2026-05-26, 15:29
Medlem
tuggbakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Robinson idag Tisdag 26 Maj:

Någon som såg vilka nackdelar som både Ola och Halil fick i balanstävlingen? Var det att de inte fick någon beigefärgad trasa mellan huvudet och statyn? En sådan trasa gör ju att statyn stabiliseras bättre.

Nu kan det vara så att jag minns fel men…

EDIT: Oj sorry, märkte inte att jag låg efter i tråden och att du redan fått den här frågan besvarad!
Citera
2026-05-26, 15:30
Medlem
Ola är ju grymt bitter bara för att han och hans gamla pakt inte är fler. Även Carro tjatar om att de är fegisar osv. Ola är ju också en fegis som valde en tjej att kunna slå ut i örådet. De hade agerat precis likadant ifall de hade övertaget, vad är det dem inte fattar. Klart att man håller sin pakt så långt det går.
Citera
2026-05-26, 15:33
Medlem
Sjukt att åka ut på bokstavligen en cm luft. Om hon hade gjort ett långt hopp utåt när hon ramlade från stolpen så hade hon klarat sig
Citera
2026-05-26, 15:38
Medlem
tuggbakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Ola är ju grymt bitter bara för att han och hans gamla pakt inte är fler. Även Carro tjatar om att de är fegisar osv. Ola är ju också en fegis som valde en tjej att kunna slå ut i örådet. De hade agerat precis likadant ifall de hade övertaget, vad är det dem inte fattar. Klart att man håller sin pakt så långt det går.
Nån fånig underdogmentalitet är min gissning. Trist att det ska vara så trångsynt från båda pakternas håll så man måste höra det gång på gång bara.
”När vi ligger under är det andra lagets fel, men när vi ligger över är det ingen konst och vi spelade rakt och självklart!”

Tycker jag märkt rätt ofta den här säsongen att vissa deltagare beter sig helt annorlunda i synkar jämfört med i själva lägret, vilket inte är så konstigt antar jag, då dessa konstanta synkar nonstop ger dem möjligheten att ventilera lite mot en människa bakom kameran. Det verkar ersätta biktbåset rätt mycket vilket jag kan tycka är trist.
Både Ola och Jonas verkar vara rätt raka och ärliga i lägret till exempel, men jämrar sig oändligt mycket i synkarna.
Citera
2026-05-26, 16:22
Medlem
Vad modiga alla i robinson är, ge sig på den äldsta enda heterosexuella vita mannen.

förstår man inte det här är ett politiskt ställningstagande är man ju lika efterbliven som 234567.

Vi vita europeer ska dö ut nu, vi utgör endast 7% av värdens befolkning
Citera
2026-05-26, 16:41
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Sjukt att åka ut på bokstavligen en cm luft. Om hon hade gjort ett långt hopp utåt när hon ramlade från stolpen så hade hon klarat sig

Spelar väl ingen roll. Det VAR en skillnad och någon måste ju komma sist - hur nesligt det än må kännas!
Citera
2026-05-26, 16:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggbakk
Nu kan det vara så att jag minns fel men…

EDIT: Oj sorry, märkte inte att jag låg efter i tråden och att du redan fått den här frågan besvarad!

👍
Citera
2026-05-26, 16:57
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Utsidan bryr jag mig inte om men resten måste jag verkligen hålla med om. Iki har en sjukt mörk personlighet och är dessutom en utstuderad manshatare. Får lätta uppstötningar när hon ska förklara för mig och alla andra hur män fungerar. Som om hon skulle vara insatt i ämnet. Skrattretande. Dessutom tillför hon noll till spelet och underhållningsvärdet i övrigt.

Tänk att det alltid ska finnas en sådan här person med varje säsong? En på något sätt flammande bög/flata/idiot som inte gör någonting utom att irritera skiten ur alla som tittar på programmet. Tillfällighet eller castingstrategi?

Tillfälligheter även kallat för slumpen är väldigt sällsynt. Tror mer på castingstrategi. Produktionen verkar lägga vinn på så udda människor som möjligt och tar enbart ut några få mediokra vanliga människor. De sistnämnda brukar vara bland de första att lämna då de inte platsar bland de udda 😅
Senast redigerad av CS128 2026-05-26 kl. 16:59.
Citera
2026-05-26, 17:52
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillfabrikoren
Maries hade också två träffar, så när det återställdes var det jämnt ändå. Det var inget fusk.

Vidare sade Sonja det där innan hon visste hur tävlingen går till, dvs hon visste inte att hon skulle vara tvungen att sikta på Jonas eller Lasse för att vinna.

Marie hade 0 träffar, ormen Jonas hade 2 träffar. När de nollställdes så träffade Marie ormens tavla en gång, hade det inte varit för nollställningen så hade alltså Marie vunnit.

