2026-05-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Men förklara hur du tänkte då? tänkte du jag spoilade lite så nu kan jag lika gärna fortsätta spoila hela avsnittet när jag redan gjorde fel ifrån början?

och hur menade du det vore ok spoila fö du svarade på ett inlägg som med spoilade för du skrev ju det som ursäkt du svarade på ett annat inlägg och din fortsatta spoiling bara fortsatte där du spoilade sist, det du nänmde efter visste ju ingen här det förstår du va?

Jag känner inget behov att behöva förklara för dej mer än det jag skrivit.
Det var ett svar på ett annat inlägg och satt ihop med den händelsen jag redan avslöjat.
Avsnittet är typ ca 45 min så det finns nog mer i det avsnittet som är intressant att titta på skulle jag säga.
Vad vill du med ditt inlägg? Har jag någon speciell skyldighet att förklara mej?
Det här är Flashback ingen filosofisk Söndagsskola.

Känns det bättre om jag ber om ursäkt igen så är jag inte sämre.

Jag ber om ursäkt att jag spoilade samma händelse igen.

Sen ber jag även om ursäkt en gång till ifall jag råkar skriva något mer som inte känns tillfredsställande.
Citera
2026-05-14, 22:39
Medlem
tuggbakks avatar
Citat:
vem utav deltagarna iår tror du röstar fram lasse till finalen? tror du lasse har en chans i plankan är frågor du bör fundera lite på
I en drömvärld röstar Amadeus fram Lasse för att röra om i grytan, men du har rätt i att det är osannolikt att han tar sig dit, det håller jag med om. Jag spekulerar inte så mycket, fokuserar mest på de jag tycker gör bäst TV.
Citera
2026-05-14, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tuggbakk
I en drömvärld röstar Amadeus fram Lasse för att röra om i grytan, men du har rätt i att det är osannolikt att han tar sig dit, det håller jag med om. Jag spekulerar inte så mycket, fokuserar mest på de jag tycker gör bäst TV.
ok men amadeus är ju i gränslandet just nu, jag tycker aza gör bra tv, men han har nog lite samma problem som lasse
Citera
2026-05-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Större hycklare än Ola står ej att finna. Kallar andra för osportsliga kräk och fegisar. Pushar andra att hänga upp sina immuniteter i syd tills han har nytta av dem, då är de inte för fegisar längre. Använder Melina som en mänsklig sköld och pratat om henne som att hon inte finns, kräver av henne att hon ska sitta kvar till öråd så att de kan rösta ut henne. Kräk. Försöker använda Lasse som röstboskap, säger att de andra hade svikit honom längre fram men hade röstat ut honom omedelbart när det bara var sekten och Lasse kvar. Hycklare. Tycker ett handslag är heligt men att stjäla någons immunitet och ljuga om det, det har han inga problem med. Hycklare. Man mot man, kvinna mot kvinna kör nästan alla i duellerna, men inte Ola. Fegis.

Exakt så 🎯 Han har verkligen noll självinsikt. Usch vilken vidrig människa.
Nathalie är ju den enda från lag syd som är normal, undrar vad hon tänker innerst inne.
Citera
2026-05-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackordet
Exakt så 🎯 Han har verkligen noll självinsikt. Usch vilken vidrig människa.
Nathalie är ju den enda från lag syd som är normal, undrar vad hon tänker innerst inne.

Nathalie och Amadeus reste till Ola i Brasilien och festade loss enl. hennes insta så hon har nog inte nåt problem med Ola och inte Amadeus heller.
Citera
2026-05-14, 23:10
Medlem
Citat:
Nej jag skiter i din ursäkt då det är som du själv skrev nyss ganska meningslöst om inte ursäkten innebär något och du gör samma sak igen utan förstå vad du bad om ursäkt för första gången ens.

Det är din egna ord.

Sedan du har ingen skyldighet förklara dig eller be om ursäkt, men följa forumets regler har alla skyldighet göra om man vill medverka här då, gäller både dig och mig, ursäkta om jag är övertydlig men det verkar ju behövas här då det händer gång på gång

Det är upp till dej. Det känns som att du är hyfsat upprörd över hur trådens regler följs.
Jag skrev första inlägget i kväll. Har inte läst allt i tråden utan bara sporadiskt någon gång i veckan. Jag missade helt reglerna, och hade inte i åtanke att ens leta eller kolla efter dessa.
Ej heller att behöva väga mina ord på guldvåg på Flashback.
Ett tips kan ju vara om man är väldigt känslig att endast läsa här på exempelvis torsdagskväll och Söndagskväll för att inte riskera att få veta sådant som man själv kan anse vara spoilers.
Om du har utsett dej till trådpolis kan det ju bli jobbigt över tid, vilket jag i så fall kan ha förståelse för.
Att reglerna finns gäller ju såklart alla. Vissa missar det, andra håller det strikt och några kommer att skita i reglerna.
Så ser nog livet ut på ett forum.
Citera
2026-05-15, 02:37
Medlem
Gillar Lasse, vore kul om han vann hela skiten. Men om han är kvar till plankan så är han den första att ramla av tyvärr.
Citera
2026-05-15, 07:25
Medlem
Kan ni ta allt ert jävla trams i PM istället för att spamma ner hela tråden?
Mängder med OT rapporterat!
Citat:
Ursprungligen postat av Sallad1212
Jag har inga klagomål, utan det är mina åsikter och förslag till bland annat dej om du tycker det är jobbigt med tråden, och agera självutnämnd trådpolis.

