2026-05-26, 09:36
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Ormen Sonja påstår att hon aldrig skulle sikta på Lasse och Jonas, jo tjena.

Dagens tävling riggades av produktionen för att låta ormen Jonas vinna, varför annars nollställdes det när han ju hade fått två av sina tavlor prickade?! FUSK.

Positivt att Caroline vann fördelen på Gränslandet, förhoppningsvis bättre chans att hon då tar sig in igen.
Maries hade också två träffar, så när det återställdes var det jämnt ändå. Det var inget fusk.

Vidare sade Sonja det där innan hon visste hur tävlingen går till, dvs hon visste inte att hon skulle vara tvungen att sikta på Jonas eller Lasse för att vinna.
Citera
2026-05-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Robinson idag Tisdag 26 Maj:

Någon som såg vilka nackdelar som både Ola och Halil fick i balanstävlingen? Var det att de inte fick någon beigefärgad trasa mellan huvudet och statyn? En sådan trasa gör ju att statyn stabiliseras bättre.

Tidigare i tråden har jag läst att Ola fuskade och balanserade statyn på näsroten och pannan. Jag ser inte det som fusk eftersom Anders såg detta (han tittade på Ola när han redan satt statyn så!) alltså redan innan start och INTE avbröt tävlingen eller startade om den. Då var det tydligen godkänt att balansera på det viset ändå.

Gränslandet idag Tisdag 26 Maj:

Vad var det för "sak" som Anders gav till Carro? En symbolisk liten sak/nackdel - det vet vi - men inte vad för slags nackdel det är mer än till närmsta tävling inne i Robinson som nu väl blir Robinson-tävling (statyetten) väl?

Är då Carro den enda med nackdel i Robinson-tävlingen eller har jag glömt någon annan som har någon nackdel också?

Är inte nackdelen till robinsontävlingen? Trasan kanske var frivillig? De pratade väl inte om trasan alls men det har hela tiden pratats om nackdel i kommande robinsontävling (som Halil fick för att han kom sist idag)

Saken är väl nyckeln? Syns inte supertydligt men tyckte de sa det?
Citera
2026-05-26, 11:16
Medlem
Abelssuns avatar
Börjar reta mig som fan på Jonas. Varför vill inte tjejerna ha ut honom när han är det största hotet? I stället tjatar de om Ola och Lasse hela tiden.
Citera
2026-05-26, 11:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Är inte nackdelen till robinsontävlingen? Trasan kanske var frivillig? De pratade väl inte om trasan alls men det har hela tiden pratats om nackdel i kommande robinsontävling (som Halil fick för att han kom sist idag)

Saken är väl nyckeln? Syns inte supertydligt men tyckte de sa det?

Robinson: Jo. Då har både Ola och Halil var sin nackdel i Robinsontävlingen nu då. Ola kommer till 100% få nackdelen ifrån Jonas som han vann att dela ut på kommande Robinson-tävlingen. Halil får oxå nackdel eftersom han kom sist i balanstävlingen med statyetterna.

De är de 2st ifrån Robinson-laget med var sin nackdel in i R-tävlingen.

Gränslandet: Så var det nog att grejjen/saken som Carro fick av Anders är nyckeln till kistan som de i Robinson fick in på slutet av avsnittet.

Fast jag tyckte Anders också sa till Iki och Carro att den som inte vann i eldtävlingen också får en nackdel närmsta tävling när de två kommer in till Robinson och det är ju Carro i så fall eftersom Iki vann och dessutom fick ett immunitetshalsband till nästa Öråd.

Då är det 3 st med nackdelar i R-tävlingen: Ola, Halil & Carro.
Senast redigerad av CS128 2026-05-26 kl. 11:25.
Citera
2026-05-26, 12:59
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obbaq
Hon är mörk både på insidan och utsidan..
Fylld av hycklande manshat. Vedervärdig "människa"

Utsidan bryr jag mig inte om men resten måste jag verkligen hålla med om. Iki har en sjukt mörk personlighet och är dessutom en utstuderad manshatare. Får lätta uppstötningar när hon ska förklara för mig och alla andra hur män fungerar. Som om hon skulle vara insatt i ämnet. Skrattretande. Dessutom tillför hon noll till spelet och underhållningsvärdet i övrigt.

