2026-03-07, 02:07
Medlem
EgoistNs avatar
Män lyfter upp varukorgen på avsedd plats för att impa på brudar, medans tjejer låter korgen stå kvar på golvet för att exponera röven maximalt.

Så är det med det.. 🧐
Citera
2026-03-07, 02:19
Avstängd
dude2ks avatar
Du bestämmer inte över män eller något annat kön heller för den delen. Du måste ta itu med din psykiska ohälsa omgående.
Citera
2026-03-07, 02:29
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Män lyfter upp varukorgen på avsedd plats för att impa på brudar, medans tjejer låter korgen stå kvar på golvet för att exponera röven maximalt.

Så är det med det.. 🧐

Kom å tänka på en sak bara för att du nämnde det. För en tid sedan. På ICA (jag var inte där just då för att jaga råttor - endast för att handla). Går förbi en kvinna och hennes son på typ 15 år. Hon böjer sig ner för att plocka upp nån dricka lr nått å gör det så att hela jävla arslet fyller upp minst hälften av gången OCH BÖRJAR SAMTIDIGT PRATA OVANLIGT HÖGT SOM OM HON VILLE PÅKALLA NÅGONS UPPMÄRKSAMHET!?
EDIT: just den här historien med denna kvinna är faktiskt 100% sann - jag blev "aningens förbryllad" typ över beteendet - tänkte "ja, det är ju oxå ett sätt att ragga på... jämte sonen oxå... OK".

asså... dom får fan sluta upp med sånt beteende - tänk på barnen FFS

Det här med korgen då. Det finns 4 hål på den lilla plattan för att placera de större korgarna korrekt (åtminstone på min ICA-butik). Hade man velat vara macho å impa så hade man väl bara hivat upp korgen å öst ut varorna på bandet?? (undrar seriöst vad kassörskan hade tänkt då - "jobbar han på Samhall eller!?")

Men i övrigt. Ser jag nån uppenbar vänster feminazi på ett café typ så brukar jag sätta mig ner en bit bort och mer lr mindre halv-vråla: "OHHH, va det gjorde ont att sätta sig... för plånboken är så jääävla full av pengar - HÖ HÖ HÖ".
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-07 kl. 02:47.
Citera
2026-03-07, 02:38
Medlem
laughingducks avatar
Man använder avsatsen .
För att man inte vill framstå som ett jävla ufo .
Citera
2026-03-07, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan.
Jag brukar låta korgen stå på golvet, och så visar jag hur vig jag är genom att ta upp en liten vara i taget till bandet. Tror att det imponerar på kvinnorna bakom mig i kön, och på tjejen i kassan.
Citera
2026-03-07, 02:47
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Jag anar en viss avund över att ni klena kvinnor inte kan göra det.

Såja lilla flicka, man kan inte vara bra på allt.
Citera
2026-03-07, 02:56
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Det där är inte att kämpa, dom flesta män kan lyfta en varukorg utan att ta i så mycket. Däremot du, jag tror du saknar fysisk kraft för du är kvinna, du är säkert en extra liten sådan, och då blir även matvarukorgar svåra att lyfta. Har du problem med att öppna hissdörrar? Allt måste ju bli jobbigare för små kvinnor, rent fysiskt.

Citat:
höhö?"

Sedan undrar jag varför många feminister envisas med "höhö", när ni förklarar hur män pratar. Det är extremt få män som säger "höhö". Det är inte något du sett på barnprogrammet på TV?
Senast redigerad av Hegamon 2026-03-07 kl. 02:58.
Citera
2026-03-07, 03:02
Medlem
kalkryggars avatar
Nä nä nä. Försök inte luras. Jag vet nog allt att flickorna blir våta i tyget av att se när jag lyfter omkring med matkorgen i affären. Jag svingar den snyggt mellan hyllorna. Den helt överfyllda matkorgen. Med massa biff och bärs.

Slutklämmen blir när man kavlar upp ärmen och lyfter upp korgen på det lilla plytet vid rullbandet och så ger man en liten blink till tösen som står och dreglar bakom. Det är allt det bästa ni tjejer vet om.
Citera
2026-03-07, 03:12
Avstängd
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Men vad säger du kvinna? Menar du att den lilla avsatsen inte är för varukorgen? Har jag gjort fel i alla år?
Citera
2026-03-07, 03:14
Avstängd
Citat:
Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.
Finns de där i rummet med dig just nu? Kan du se dom? Har ni alla kanske kolkat i er favoritkvinnodrycken kallad "vin"?
Citera
2026-03-07, 03:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
TS skulle också orka sätta upp den lilla vagnen där. Så tungt är det faktiskt inte om man inte överfyllt den.

Och ska man ha många varor och inte orkar, jag upprepar, använd kundvagn förihelvete!
Jag lastar alltid mina korgar till 25-30 kg. Jag går bara en gång när jag handlar. Och jag handlar sällan.
Citera
2026-03-07, 03:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 526
1 - Man ställer aldrig matvaror på golvet. Det är direkt ohygieniskt och farlig. Jag drar inte min mat på ett skitigt golv.
2 - Att böja sig ner - och kröka rygg - för en vara i taget är inte ett jobb för en vit man.
Är det "farliG" att ställa maten på golvet? Trots att maten är inkapslad i sina respektive förpackningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in