Ormen Sonja sa till båda att hon aldrig skulle sikta på de två, men hon siktade på Lasse innan Marie exempelvis. Således, hon är lögnhals alldeles som vanligt.
Citera
2026-05-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Robinson idag Tisdag 26 Maj:

Någon som såg vilka nackdelar som både Ola och Halil fick i balanstävlingen? Var det att de inte fick någon beigefärgad trasa mellan huvudet och statyn? En sådan trasa gör ju att statyn stabiliseras bättre.

Tidigare i tråden har jag läst att Ola fuskade och balanserade statyn på näsroten och pannan. Jag ser inte det som fusk eftersom Anders såg detta (han tittade på Ola när han redan satt statyn så!) alltså redan innan start och INTE avbröt tävlingen eller startade om den. Då var det tydligen godkänt att balansera på det viset ändå.

Gränslandet idag Tisdag 26 Maj:

Vad var det för "sak" som Anders gav till Carro? En symbolisk liten sak/nackdel - det vet vi - men inte vad för slags nackdel det är mer än till närmsta tävling inne i Robinson som nu väl blir Robinson-tävling (statyetten) väl?

Är då Carro den enda med nackdel i Robinson-tävlingen eller har jag glömt någon annan som har någon nackdel också?

i) Nackdelarnas innebörd har inte offentliggjorts. Det brukar ju ske precis innan tävlingarna.
(Ola har formellt inte fått ngn av Jonas ännu och Halil fick sin EFTER han förlorade balanstävlingen.)

ii) Ett stolpskott här (som alltid) spoilade innan avsnittet sändes och började genast gapa om ”fusk” betr. Jonas trasa på huvudet osv.
Faktum är att det framgår väldigt tydligt i varje närbild på respektive deltagare att Jonas skulptur helt saknade ngn form av fotplatta/sockel överhuvudtaget. Hans skulptur slutade tvärt vid apans ”fötter” medan alla andras hade vida skålformade socklar som fördelade ut jämvikten över större yta och därmed blev stabilare.
Trasan på huvudet skulle kompenserade avsaknaden av sockeln.
Själv hade jag valt en med ”sockel” alla dar i veckan för även med trasa är den mer wobbly och ostadigare att balansera. Speciellt när det kom vindar.

Betr. placeringen var det upp till var och en hur man bäst valde att placera den under förutsättningen att den är på huvudet utan hjälp av ngt annat.

iii) Det enda Carro fick var NYCKELN till den låsta kista (som övriga gänget fick tidigare under dagen) för att hon var den som stod närmast Anders.

Hon går i nuläget INTE in med ngn nackdel annat än att hon saknar ”immunitetshalsband” för kommande Öråd till skillnad mot Iki som vann.

iv) Just nu är det endast Halil och en till (Ola ?) som har nackdelar i nästkommande tävling!
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-05-26 kl. 18:39.
Citera
2026-05-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Programledarna brukar säga att det efter sammanslagningen är individuella tävlingar. Men naturligtvis följer många ändå sina pakter.

Tycker det var rätt naturligt att ge nackdelar till Jonas och Halil, de är ju på en helt annan planet vad det gäller att vara bra på tävlingar jämfört med Aza och Amadeus. Eller anser du att Aza och Amadeus var ett starkare hot på tävlingar än de två som fick nackdelar?

Någon som går under radarn är Marie, hon är bra på tävlingar utan att vinna (kanske medvetet?), har flutit med rätt anonymt, först i Ikis pakt och sedan med Jonas. Hon påminner om Robinson vinnaren 2009, Ellenor Pierre.

Ja, medveten strategi att dels hålla låg profil samt inte överprestera på tävlingarna fram till nu!
(Hon lade upp om det på IG igår).

Också reagerat med ett damn, hon har gått under radarn fram till nu 😁.
Ytterligare en som spelat smart och strategiskt!
Hon har ju bevisligen, som den enda ur sin initiala pakt, ensam lyckats hålla sig kvar utan att få en måltavla på ryggen! Snyggt spelat!
Citera
2026-05-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Ja, medveten strategi att dels hålla låg profil samt inte överprestera på tävlingarna fram till nu!
(Hon lade upp om det på IG igår).

Också reagerat med ett damn, hon har gått under radarn fram till nu 😁.
Ytterligare en som spelat smart och strategiskt!
Hon har ju bevisligen, som den enda ur sin initiala pakt, ensam lyckats hålla sig kvar utan att få en måltavla på ryggen! Snyggt spelat!

Ja och så klart inte fått så mycket TV-tid så hon säkert varit väldigt neutral även i synkarna. Men var ju faktiskt första tjej i sammanslagningstävlingen och verkar uppskattad av väst när de slogs ihop. (de valde väl mellan Iki och Anna?)

Min gissning är dock att hon inte vinner på grund av den lilla tv tiden hon fått, det brukar väl ändå lyfta vinnare lite till under säsongen så man lär känna dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in