Tänk att det alltid ska finnas en sådan här person med varje säsong? En på något sätt flammande bög/flata/idiot som inte gör någonting utom att irritera skiten ur alla som tittar på programmet. Tillfällighet eller castingstrategi?
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-05-26 kl. 13:02.
Citera
2026-05-26, 14:27
Medlem
Ja IKI är ju inte direkt någon förebild för kvinnor i stort, utan spär snarare på den bild av hur en manshatare försöker klä sitt förakt i en finare kostym.
Märkligt att vissa kvinnor tar sej rätten att tro att deras beteende skulle vara ok. Hade det varit en man/kille som betedde sej likadant hade det blivit hatstorm.
Än värre är ju nästan att se dom kvinnor/tjejer som i kommentarerna hejar på dessutom.

Förövrigt är det dags att Ola nu ryker i veckan som kommer.
Citera
2026-05-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Vem har sagt det? Så länge det finns öråd kvar är det givetvis fortfarande pakterna som gäller. Även om tävlingarna till synes är individuella. Det är ju inte bara de saker du räknar upp utan du har ju också haft Ola som vann en tävling och fick dela ut nackdelar. Vad var oddsen att han skulle ge dessa till Aza eller Amadeus?

Så här har det varit länge och gillar man inte läget så kan man skita i att kolla.

Programledarna brukar säga att det efter sammanslagningen är individuella tävlingar. Men naturligtvis följer många ändå sina pakter.

Tycker det var rätt naturligt att ge nackdelar till Jonas och Halil, de är ju på en helt annan planet vad det gäller att vara bra på tävlingar jämfört med Aza och Amadeus. Eller anser du att Aza och Amadeus var ett starkare hot på tävlingar än de två som fick nackdelar?

Någon som går under radarn är Marie, hon är bra på tävlingar utan att vinna (kanske medvetet?), har flutit med rätt anonymt, först i Ikis pakt och sedan med Jonas. Hon påminner om Robinson vinnaren 2009, Ellenor Pierre.
Citera
2026-05-26, 15:29
Medlem
tuggbakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Robinson idag Tisdag 26 Maj:

Någon som såg vilka nackdelar som både Ola och Halil fick i balanstävlingen? Var det att de inte fick någon beigefärgad trasa mellan huvudet och statyn? En sådan trasa gör ju att statyn stabiliseras bättre.

Nu kan det vara så att jag minns fel men…

EDIT: Oj sorry, märkte inte att jag låg efter i tråden och att du redan fått den här frågan besvarad!
Citera
2026-05-26, 15:30
Medlem
Ola är ju grymt bitter bara för att han och hans gamla pakt inte är fler. Även Carro tjatar om att de är fegisar osv. Ola är ju också en fegis som valde en tjej att kunna slå ut i örådet. De hade agerat precis likadant ifall de hade övertaget, vad är det dem inte fattar. Klart att man håller sin pakt så långt det går.
Citera
2026-05-26, 15:33
Medlem
Sjukt att åka ut på bokstavligen en cm luft. Om hon hade gjort ett långt hopp utåt när hon ramlade från stolpen så hade hon klarat sig
Citera
2026-05-26, 15:38
Medlem
tuggbakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAlwaysRight
Ola är ju grymt bitter bara för att han och hans gamla pakt inte är fler. Även Carro tjatar om att de är fegisar osv. Ola är ju också en fegis som valde en tjej att kunna slå ut i örådet. De hade agerat precis likadant ifall de hade övertaget, vad är det dem inte fattar. Klart att man håller sin pakt så långt det går.
Nån fånig underdogmentalitet är min gissning. Trist att det ska vara så trångsynt från båda pakternas håll så man måste höra det gång på gång bara.
”När vi ligger under är det andra lagets fel, men när vi ligger över är det ingen konst och vi spelade rakt och självklart!”

Tycker jag märkt rätt ofta den här säsongen att vissa deltagare beter sig helt annorlunda i synkar jämfört med i själva lägret, vilket inte är så konstigt antar jag, då dessa konstanta synkar nonstop ger dem möjligheten att ventilera lite mot en människa bakom kameran. Det verkar ersätta biktbåset rätt mycket vilket jag kan tycka är trist.
Både Ola och Jonas verkar vara rätt raka och ärliga i lägret till exempel, men jämrar sig oändligt mycket i synkarna.
Citera
2026-05-26, 16:22
Medlem
Vad modiga alla i robinson är, ge sig på den äldsta enda heterosexuella vita mannen.

förstår man inte det här är ett politiskt ställningstagande är man ju lika efterbliven som 234567.

Vi vita europeer ska dö ut nu, vi utgör endast 7% av värdens befolkning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in