Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 22:24
  #805
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja, och då har flygplanet visats men inte inför media..
Sådana artiklar dirigeras av busiga figurer som vet saker dessa ej ska avslöja. Det är anledningen till att du inte ser någon bild på flygplanet. Men det ligger en sanning i innehållet.
I Iran har många som är ingenjörer eller militärer en viss del av information om uppvisningar som dessa många gånger delar med ett förtroende för vissa journalister och sådant ska inte förekomma.

Men att Iran använder photoshop i propaganda syfte, det är långt ifrån verkligheten..

Så det enda beviset du har på att detta plan övht existerar är hörsägen från folk avlönade av regimen.

En uppvisning där man flyger med planet avslöjar ingen känslig information övht så det argumentet kan du sluta rapa upp.
Citera
2015-11-09, 22:51
  #806
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Låt oss se ..

https://www.flashback.org/leave.php?...ped%2F59404%2F


Länkar till samma tidning med fortsättningen av samma artikel på sidan 3 samma dag..
http://www.ettelaat.com/etbarchive/1...2/11/08/P3.pdf



Det står att flygplanet inte visats än.. Uppvisningen förväntades vara senare.. Med det sagt så är bilden på första sidan bara en bild på UAV av samma typ som det pratas om i artikeln, inget mer med det..


Den andra bilden har jag också svarat på i mina inlägg..
Vilket märkligt inlägg. Du fattar väl att du inte kan slänga in citat på farsi eller vad de där krumelurerna nu är för något. Jag ser ingen bild på drönaren eller något som kan få mig att veta vad fan du länkade den där artikeln för.

Menar du att inte heller bilden på VTOL-drönaren har publicerats i iransk press? Eller menar du att det stod att det var ett fotomontage? Om man hade varit ärlig med att det inte var en iransk produkt, varför gjorde de sig i så fall besväret att manipulera bilden överhuvudtaget? Varför inte låta den vara som den var och skriva att det var en japansk drönare? Eller stod det att den var japansk?

Vad är detta från den 8:e november 2012 då?: http://www.irandailybrief.com/2012/1...-1-successful/

Eller måste det vara ayatollah Khomeini som återuppstår och målar lite för att det ska räknas som verklig iransk bildmanipulering?

Och vad skrev du om bilden med raketerna?

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ja, och då har flygplanet visats men inte inför media..
Sådana artiklar dirigeras av busiga figurer som vet saker dessa ej ska avslöja. Det är anledningen till att du inte ser någon bild på flygplanet. Men det ligger en sanning i innehållet.
I Iran har många som är ingenjörer eller militärer en viss del av information om uppvisningar som dessa många gånger delar med ett förtroende för vissa journalister och sådant ska inte förekomma.

Men att Iran använder photoshop i propaganda syfte, det är långt ifrån verkligheten..
Det där är ju bara löjligt.
Citera
2015-11-09, 23:41
  #807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Så det enda beviset du har på att detta plan övht existerar är hörsägen från folk avlönade av regimen.

En uppvisning där man flyger med planet avslöjar ingen känslig information övht så det argumentet kan du sluta rapa upp.

Jag har från början inte hävdat något alls om planets existens. Jag svarade på skunkjobbs inlägg gällande photoshop.
En uppvisning där ett plan flyger innan det överlämnas till militären kräver att tex x i egenskap av en militär måste ta dig som tex är en journalist till Irans känsliga platser. Det är därför du oftast ser test versioner visas upp.
Tex är inte den operativa Saeqeh samma som du ser i filmerna.. De där är testplattform inga operativa Saeqeh. Så går det till överallt men du ser inte detta eftersom USA är starka när det gäller reklam.. Hur mycket information kunde du hitta om RQ-170 innan Iran fångade det?
Du hade säkert sett en bild innan men just planet Iran fångade, såg det ut som det RQ-170 som USA visade i bilden?



Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vilket märkligt inlägg. Du fattar väl att du inte kan slänga in citat på farsi eller vad de där krumelurerna nu är för något. Jag ser ingen bild på drönaren eller något som kan få mig att veta vad fan du länkade den där artikeln för.

Ok, gör så att du skriver P1 i länken istället för P3 som jag skrev och som var fortsättningen på artikeln, så ser du att det är samma bild som diskuterades..
Titta.. http://www.ettelaat.com/etbarchive/1...2/11/08/P1.pdf
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Menar du att inte heller bilden på VTOL-drönaren har publicerats i iransk press? Eller menar du att det stod att det var ett fotomontage? Om man hade varit ärlig med att det inte var en iransk produkt, varför gjorde de sig i så fall besväret att manipulera bilden överhuvudtaget? Varför inte låta den vara som den var och skriva att det var en japansk drönare? Eller stod det att den var japansk?

Vad är detta från den 8:e november 2012 då?: http://www.irandailybrief.com/2012/1...-1-successful/

Eller måste det vara ayatollah Khomeini som återuppstår och målar lite för att det ska räknas som verklig iransk bildmanipulering?

Och vad skrev du om bilden med raketerna?

Det där är ju bara löjligt.

Jo, den bilden publicerades men planet har enligt texten inte visats upp. De gör inte anspråk på att planet i bilden är Iranska planet utan det är mer typen av flygplan som menas..
Dessutom får inte alla Kish uppvisningar fotograferas och man kan inte delta i alla uppvisningar.. Vissa militärer bjuds in för att titta på någon testversion.

Det är inte löjligt... Det är så verkligheten är skunkjobb..
Det är så i Sverige också.. Du får inte "se" vissa saker och dessa dyker aldrig upp på TV heller..
Sedan kan du inte jämföra reklamen USA gör för sin vapenexport med Iran..
Citera
2015-11-10, 00:27
  #808
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ok, gör så att du skriver P1 i länken istället för P3 som jag skrev och som var fortsättningen på artikeln, så ser du att det är samma bild som diskuterades..
Titta.. http://www.ettelaat.com/etbarchive/1...2/11/08/P1.pdf


Jo, den bilden publicerades men planet har enligt texten inte visats upp. De gör inte anspråk på att planet i bilden är Iranska planet utan det är mer typen av flygplan som menas..
Dessutom får inte alla Kish uppvisningar fotograferas och man kan inte delta i alla uppvisningar.. Vissa militärer bjuds in för att titta på någon testversion.

Det är inte löjligt... Det är så verkligheten är skunkjobb..
Det är så i Sverige också.. Du får inte "se" vissa saker och dessa dyker aldrig upp på TV heller..
Sedan kan du inte jämföra reklamen USA gör för sin vapenexport med Iran..
Eftersom du trots mina direkta frågor inte säger att det framgick att det var ett fotomontage, att drönaren egentligen var japansk eller varför man fick för sig att manipulera bilden överhuvudtaget så antar jag att det var som jag trodde. Iran manipulerar bilder på militärmateriel för att lura sitt eget folk. Det var ju det jag sa från början, vad onödigt av dig att spilla vår tid på att tjafsa när du ändå visste att jag hade rätt.
Citera
2015-11-10, 10:28
  #809
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Eftersom du trots mina direkta frågor inte säger att det framgick att det var ett fotomontage, att drönaren egentligen var japansk eller varför man fick för sig att manipulera bilden överhuvudtaget så antar jag att det var som jag trodde. Iran manipulerar bilder på militärmateriel för att lura sitt eget folk. Det var ju det jag sa från början, vad onödigt av dig att spilla vår tid på att tjafsa när du ändå visste att jag hade rätt.

