2026-09-14, 19:18
Medlem
Urban, drogöverdos, eller?
Citera
2026-09-14, 19:18
Medlem
picapicans avatar
Urbans egen beskrivning av sin uppenbart psykopatiska ådra var ju inte direkt smickrande. Ofattbart vad Olivia ser i snubben.

Tycker Helena framstår som mer och mer fisförnäm.

Så sjukt pinsamt när transan pratade om sin kuk-protes.
Citera
2026-09-14, 19:25
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Eller så missar ”experterna” grundläggande info om deltagarna. ”Experterna” kanske har svårt att se förbi yta i form av charm, välformulerade svar och utseende…
Ja för de kan inte ha gjort någon djupgående psykologisk analys av de här deltagarna.
Citera
2026-09-14, 19:26
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Precis min tanke också eftersom han censurerade sig själv.
Citera
2026-09-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonehard
Fullt begripligt att Olivia vill ha ett traditionellt förhållande när hon tidigare haft en sambo som levt ett dubbelliv och varit tillsammans med en annan kvinna.

Jag tror även att det är varför hon är så osäker. Hon litar inte på sig själv efter att ha blivit så lurad i ett tidigare förhållande och inte fångat upp det.

Synd att hon skulle matchas med Urban bara. Direkt oansvarigt av produktionen att sätta ihop en så skör människa med en så skruvad som Urban.
Vad är ett ”traditionellt ” förhållande för något? Att kvinnan blir försörjd? Att mannen sköter sina otrohetsaffärer diskret så frun inte vet om det?
Citera
2026-09-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Det tror jag också och (olikt många andra) så tycker jag inte att vare sig Urban eller Edin agerade särskilt "fint".

Edin var som ett barn på julafton som vill veta ALLT om hur hans nya leksak fungerar, och Urban var lika krass och dum i huvudet som alltid - och den första frågan var: "Aha, men har du en kuk eller?"

VAD exakt är det flertalet anser är "så fint" i detta? Enda anledningen till att detta gick bra är pga att Gabriel är så öppensinnad och förlåtande som han är, och märk väl att han också sade till dem: "Ställ inte dessa frågor till alla som är trans, för det kan vara jättekänsligt för många".

För både Urban och Edin ställde väldigt många frågor INNAN Gabriel ens hade sagt att det var OK med honom.

Så Edin och Urban gjorde inte alls detta "fina bemötande", som många anser, enligt mig. Däremot visste de att de blev filmade, och jag håller med dig i att detta måste ha varit regisserat.
Ja du har rätt också… Jag antar att man helt enkelt har så låga förväntningar på heteromän när det gäller såna här saker, att allt som inte är en direkt negativ reaktion blir man positivt förvånad över…. Tjejer hade aldrig ställt så intima frågor i den situationen.
Citera
2026-09-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Okej, jag brukar aldrig göra detta, så det är en first time (därav får ni ha överseende, haha). Men tänkte skriva ner mina tankar om deltagarna, för efter senaste avsnittet behöver jag punkta upp det lite, känner jag (haha).

Olivia - på ett sätt tycker jag synd om henne (hon verkar nästan rädd för Urban ibland) men jag blir samtidigt så less på henne då det är så uppenbart att hon anpassar ALLT efter Urban. Det beror väl på att han, obviousley, manipulerar henne (bara det hur nedstämd och sur han blev bara av ordet "Bekännelse" och satte sig på tvären, innan de ens hade börjat ställa frågor).

Bara för att man har ambitionen att bli någon slags "trad-wife" så innebär inte det att man behöver tolerera vad som helst - det är bara oattraktivt att vika ner sig hela tiden och aldrig ha någon åsikt.

Urban - ja, här kan man ju skriva spaltmeter. Men kortfattat - han är jäkligt obehaglig, manipulativ och passivt aggresiv. Att han beskriver att han NU "är en varm och kärleksfull man" i jämförelse med tidigare är ett skämt och bevis på att han helt saknar självinsikt. Om han nu menade det han sade - alternativiet är ju att han är lika medvetet manipulativ som han alltid varit.

Helena - kan man annat än beundra den kvinnans tålamod? Topplocket gick när Sasan upprepade: "Jag höll med Max, inte Urban" hundra gånger och hur hon behöll lugnet och sade: "Men de tyckte ju samma sak" och han fortsatte med sitt: "Jag höll med Max" för att sedan, surande, lämna lägenheten för att "han inte kände sig respekterad".

Helena har klass och verkar snäll och genuin, hon kände sannolikt bara väldigt tydligt att någonting var off med Sasan (vilket ju visade sig stämma).

Sasan - herregud, min treåing är bättre på att argumentera än det här förvuxna barnet.

Elakt att säga kanske, men enligt mig är han en riktig fåntratt som aldrig kan ha fel och som det alltid är synd om. Han behöver någon som Olivia som bara gör som han säger, men Helena kommer aldrig agera på det viset och då blir han sur, och kommer låtsas som att "det är HAN som vill göra slut!".

Felix - han är väl snäll och vågar ändå stå för det han tycker. Kan dock tycka att han inte är superduktig på att lyssna in Yasmin, men han är åtminstone respektfull under diskussioner. Tror ändå att han och Yasmin kan hålla, då de har skillnader men ändå verkar ha de mest grundläggande värderingarna gemensamt.