Förövrigt har jag nu läst reglerna, och dessa är ju definitivt tolkningsbara vad som är spoilers och inte, men det kräver ju såklart att man tar sej tid att fundera över vad det egentligen står.
Det är ju upp till den som gör inlägget att avgöra i slutändan i dom flesta fallen.
Sedan kan man ju vara mer eller mindre snäv i sina tolkningar.
Alla som ser exempelvis Robinson tolkar nog händelser i separata avsnitt helt olika och vad som är spoilers och inte på helt olika sätt kontra tolkningar i forumets regler.

Att reglerna inte är någon tolkningsfråga för dej och att du utrycker samtidigt att just DU minsann inte har några svårigheter att göra rätt och förstå och följa dessa tyder nog mer på din egna övertygelse och mindre på vad som faktiskt står.

Moderatorerna får väl kontakta mej om dom tycker jag bryter mot reglerna.

Det var nog allt från mej i denna fråga.

Citat:
du missförstår igen jag är ingen trådpolis det finns inga sådana på forumet kan jag upplysa dig om, jag är bara en skribent som följer reglerna och inte gillar läsa spoiling då jag inte vill veta saker innan jag sett dem.

Nej det finns ingen fri tolkning för vad som är spoiling eller inte, har det inte släppts på play utan endast på plus som du innehar, så får det inte postas i tråden före det visats på play samma dag, så ändå fasst du läste en gång till missade du den här viktiga detaljen, inte konstigt det blir fel isf.

Jag har iaf inte blivit varnad för spoiling och jag har dessutom inte plus, det finns en tråd för det om du är så spoiling sugen.

sammanfattning du spoilade bad om ursäkt men fortsatte göra det och du verkar inte förstå reglerna ännu eftersom du säger det är en tolkningsfråga och den som postar inlägget avgör om det är spoiling eller inte, där tror jag dock du är ganska ensam om den tolkningen av regelverket, jag har läst alla möjliga konstiga ursäkter här i tråden men den här var faktiskt ny.

Men för all del fortsätt inte förstå och spoila på det kommer bara i slutändan leda till du blir varnad och avstängd, och inte av mig bör tilläggas ha en trevlig kväll
Citera
2026-05-15, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Möjligt att han chansade, eller att han inte hade haft problem på många år och därför trodde det var lugnt.

Melina däremot var ju helt handikappad på förhand. Detta borde hon själv ha förstått och insett om hon inte hade varit en dum uppblåst grek.

Nu behöver vi inte diskutera henne mer, så jävla intressant är hon faktiskt inte.
Nej det är hon inte och jag har för mig att vi var överens om att man inte borde tagit ut henne som deltagare. Sedan är vi oense om att hon själv borde stuntat i att ansöka. Jag är själv smått "handikappad" och skulle inte fixa många av de fysiska tävlingarna. Men jag hade absolut kunnat tänka mig att söka och blev jag uttagen skulle jag åka ner och ha kul till dess att det inte höll längre. :-)
Citera
2026-05-15, 07:36
Medlem
Citat:
Förstår inte att folk seriöst tror lasse kommer gå långt och tom vinna allt.

han kan inte tävla individuellt och han har ingen pakt direkt i ryggen heller, är det någon som gillar honom förutom halal?
Vad gäller tävlingar så har Lasse visat sig stark i de flesta tävlingar han deltagit i. Glöm inte att hans lag i princip vunnit varenda lagtävling och att han många gånger bidragit väldigt bra. Individuellt vann han ju en immunitet för inte så länge sedan och senare lyckades han med bred marginal undvika en sistaplats i en tävling där han tvingades släpa på en jävla järnkula.

Hans problem kan komma att bli plankan men i övrigt är han kapabel att vinna allt han ställer upp i.

Vad gäller pakter sedan så tror jag att han ligger hyfsat OK till. Ola och Aza kommer ju sikta på Halil och Jonas om de får chansen till det. Amadeus tror jag inte röstar på Lasse i första hand. Och Jonas behöver hålla sig väl med Lasse, speciellt nu när Sonja är på Gränslandet. Det lär ju inte heller vara många öråd kvar så han kan absolut manövrera sig genom dessa.
Citera
2026-05-15, 07:39
Medlem
Citat:
vem utav deltagarna iår tror du röstar fram lasse till finalen? tror du lasse har en chans i plankan är frågor du bör fundera lite på

Ibland ska de rösta bort någon från finalen snarare än att rösta in någon och då kan han nog ha en chans pga färre personliga ”fiender” men beror ju helt på vilka som redan är klara och vilka han står emot.
Citera
2026-05-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMarxx
Håller med helt och fullt. Aza är superläskig människotyp. Elak OCH ointelligent…värsta combon

Haha, ja nu kommenterade jag ju inte Aza alls.
Men ja, han hade några moments när han varit snäll på gränslandet och jag började vända och sedan tvärt fick vända igen när han kom in i Robinson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in