Jo, den frågan kan ha många svar.. Att en tidning väljer att manipulera en bild för att läsaren ska fokusera på något av betydelse, det görs hela tiden i väldigt många tekniska sammanhang.
Kolla gärna vad som tagits bort och tänk på hur man kan ha tänkt.. Kanske var det så att man ville ha en tydligare bild på typen av planet så bakgrunden raderades lite så att man ser planet tydligare..
Orginal
http://i0.wp.com/www.suasnews.com/wp...11/QTW-UAV.jpg

Bilden Iran publicerat som exempel..
http://i2.wp.com/www.suasnews.com/wp...r_071112_1.jpg

Se själv..
__________________
Senast redigerad av IR5 2015-11-10 kl. 10:55.
Citera
2015-11-10, 10:48
  #810
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jo, den frågan kan ha många svar.. Att en tidning väljer att manipulera en bild för att läsaren ska fokusera på något av betydelse, det görs hela tiden i väldigt många tekniska sammanhang.
Kolla gärna vad som tagits bort och tänk på hur man kan ha tänkt.. Kanske var det så att man inte ville ha en tydligare bild på typen av planet så bakgrunden raderades lite så att man ser planet tydligare..
Orginal
http://i0.wp.com/www.suasnews.com/wp...11/QTW-UAV.jpg

Bilden Iran publicerat som exempel..
http://i2.wp.com/www.suasnews.com/wp...r_071112_1.jpg

Se själv..

Asså det du säger stämmer och förklarar varför man har gjort det! Man ville säkert inte att vindturbinerna i bakgrunden förväxlas med flygplansdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Eftersom du trots mina direkta frågor inte säger att det framgick att det var ett fotomontage, att drönaren egentligen var japansk eller varför man fick för sig att manipulera bilden överhuvudtaget så antar jag att det var som jag trodde. Iran manipulerar bilder på militärmateriel för att lura sitt eget folk. Det var ju det jag sa från början, vad onödigt av dig att spilla vår tid på att tjafsa när du ändå visste att jag hade rätt.

Oh, han ljuger inte, han vet va han snackar om till skillnad från er som går på allt media bajsar ut om Iran.
__________________
Senast redigerad av Bahram 2015-11-10 kl. 10:53.
Citera
2015-11-11, 03:26
  #811
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Tex är inte den operativa Saeqeh samma som du ser i filmerna.. De där är testplattform inga operativa Saeqeh.
..
Hur många Saeqeh har man där? 6?
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Du menar som Iran har hängt på ett extra akterroder på sina F5or och kallar det för ett nytt flygplan?
Att hänga ett "extra akterroder" på ett flygplan är nog lättare sagt än gjort.
Inte mycket man vet om radarn och elektroniken.
Citera
2015-11-11, 18:56
  #812
Medlem
T-80Us avatar
Vi håller oss till det iranska försvaret och dess utrustning. Det svenska försvarets uppenbara brister är inte aktuella i sammanhanget.

/Mod
Citera
2015-11-11, 19:12
  #813
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boatsman95
Du menar som Iran har hängt på ett extra akterroder på sina F5or och kallar det för ett nytt flygplan?
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Att hänga ett "extra akterroder" på ett flygplan är nog lättare sagt än gjort.
Inte mycket man vet om radarn och elektroniken.
Om det var "lätt" eller inte att applicera 30-tals teknologi (tvillingroder, troligtvis fanns det ännu tidigare men jag kan inte komma på något militärt flygplan med 2 roder förräns början av WW2) på en tidigt 60-tals design av flygplan var väl som du ser inte det Boatsman talade om?
Och ev uppgradering av elektronik eller radar (om det nu gjorts någon sådan) gör inte det heller det hela till "ett nytt flygplan", eller hur?

Så då kan vi ju vara överens om att "kronan" på Irans inhemska militära flygvapensindustri är att ha lyckats skruva fast ett fungerande extraroder på en 60-talskärra? Iaf så långt som vi vet och kan bevisa?
__________________
Senast redigerad av Wishie 2015-11-11 kl. 19:17.
Citera
2015-11-11, 23:30
  #814
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Om det var "lätt" eller inte att applicera 30-tals teknologi (tvillingroder, troligtvis fanns det ännu tidigare men jag kan inte komma på något militärt flygplan med 2 roder förräns början av WW2) på en tidigt 60-tals design av flygplan var väl som du ser inte det Boatsman talade om?
Och ev uppgradering av elektronik eller radar (om det nu gjorts någon sådan) gör inte det heller det hela till "ett nytt flygplan", eller hur?

