2026-03-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Sjukt att även ni lesbiska feminazis inte kan tänka på annat än män och vad de gör. Kanske säger något om att ni behöver kuk för att stilla er konstanta misär.
Citera
2026-03-07, 11:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Förtrycket börjar redan på ICA Maxi! Böj dig för jämställdhet! Slit på ryggen för allas lika värde! Varuhissar åt alla!

Går det att konstruera en varuhiss så den inte associerar till sex?

"Något som reser sig" kan säkert sända fel signaler i sammanhanget?

Jag är för varuhiss om det kan ersätta "sexlyftet" i kassakön. Ingen ska behöva tänka på sex när de misslyckats med självskanningen och hamnat i den manuella kön före kassan.
Citera
2026-03-07, 11:18
Medlem
Kalaskula544s avatar
Jag ser det som en utmaning..

Klarar jag inte av att lyfta min ~50kg tunga korg med en arm så är jag en fag.
Citera
2026-03-07, 11:20
Medlem
Var du med och startade ”mån som skrevar i tunnelbanan”-upproret så förstår jag precis din skruvade syn på vad män gör för att imponera just på dig. Stig dels ner från dina höga hästar samt skaffa dig större förståelse och gå inte bara på din ”feeling” och dina inre röster för hur andra människor fungerar.
Din avundsjuka för brist på förmåga kan du ta ut på din katt eller någon annan oskyldig än män som inte gör som du gör.
Antar att du minst har 3 katter i ditt ensamma liv.
Senast redigerad av Canonica 2026-03-07 kl. 11:22.
Citera
2026-03-07, 11:24
Medlem
Jäklar vad jag skall fylla min korg och ställa den där nu bara för det
Citera
2026-03-07, 11:25
Medlem
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Det är väl här män skiljer sig från din banala verklighet: Det är kortare sträcka att lägga på bandet från korgen på hyllan än från korgen på golvet….trumvirvel…trillade poletten ner?
Citera
2026-03-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.
Oj två chattrande rödmosiga kvinnor är överens. Jamendåså fakta är fastslaget och verklighet. Herregud, är du medlem i FUB eller likn. så förstår jag. Är du inte så borde du kolla upp dig.
Citera
2026-03-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Har ju gratis vatten i kranen men brukar köpa kolsyrat på Lidl.

Står det nån attraktiv kvinna i kön brukar jag lyfta den onödigt tunga varukorgen med vänstern, mest för att impa.

Tror att du är något på spåret här..
Ge inte föda till trollet…
Citera
2026-03-07, 11:42
Medlem
Troll eller inte. Problemet är ju att det finns sådana människor. Titta på "hennes" post-historik, på 100 Karens kanske det är 10 som har samma uppfattning? En grym höftning och ingen alls evidens, men jag är 100% säker på att dylika personer faktiskt finns.
Och vad ska vi göra åt det? Fortsätta lyfta våra rullkorgar till anpassade stöd med urholkning för just hjulen - ser inga som helst problem med det och betydligt bekvämare än att behöva böjja sig 100 ggr.
Skit i vad andra tycker, gör det som är bäst för dig.
Citera
2026-03-07, 11:46
Medlem
Firewaias avatar
Uppenbar ragebait-tråd och de som svarar seriöst måste vara lagom hjärndöda
Citera
2026-03-07, 11:51
Medlem
bo-jerrys avatar
Vi tror inte det heller. Vi lyfter upp korgen en gång för att slippa böja sig efter varje vara. Lite vad jag tror den bänken är gjord för. Det byggs ingen sexig stämning av detta. Du ser nog saker som inte finns tror jag.
Citera
2026-03-07, 11:56
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Uppenbar ragebait-tråd och de som svarar seriöst måste vara lagom hjärndöda

Jo men vi kan göra vårt bäst. Om vi kallar ts för PMS-dåre kommer det ju bara bli värre. Svara på frågan kan ju vara trevligt även omtanken är att skapa feministdebatt som bara svänger mot Polen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in