Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Robinson idag Tisdag 26 Maj:
Någon som såg vilka nackdelar som både Ola och Halil fick i balanstävlingen? Var det att de inte fick någon beigefärgad trasa mellan huvudet och statyn? En sådan trasa gör ju att statyn stabiliseras bättre.
Tidigare i tråden har jag läst att Ola fuskade och balanserade statyn på näsroten och pannan. Jag ser inte det som fusk eftersom Anders såg detta (han tittade på Ola när han redan satt statyn så!) alltså redan innan start och INTE avbröt tävlingen eller startade om den. Då var det tydligen godkänt att balansera på det viset ändå.
Gränslandet idag Tisdag 26 Maj:
Vad var det för "sak" som Anders gav till Carro? En symbolisk liten sak/nackdel - det vet vi - men inte vad för slags nackdel det är mer än till närmsta tävling inne i Robinson som nu väl blir Robinson-tävling (statyetten) väl?
Är då Carro den enda med nackdel i Robinson-tävlingen eller har jag glömt någon annan som har någon nackdel också?
i) Nackdelarnas innebörd har inte offentliggjorts. Det brukar ju ske precis innan tävlingarna.
(Ola har formellt inte fått ngn av Jonas ännu och Halil fick sin EFTER han förlorade balanstävlingen.)
ii) Ett stolpskott här (som alltid) spoilade innan avsnittet sändes och började genast gapa om ”fusk” betr. Jonas trasa på huvudet osv.
Faktum är att det framgår väldigt tydligt i varje närbild på respektive deltagare att Jonas skulptur helt saknade ngn form av fotplatta/sockel överhuvudtaget. Hans skulptur slutade tvärt vid apans ”fötter” medan alla andras hade vida skålformade socklar som fördelade ut jämvikten över större yta och därmed blev stabilare.
Trasan på huvudet skulle kompenserade avsaknaden av sockeln.
Själv hade jag valt en med ”sockel” alla dar i veckan för även med trasa är den mer wobbly och ostadigare att balansera. Speciellt när det kom vindar.
Betr. placeringen var det upp till var och en hur man bäst valde att placera den under förutsättningen att den är på huvudet utan hjälp av ngt annat.
iii) Det enda Carro fick var NYCKELN till den låsta kista (som övriga gänget fick tidigare under dagen) för att hon var den som stod närmast Anders.
Hon går i nuläget INTE in med ngn nackdel annat än att hon saknar ”immunitetshalsband” för kommande Öråd till skillnad mot Iki som vann.
iv) Just nu är det endast Halil och en till (Ola ?) som har nackdelar i nästkommande tävling!