2026-03-13, 08:07
Medlem
cacas avatar
Brukar curla matkorgen några ggr innan jag med en smäll ställer den på avsatsen vid bandet, vete fan hur många fruntimmer jag fått hem från mataffären tack vare detta trick, men många är det.

Sen är det för kunna stå rak och lägga varorna på bandet som den lilla hyllan är till för. Inte ergonomiskt ha korgen på golvet och böja sig 127 ggr när man handlat.
Sen antar jag att TS skulle gnälla om man har korgen på golvet och böjer sig 127 ggr och myntinkastet syns också.
Citera
2026-03-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

För att kvinnor är lättimponerade! Jag brukar spänna mina snygga armmuskler lite extra när jag lyfter också! Men det som verkligen gett lön för mödan genom åren är när jag packat kassarna och tar alla matkassarna i en hand och låter den andra handen vara fri, bara för att jag kan! Gäller bara att se upp så man inte halkar av allt kvinnosav! Men även lyfta korgen-tricket funkar bra i sig och det har hänt många gånger att kvinnor bett om nyckel till toan i samband med mitt korglyft, för att torka bort det värsta smörjet mellan benen.
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2026-03-13 kl. 09:26.
Citera
2026-03-13, 12:19
Medlem
Riktiga män går inte och bär på matkorgar bland kärringar i mataffären
Citera
2026-03-13, 13:23
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor.

Jag ska genast sluta med detta och istället böja mig ner när jag tar upp varorna. Exponerar gärna min rövspringa för dig istället.
Citera
2026-03-13, 15:01
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Asgarv! Vi lyfter upp korgen för att det är praktiskt att därifrån lägga upp varorna på bandet, det har absolut noll och intet med dig att göra!
Jisses, vi fick en praktisk demonstration av inbilskhet på forumet.
Citera
2026-03-13, 15:20
Medlem
Moobs avatar
En riktigt man handlar alltid barbröstad, och köttstycket man ska ha lägger man över axeln och sen bara välter ner det direkt på bandet. Vi äter bara kött.
Citera
2026-03-13, 15:40
Medlem
MaarekSteles avatar
Jag till tacka TS.

Du har berikat mitt liv enormt.

Jag är en vit köttätande man.

Aldrig hade jag anat att denna grundläggande sak hade sådan stor betydelse för er feminister.

Från och med nu ska jag med stolthet och glädje lyfta upp korgen som den starke man jag är.

Dessutom, dubbelbonus, ser jag en svag kvinna kämpa med korgen, inte fan ska ja hjälpa till. Istället ska ja tyst se på och njuta av min överlägsenhet.

Som sagt, mitt liv är nu berikat med något som jag aldrig hade tänkt på annars.
Citera
2026-03-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.
Vad har jag för dolt motiv när jag svingar upp min korg på hyllan då? Visa andra att jag kan köpa hur mycket och vad jag vill nu när jag blivit miljonär?
Bra träning för tjejarmmusklerna iallafall 💪
Citera
2026-03-13, 15:50
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Riktiga män går inte och bär på matkorgar bland kärringar i mataffären
Matkorg är lite bögigt, ungefär som med män som kör Volvo C30 och andra småbilar och män som lägger för mycket fokus på utseendet.
Citera
2026-03-20, 15:45
Medlem
Citat:

Precis. Själv brukar jag använda The Force och lyfta korgen med tankekraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in