2026-05-12, 10:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClay
Har nån koll på vad som är kvar i urnorna?

Hoppas på dödskalle vid nästa öråd.

Hur många urnor var det från början och hur många var dueller och blodshämnder ens? Vi vet ju inte antalet av respektive sak och inte ens hur många som är kvar av dessa. De filmar ju bara npgra sekunder platsen för urnorna och dessutom inte hela raden/gänget på samtliga. Eftersom vi inte vet hur många det är av dueller resp. blodshämnder och antal Öråd totalt = omöjligt att gissa!

Det enda vi vet med säkerhet är att det finns EN dödsskalle = direkt hem till Sverige och den är kvar

Jag tror (vet ej givetvis) att det är 3st urnor kvar och att det är: 1 dödskalle, en duell och en blodshämnd.
Citera
2026-05-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMarxx
AZA ÄÄÄR ett ÄCKEL! Usch!! Kan produktionen ta ut det äckel päcklet! Nu!! Nyss!!!
FYI, Robinson spelades in för 6 mån sedan. Alla har varit hemma i många månader och det går inte påverka utgången.
Citera
2026-05-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Vilka vi? Du eller ni eller vilka du tror du representerar har ingen anning om hur det här är klippt är sanningen.

Sluta lek nu som du vet hur produktionen sspelat in detta för det vet du ochh de du säger du representerar inte ett skit om

Vi som försökt förklara föt dig vad personen menade med ordet tacksamt samt personen som skrev det inlägget.

Jag har utbildning inom media, radio och tv.

Ingen har skrivit att vi vet exakt vad som sagts bara förklara hur produktioner jobbar för att förstärka och framställa olika personligheter så att tv-publiken lättare kan sätta in deltagarna i fack och hitta favoriter och personer de stör sig på. Tro nu inte att fack betyder en fysisk låda.
Citera
2026-05-12, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Carro verkar trevlig absolut. Men är det bara jag som fattar att hon är en gammal knarkare?
Pundartatueringar, stumpar till tänder, jobbar som schaman, tränar som fan vid äldre ålder vilket många före detta pundare gör.

Streetsmart men väldigt uträknande person och nu börjar hon visa sitt rätta jag i förhandlingen på Spabehandlingen.

Också nyfiken. Samtidigt så är det ju lite fördomsfullt av oss att tro att hon e fd knarkare pga hennes attribut och yrke. Men absolut även jag får vibbarn att hon nog provat LSD och haschs. Men tror inte att hon är fd beroende utan snarare än ganska djup person/hippe.

Hon e iaf min favorit.

Tkr dock inte att hennes ”rätta” jag va något negativt vid förhandlingen. Hon agerade helt rätt enligt mig. Hon försslog ju fler ggr att dom skulle lotta om sig själva ist för ge det till någon av grabbarna eftersom dom inte kom överens.

Tkr mer att det var Sonjas rätta jag som kom fram. Oerhört egoistisk person. Fanns ju inte på kartan att dom skulle lotta i hennes värld.

Att hon också blev så himla sur när hon inte fick sin vilja igenom och hade riktigt dåliga argument tkr ja gav lite narcissist vibbar.

För grabbarna va de ju solklart at man skulle lotta och av det vi har sett i tv tidigare av killarnas handling så är det inte en tvekan om den saken. Förövrigt grymt bra avsnitt och kanske en av de bättre säsongerna av dom senaste 5.
Citera
2026-05-12, 10:47
Medlem
Citat:
Har nån koll på vad som är kvar i urnorna?

Hoppas på dödskalle vid nästa öråd.

Tror de är dödskalle kvar och en blodshänd. Så antar att nästa vecka är sista veckan att ha en chans att komma in k gränslandet. Dom kan ju inte ha en urna kvar med en dödskalle på en omröstning utan då e de lika bra att skita i urnan. Åker man ut så åker man ut.
Citera
2026-05-12, 10:49
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Hur många urnor var det från början och hur många var dueller och blodshämnder ens? Vi vet ju inte antalet av respektive sak och inte ens hur många som är kvar av dessa. De filmar ju bara npgra sekunder platsen för urnorna och dessutom inte hela raden/gänget på samtliga. Eftersom vi inte vet hur många det är av dueller resp. blodshämnder och antal Öråd totalt = omöjligt att gissa!

