2026-05-12, 11:46
Medlem
fonders avatar
Eftersom jag lider av koncentrationssvårigheter tittar jag flera gånger på avsnitten, men jag tror att jag slog rekord på kvällens avsnitt 32. Så himla kul att se Caroline lugnt och sakligt ta fram ormen Sonjas riktiga jag. Ormen betedde sig som ett curling-barn som får ett nej ute i samhället för första gången. Ormens långa blickar och sättet hon reste sig hahaha.

Det är många jag ogillar, men bara ormarna Jonas och Sonja inte vinner säsongen så är jag nöjd.
Citera
2026-05-12, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Aj fasiken - det minns jag inte ens 😅 Ok. Minns Du vad som sades om det? Det måste ju ha varit på 1a Örådet och väldigt "snabbt" avhandlat?!

För att sedan kunna lista ut vad som är kvar både antal urnor och deras innehåll behöver man kolla vareviga Öråd - igen m.a.o.

3 dueller, 3 blodshämnd och1 dödskalle var det från början.

Nu återstår 1 blodshämnd och 1 dödskalle.
Citera
2026-05-12, 13:11
Medlem
Men nu går det väl att berätta om Halil och Sonja. För det var det här jag tänkte på när Sonja tvekade på att välja Halil under utmaningen i spaträffen. Och ni verkar ha sett det avsnittet på play.

Lägger den sensationella nyheten som ingen ännu tagit upp utan spoilertagg under spoilertagg för säkerhets skull.

Citera
2026-05-12, 13:11
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
3 dueller, 3 blodshämnd och1 dödskalle var det från början.

Nu återstår 1 blodshämnd och 1 dödskalle.
Tack!
Citera
2026-05-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Är du seriös? Du tror att folk åker iväg utan att veta hur företaget ställer sig till en 5 veckor lång frånvaro? Vad de sedan gör när de är tjänstlediga eller har semester kan inte generera en uppsägning sålänge de inte begår brott och även då kan det vara svårt att ge någon kicken. Har du ett jobb?

Och du tjatar om att hon förstörde för sitt lag. Ändå är alla utom Mensur som blev sjuk, kvar. Och kan stå som vinnare om någon vecka.

Företaget kanske inte accepterar en sådan lång frånvaro från arbetet pga trams, detta är inget konstigt.

Ja, hon förstörde för sitt lag. Alla är överens om detta förutom du. Märkligt att ALLA har fel men du har rätt, eller hur?

Att alla är kvar är ju enbart tack vare dom själva och verkligen inte tack vare den där greken.
Citera
2026-05-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Företaget kanske inte accepterar en sådan lång frånvaro från arbetet pga trams, detta är inget konstigt.

Ja, hon förstörde för sitt lag. Alla är överens om detta förutom du. Märkligt att ALLA har fel men du har rätt, eller hur?

Att alla är kvar är ju enbart tack vare dom själva och verkligen inte tack vare den där greken.
Men vad yrar du om?

Ifall jag får beviljad ledighet i typ 5 veckor, då får jag det. Företaget får då ”acceptera” att jag senare dyker upp med namn och titel i TV4. Detta kan man inte göra ett skit åt.

Om de å andra sidan inte beviljar ledigheten (ingen har rätt till 5 veckor sammanhängande semester) så får jag såklart sparken om jag skiter i deras avslag och drar ändå. Det kallas arbetsvägran.

Man får inte sparka någon för att den fånar sig på TV.

Och igen då för tusende gången.

- Vad går Robinson ut på?
- Vilka har tvingats lämna pga Melina?
Citera
2026-05-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Eftersom jag lider av koncentrationssvårigheter tittar jag flera gånger på avsnitten, men jag tror att jag slog rekord på kvällens avsnitt 32. Så himla kul att se Caroline lugnt och sakligt ta fram ormen Sonjas riktiga jag. Ormen betedde sig som ett curling-barn som får ett nej ute i samhället för första gången. Ormens långa blickar och sättet hon reste sig hahaha.

Det är många jag ogillar, men bara ormarna Jonas och Sonja inte vinner säsongen så är jag nöjd.
Sonja verkar vara lätt förståndshandikappad samt dryg. Men på vilket sätt är Jonas mer orm än de flesta andra?
Citera
2026-05-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Sant. Utan killar som Aza och Lasse hade ingen tittat på det här programmet.
Klart att man älskar att hata idioter som Aza. Men nu måste han ut. Dels är jag jävligt trött på honom. Dels ökar ju risken för att svinet går och vinner hela skiten, för varje dag som går.

Lasse hatade jag mer förut när han var fett oskön medelålders man som tyckte synd om sig själv. Just nu blir han ju roligare för varje avsnitt. Han kan t o m få vinna för min del.
Citera
2026-05-12, 16:20
Medlem
Bakarettans avatar
Jag gillar inte Carro men njöt när hon "tryckte till" Sonja. Tyvärr blev den sk "förhandlingen" på spat en katastrof.
Fanskapet Sonja kläcker "Lasse".
Lasse har varit en spelbricka för Jonas och Sonja hela tiden. Må så vara att Lasse är plump och något av en skrytmåns. Men jag gillar honom just för att han är som han är.
Aza åker upp & ner i varenda avsnitt. Ibland så han helt ok. Ibland beter han sej som en frustrerad 5-åring som inte får som han vill. Fjäskar också gränslöst för Ola som för mej är en besserwisser med narcissistiska drag. Halil är en fegis...tror jag. Får se vad han hittar på. Marie är bara en tragisk individ som åker med strömmen.
Jonas är en beräknande person som är iskall och utnyttjande av andra människors känslor.
Ger mej fan på att han vinner.
Citera
2026-05-12, 18:01
Medlem
Blatten i Aza kommer fram på ett helt underbart sätt!
Kortstubin och ballar hit o ballar dit.. Älskar det!
Lasse "var en jobbig jävel" i början men man älskar gubben mer och mer för varje avsnitt.
Carro marry me... Helt underbar!!
Citera
2026-05-12, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saklartvarta
Vi som försökt förklara föt dig vad personen menade med ordet tacksamt samt personen som skrev det inlägget.

Jag har utbildning inom media, radio och tv.

Ingen har skrivit att vi vet exakt vad som sagts bara förklara hur produktioner jobbar för att förstärka och framställa olika personligheter så att tv-publiken lättare kan sätta in deltagarna i fack och hitta favoriter och personer de stör sig på. Tro nu inte att fack betyder en fysisk låda.
Jag tycker det är tacksamt lasse inte framställs så som ni tycker han framställs.

Det var nog fö tacksammare framställa melina som en idiot man behövde inte vinkla något bara visa sanningen.

Men du menar alltså lasse framställs på ett sätt han inte är och att det är tacksamt göra så med just honom. För det var väl så skribenten skrev eller?
Citera
2026-05-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon

Men du menar alltså lasse framställs på ett sätt han inte är och att det är tacksamt göra så med just honom. För det var väl så skribenten skrev eller?

Menar du att Lasse inte framställs som en känslostyrd man med lite förståelse för spelet och med rätt höga tankar om sin egen förmåga?

Det verkar ju vara det som den stora majoriteten anser om honom, men det kan ju så klart vara extra vinklat åt det hållet. Har du en annan uppfattning får det ju stå för dig men har man läst i vilket kommentarsfält som helst så verkar det vara den allmänna hållningen. Vi får inte direkt se honom uttrycka strategi i någon synk medan Halil som framställs som spelande får mycket mer tid till strategisnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in