Yasmin - egentligen lite samma som Felix, hon är snäll och respektfull, men även hon skulle kunna bli bättre på att lyssna in. Hon var ifrågasättande om hans musik och pratade (enligt mig) ganska stolpigt om ekonomi. Men hon har ju en bohemisk sida också - hon bor i en husbil i Portugal. Nu menar inte jag att man helt saknar ekonomiskt, sunt tänk bara för att man är bohemisk, men om de lyssnar bättre på vad den andra säger så tror jag att de inser att de står närmre varann i den ekonomiska frågan än vad de själva tror.

Max - obehaglig, men jag får känslan av att han dels inte haft det lätt som barn (vare sig på hemmaplan eller i skolan). Misstänker att han eventuellt har dyslexi då han uppenbarligen tyckte att det var jobbigt med en skrivövning, och istället för att fokusera på övningens innebörd, mest verkade vilja krysta fram en "avancerad text".

Jag tror att han behöver jobba myyyyycket med sig själv innan han är redo för en relation.

Belinda - grå mus som, i likhet med Olivia, mest bara verkar vilja hålla med Max och stryka honom medhårs. Tror egentligen att hon (med en annan match) hade velat umgås och interagera mycket mer med de andra paren, men nu vill inte Max det och då anpassar hon sig för att fasaden om att hon är i någon slags "Perfect match" ska framgå tydligt för övriga.

Sara och Gabriel - så otroligt genuina och fina människor. Ffa Gabriel är GULD och så öppen, likväl inte rädd att säga vad han tycker trots att han befinner sig i "Landet av toxiska män" ungefär. Love them.

Edin - Lite som Felix, han är snäll. Men Edin är omogen - han pratar på ett sätt som mitt ex gjorde när han var typ 18 år. Vill framhäva sin "kafferutin" som något exxeptionellt och höjer relationen till skyarna efter en kvart för att sedan, när Julia är ledsen, stå som ett fån och tafatt krama om henne med ena armen och säga att han "lite kan förstå varför hon är ledsen". Han känns mer som 18 än 28.

Julia - Tyvärr ganska intetsägande hittills, men jag har svårt att tro att hon känner attraktion för Edin - särskilt efter hans tafatthet när hon blev ledsen. Jag tror inte på det förhållandet.
Väl talat! Skriver under på allt och vill tillägga att Edin var så härlig i sin genuina, spontana och schyssta reaktion på Gabriels personliga information. Mer sånt!
Citera
2026-09-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klown123
Hon 37 åriga kärringen Helene eller Helena som har massa killkompisar och fortfarande singel o inga barn. Kanske borde funderat på varför det ser ut så för henne istället för att sitta och säga det är osäkerhet. Sorglig liv.

Hon har varit gift tidigare. Hennes dåvarande make var otrogen mot henne. Det är därför hon "fortfarande är singel".
Citera
2026-09-14, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Definitivt, ja. Möjligen har han fått morfinpreparat utskrivet mot svåra smärtor i samband med operationerna och sen har det blivit ett missbruk. Inte alltid så lätt att lägga av efter flera års medicinering. Alternativt att han tar nåt preparat för att prestera bättre på träningen. Eller också har han fortfarande väldigt ont i ryggen och tar morfin av den anledningen. Han hävde i sig en herrans massa piller morgonen efter bröllopet. Jag antog att det var kosttillskott men vad vet man.
Citera
2026-09-14, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, jag tror att det samtalet med Edin och Urban var väl regisserat och uppgjort innan, precis som du säger att avslöjandet till Sara skedde tidigare än i bubbelpolen, och att parmiddagen bara var en scen, de hade alla ätit middag någon annanstans innan. Men jag är ändå glad att de gjorde så för Gabriels skull, gud vet vad de hade kunnat vältra ur sig om det inte var regisserat, det är ändå rätt känsligt för Gabriel i den där toxiska mansmiljön.
Ja, Sara och Gabriel sa ju att de hade sex på bröllopsnatten. Visst, han kanske behöll kallingarna på och skyllde på blyghet eller nåt. Men jag skulle nog ändå tro att han berättade redan då att han har en vagina.

Allt känns uppgjort, regiserat och fejk. Precis det jag var rädd för och därför var jag skeptisk till det nya formatet. Det kändes mer "äkta" när man ändå fick se deras hem och i alla fall lite av deras vardag.
Citera
2026-09-14, 20:59
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Urbans egen beskrivning av sin uppenbart psykopatiska ådra var ju inte direkt smickrande. Ofattbart vad Olivia ser i snubben.

Tycker Helena framstår som mer och mer fisförnäm.

Så sjukt pinsamt när transan pratade om sin kuk-protes.
Sen smajlar han obehagligt efter han sagt det
Citera
2026-09-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Definitivt, ja. Möjligen har han fått morfinpreparat utskrivet mot svåra smärtor i samband med operationerna och sen har det blivit ett missbruk. Inte alltid så lätt att lägga av efter flera års medicinering. Alternativt att han tar nåt preparat för att prestera bättre på träningen. Eller också har han fortfarande väldigt ont i ryggen och tar morfin av den anledningen. Han hävde i sig en herrans massa piller morgonen efter bröllopet. Jag antog att det var kosttillskott men vad vet man.

Hans trapeziusmuskel säger ju allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in