Det enda vi vet med säkerhet är att det finns EN dödsskalle = direkt hem till Sverige och den är kvar

Jag tror (vet ej givetvis) att det är 3st urnor kvar och att det är: 1 dödskalle, en duell och en blodshämnd.
De brukar alltid berätta vid det första örådet hur många av varje det är. De senaste säsongerna har de räknat ut att det var en duell kvar till sista örådet (av total slump, förstås ).
Citera
2026-05-12, 11:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Carro verkar trevlig absolut. Men är det bara jag som fattar att hon är en gammal knarkare?
Pundartatueringar, stumpar till tänder, jobbar som schaman, tränar som fan vid äldre ålder vilket många före detta pundare gör.

Streetsmart men väldigt uträknande person och nu börjar hon visa sitt rätta jag i förhandlingen på Spabehandlingen.

Hon kanske har varit pundare tidigare i sitt liv fast man får allt ge Carro, Credit för att kunna förstå instruktionerna i brevet dvs ge en nackdel till någon - men inte till de 3 som var på Spa och INTE genom röstning utan de skulle "komma överens". Sonja verkade inte förstå instruktionen eller snarare: inte acceptera den och inte Marie heller, till en början iaf.

Fast Marie är ju en mespropp överlag i när det i taktiksnack och gör inget väsen av sig och är medioker i tävlingar utom i eld *vid sammanslagnings-tävlingen* där hon plötsligt visade att hon kunde något iaf. I övrigt vare sig hörs eller syns/utmärker hon sig 🙄

Kallar man Carro's drag för Streetsmart så Ok för mig fast pannbenet hos Carro var helt klart starkare än Sonja's för Nord-paktens S & M fegade båda ur då de absolut inte ville offra sig själva och riskera något medan Carro tordes gambla helt iskallt 💥💪
Citera
2026-05-12, 11:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
De brukar alltid berätta vid det första örådet hur många av varje det är. De senaste säsongerna har de räknat ut att det var en duell kvar till sista örådet (av total slump, förstås ).

Aj fasiken - det minns jag inte ens 😅 Ok. Minns Du vad som sades om det? Det måste ju ha varit på 1a Örådet och väldigt "snabbt" avhandlat?!

För att sedan kunna lista ut vad som är kvar både antal urnor och deras innehåll behöver man kolla vareviga Öråd - igen m.a.o.
Citera
2026-05-12, 11:18
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Aj fasiken - det minns jag inte ens 😅 Ok. Minns Du vad som sades om det? Det måste ju ha varit på 1a Örådet och väldigt "snabbt" avhandlat?!

För att sedan kunna lista ut vad som är kvar både antal urnor och deras innehåll behöver man kolla vareviga Öråd - igen m.a.o.
Det är därför jag frågar. Orkar inte gå tillbaka. Vet bara att det har varit tre dueller.
Citera
2026-05-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Jag förstår inte varför så många på flashback vill ha ut alla som skapar lite drama. Hade ni någonsin tittat om alla hade haft lika död personlighet som Marie?.

Sant. Utan killar som Aza och Lasse hade ingen tittat på det här programmet.
Citera
2026-05-12, 11:29
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Det är därför jag frågar. Orkar inte gå tillbaka. Vet bara att det har varit tre dueller.

Säger detsamma.
Citera
2026-05-12, 11:39
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Avsnitt 28 som sändes 03. maj när Hanna och Nathalie hade duell fanns det tre urnor, en med blodshämnd, en med duell o en med dödskalle. Hanna valde en avv de tre och fick duell. Så min uppfattnig är att det finns två urnor kvar, en med dödskalle och en med blodshämnd. Avsnitt 30 som sändes 10. maj valdes ingen urna utan det blev en duell direkt mellan Hanna o Aza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in