2026-03-07, 03:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag lastar alltid mina korgar till 25-30 kg. Jag går bara en gång när jag handlar. Och jag handlar sällan.

Som machoman ställer man inte korgen och plockar som en bög. Streckkoder nej, bögigt. Man vänder korgen uppochned och häller ned varorna på bandet.
Citera
2026-03-07, 03:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Som machoman ställer man inte korgen och plockar som en bög. Streckkoder nej, bögigt. Man vänder korgen uppochned och häller ned varorna på bandet.
Jag öser upp skiten i ett berg på rullbandet och sedan när det är betalt så moffar jag ner möget ryggsäcken eller vad jag nu har med mig för elände att konka hem skiten med.
Citera
2026-03-07, 03:26
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

1: Vart ska männnen ställa sin korg istället?

2: Ska män hålla sig till vagnarna enbart för att inte trigga ditt manshat?
Citera
2026-03-07, 03:32
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?
Det är smidigare att ha en korg än en stor brötig vagn. Om jag inte ska storhandla jättemycket blir det alltid en korg. Som ibland blir lite väl full. Men det är lugnt. En normalstark man kan lyfta 20-30 kg med en arm. Vi gör detta för att det är enklare. Inte för att imponera på någon
Citera
2026-03-07, 03:42
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Bitch Please. Nu fick du igång alla metrosexuella män i tråden.

Män handlar ju inte, förutom snus då men det behövs ju ingen korg till!

Vilken luring!
Citera
2026-03-07, 03:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Bitch Please. Nu fick du igång alla metrosexuella män i tråden.

Män handlar ju inte, förutom snus då men det behövs ju ingen korg till!

Vilken luring!

Nej precis. Ni "ensamma män" får varor levererade. Troligen ett fiske deluxe.
Citera
2026-03-07, 03:45
Medlem
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan.
Bättre arbetsflöde, mer löpande band.
Citera
2026-03-07, 04:30
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:

Mår du bra eller? Vill du att jag ska ringa någon?

Den där lilla avsatsen sätter vi män korgen på för att undvika framtida ryggproblem.

Att du är självupptagen förstår nog alla i tråden, men är du även dum i huvudet?
Citera
2026-03-07, 04:38
Medlem
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Ja men fortsätt göra det så kan sexutsvultna män och flator stirra in i baken på dig. Jag lyfter upp korgen för att inte behöva oroa mig för blickar mot min bak från diverse rövofiler eller rövofilskor
Citera
2026-03-07, 04:38
Medlem
StigAllans avatar
Mitt val av korg bestäms av vad jag planerat att inköpa i aktuell butik.
På grund av den planerade menyn för dagen som kan variera kraftig så blir behovet av en ej bärbar korg oftast ointressant.
Använder till 99% en korg som passar inköpet.
Räcker med en som är butikens minsta alternativ.

Vad andra tycker om detta struntar jag i!
Citera
2026-03-07, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Mår du bra eller? Vill du att jag ska ringa någon?

Den där lilla avsatsen sätter vi män korgen på för att undvika framtida ryggproblem.

Att du är självupptagen förstår nog alla i tråden, men är du även dum i huvudet?

Ta det lugnt Gesaffelstein! tror det är ett troll som är i farten.
Tror det är en kille som skrivit inlägget för o elda igång. Kommentaren lät inte särskilt kvinnlig nämligen.
Citera
2026-03-07, 05:00
Medlem
AlfaQhards avatar
Jag lyfter korgen en gång istället för att böja mig upp och ner 10-15 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in