2026-03-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Jag tror att du egentligen tänder på det som fan.
Men du vägrar erkänna det för dig själv.
Citera
2026-03-07, 13:46
Medlem
godboys avatar
Herregud! Måste vara en trolltråd, ingen kan vara så korkad att man ens skulle fundera över en sån sak.

Dessutom använder väl de allra flesta självskanning idag där det finns? Är väl bara folk som inte klarar av det som ställer sig i någon obskyr kassakö.

När man väl handlar i en butik så gör ju kvinnor precis lika dant, de handlar det de ska ha och lyfter utan någon som helst ansträngning upp sin kundkorg på hyllan vid kassabadet, såvida det inte är fråga om ett vänsterblivet fetto med orange hår. Handlar man mer än vad som ryms eller man bedömer är lämpligt för en korg så tar man en vagn, man som kvinna.
Citera
2026-03-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ni gör det för att visa hur "starka ni är". Det har både jag och mina kompisar kommit fram till.

Säg som det är! Du är bara sur för att du inte själv orkar att lyfta upp varukorgen, sillamjölke!
Har faktiskt aldrig tänkt på att tjejer skulle tända på att man lyfter upp varukorgen, men man kanske skulle stila sig lite mer framöver när man går och handlar och står i kassan.
Citera
2026-03-07, 14:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
En sak som jag lagt märke till på senare tid är att i mataffären är det väldigt frekvent förekommande att män lyfter upp en stor varukorg fylld med varor och sätter den på den lilla avsatsen vid kassan. För mig är det uppenbart att de gör detta för att imponera på oss kvinnor. Liksom "Höhö, kolla här vad stark jag är. Kan lyfta en hel korg med varor höhö. Vill du följa med mig hem höhö?". Jag vill uppmana er män att sluta med detta sexistiska beteende. Vi kvinnor blir inte kåta eller impade av att ni gör detta. Inte det minsta.

Diskussionsunderlag: Varför tror män att kvinnor blir kåta eller impade av att de gör så?

Jag lyfter upp korgen för att böjer jag mig framstupa 17 gånger för att ta upp matvaror ur korgen så finns det en överhängande risk att jag får ryggskott.

Ragga i mataffären gör man för övrigt vid grönsakerna. Det vet alla.
Citera
2026-03-07, 14:14
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag lyfter upp korgen för att böjer jag mig framstupa 17 gånger för att ta upp matvaror ur korgen så finns det en överhängande risk att jag får ryggskott.

Ragga i mataffären gör man för övrigt vid grönsakerna. Det vet alla.

"Grönt är skönt?"
"Jag har minsann gröna fingrar - du oxå lr??"

*funderar*
Citera
2026-03-07, 14:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
"Grönt är skönt?"
"Jag har minsann gröna fingrar - du oxå lr??"

*funderar*

Finns hur många ingångar som helst bland grönsakerna. ”Sjyssta meloner”, ”min är större” (när hon kollar på gurka) osv.
Citera
2026-03-07, 14:24
Avslutad
Att handla är omanligt generellt. Det får man inga kvinnor på
Citera
2026-03-07, 14:26
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag undviker ibland att ställa ner korgen och sträcker istället ut armen i bottenläget så att triceps flexas till max. Det gäller främst sommartid när jag har en flashig kortärmad skjorta på mig som looksmaxxar överarmen. Så det finns nog viss sanning i trådstarten!
Citera
2026-03-07, 14:29
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Finns hur många ingångar som helst bland grönsakerna. ”Sjyssta meloner”, ”min är större” (när hon kollar på gurka) osv.

Bra tips! Man bör även se till att vara sådär lite lagom PK så man inte råkar reta upp nån feminist som råkar ha flashback som hobby - "jaha, EKO-odlad gurka - den tar EN såklart" (gäller att veta PK-koderna)
Citera
2026-03-07, 14:31
Medlem
Citat:

Jag tror du och dina kompisar behöver tänka ett varv till, och kanske fylla era liv med något meningsfullt att prata om. Låter som lite förutfattade meningar ni har.

Det finns ju en anledning varför avsatsen finns där. Man behöver inte böja sig ner till golvet, enklare att plocka ur helt enkelt.
Men om man är väldigt kort så kanske det är enklare att plocka från golvet. Jag vet inte. Jag har inget minne av att jag någonsin sett någon som ställer korgen på golvet. Men det är inget jag funderar över.

Själv går jag bara på självscanning, och uppskattar om det finns en avsats där man kan ställa väskan eller korgen.
Citera
2026-03-07, 14:33
Medlem
Gontars avatar
Om det står en kvinna bakom mig i kön brukar jag säga att jag är nyopererad och be henne lyfta upp min korg.
Citera
2026-03-07, 14:34
Medlem
Citat:
Du hade enkelt kunnat låta korgen stå kvar på golvet och lagt upp varorna på bandet därifrån så försök inte med mig.
Nu är det i och för sig många år sedan jag var i en mataffär för jag handlar bara online.
Men på den tiden lyfte jag alltid upp kundvagnen av den enkla anledningen att jag had fått ryggskott av att lyfta upp varorna en och en från golvet. Det kanske fungerar om man är kort, men jag klarar inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in