Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Ja, jag tror att det samtalet med Edin och Urban var väl regisserat och uppgjort innan, precis som du säger att avslöjandet till Sara skedde tidigare än i bubbelpolen, och att parmiddagen bara var en scen, de hade alla ätit middag någon annanstans innan. Men jag är ändå glad att de gjorde så för Gabriels skull, gud vet vad de hade kunnat vältra ur sig om det inte var regisserat, det är ändå rätt känsligt för Gabriel i den där toxiska mansmiljön.
Det tror jag också och (olikt många andra) så tycker jag inte att vare sig Urban eller Edin agerade särskilt "fint".
Edin var som ett barn på julafton som vill veta ALLT om hur hans nya leksak fungerar, och Urban var lika krass och dum i huvudet som alltid - och den första frågan var: "Aha, men har du en kuk eller?"
VAD exakt är det flertalet anser är "så fint" i detta? Enda anledningen till att detta gick bra är pga att Gabriel är så öppensinnad och förlåtande som han är, och märk väl att han också sade till dem: "Ställ inte dessa frågor till alla som är trans, för det kan vara jättekänsligt för många".
För både Urban och Edin ställde väldigt många frågor INNAN Gabriel ens hade sagt att det var OK med honom.
Så Edin och Urban gjorde inte alls detta "fina bemötande", som många anser, enligt mig. Däremot visste de att de blev filmade, och jag håller med dig i att detta måste ha varit regisserat.