snällare övningar som att titta varandra djupt i ögonen, hålla handen eller prova en väldigt lång kram.

I vårt fall hade väl någon försiktig närhetsövning passat bättre för Maxelinda och Edinulia. Medan t.ex Sara och Gabriel (ni vet, han. Killen. Han som är en man. Mannen Gabriel) kunde gått lös med dildosafari och vilda fantasier. Men sponsorn av gummikukarna ska väl ha sitt också.
Citera
Igår, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Här får man kanske uppa Australien-versionen lite (även om jag bashat den). Där brukar experterna anpassa "intimacy week" med individuella övningar baserat på hur långt paren har kommit. De som redan haft sex brukar få hjälp att "spice things up" och öka sin förståelse av varandras kinks och tädningsmönster (ett par fnissiga ligg i missionären bygger trots allt inget sexliv). De som inte gått lika fort fram får göra snällare övningar som att titta varandra djupt i ögonen, hålla handen eller prova en väldigt lång kram.

I vårt fall hade väl någon försiktig närhetsövning passat bättre för Maxelinda och Edinulia. Medan t.ex Sara och Gabriel (ni vet, han. Killen. Han som är en man. Mannen Gabriel) kunde gått lös med dildosafari och vilda fantasier. Men sponsorn av gummikukarna ska väl ha sitt också.

Hahahahahahahahaha, spot on
Citera
Igår, 20:38
Medlem
Reagerade också på att det inte fanns några sexleksaker till män t ex lösfitta och docka! Intressant ändå hur tabubelagt det är med manliga leksaker.
Kanske var det därför Max och Urban såg så sura ut?
Citera
Igår, 21:28
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sollan777
Reagerade också på att det inte fanns några sexleksaker till män t ex lösfitta och docka! Intressant ändå hur tabubelagt det är med manliga leksaker.
Kanske var det därför Max och Urban såg så sura ut?

Docka??? Är det verkligen jämförbart tycker du? 🤣🤣
Det är ju inte så att kvinnorna fick en full size man doll med könsorgan, de fick attrapper att leka med tillsammans. Sen håller jag med de som påstår att man, precis som med porr, kan bli avtrubbad av sexleksaker, att det hela tiden krävs mer för att gå igång. Jämför med tonåren, hur lite det behövdes när allt var nytt och spännande. Finns massa trådar på Flashback och andra ställen för folk som försöker re-setta för att få tillbaka normal funktion och drift.
Jag har inga moraliska betänkligheter för vad folk leker med, men känns väldigt märkligt att en sexolog inte har koll på att avtrubbning kan uppstå för vissa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in