Så då kan vi ju vara överens om att "kronan" på Irans inhemska militära flygvapensindustri är att ha lyckats skruva fast ett fungerande extraroder på en 60-talskärra? Iaf så långt som vi vet och kan bevisa?

Problemet är att jag i dina texter läser saker som bevisar att du inte förstår vad det hela handlar om..
För det första herr Wishie, är "myten" om nya generationer av stridsflygplan och deras effektivitet bara än så länge önsketänkanden även så påståenden om deras smygegenskaper.

I verkligheten så måste du koordinera dina system. Det kanske inte säger dig något eftersom sådana som ni sitter och tittar på ett flygplan och tror att flygplanet i sig uppfyller alla tekniska förväntningar ni spekulerar om.

Så, när du inte kan koordinera , ja, då är det bäst att du gömmer det någonstans när kriget börjar precis som Saddam gjorde. Oavsett om ett land köper flygande tefat eller flygplan från 60-talet måste köpet vara passande för just det landets militär.
När man bedömer något som ett flygplans förmåga tar man hänsyn till landets förutsättningar. Det är inte så att ett flygplan kan nyttjas på samma sätt oavsett vilket land som köper in flygplanet. När det gäller Iran, just Iran, så kan ett Saeqeh vara effektivare än köpet av X och Y.
Citera
2015-11-12, 00:13
  #815
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Problemet är att jag i dina texter läser saker som bevisar att du inte förstår vad det hela handlar om..
För det första herr Wishie, är "myten" om nya generationer av stridsflygplan och deras effektivitet bara än så länge önsketänkanden även så påståenden om deras smygegenskaper.

I verkligheten så måste du koordinera dina system. Det kanske inte säger dig något eftersom sådana som ni sitter och tittar på ett flygplan och tror att flygplanet i sig uppfyller alla tekniska förväntningar ni spekulerar om.

Så, när du inte kan koordinera , ja, då är det bäst att du gömmer det någonstans när kriget börjar precis som Saddam gjorde. Oavsett om ett land köper flygande tefat eller flygplan från 60-talet måste köpet vara passande för just det landets militär.
När man bedömer något som ett flygplans förmåga tar man hänsyn till landets förutsättningar. Det är inte så att ett flygplan kan nyttjas på samma sätt oavsett vilket land som köper in flygplanet. När det gäller Iran, just Iran, så kan ett Saeqeh vara effektivare än köpet av X och Y.

Din jävla tomte, fan vad irriterad man blir när man läser dina inlägg.

Jag kommer börja med att erkänna ditt lands militära framste/uppgradering.
Ni har lyckats hyffsat bra med kinesiska sjömålsrobotor(c-802) att producera genom reverse-engineering eller hemliga kontrakt att införliva dom i erat försvar.
Genom detta så har ni en robot som potentiellt ka utgöra ett hot, om man är dum nog att utsätta sig för det hotet.

Irans R&D i farkostteknik är på 2:a världskriget nivå ungefär. Det är bara att titta på projekten som uppvisats.
Det finns NOLL(0) bevis fär att Iran ens är i närheten av att ha ett jaktflyg som kan konkurrera med västländerna...finns inte ens ETT bevis för att det finns ett enda iranskt jaktflyg som är seriöst övht.(snälla nämn inte f-313)

Iran besitter inga moderna förband övht oavsett truppslag

Iran må vara en politisk maktfaktor i mellanöstern, men rent militärt sååå NEJ
Citera
2015-11-12, 01:00
  #816
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Din jävla tomte, fan vad irriterad man blir när man läser dina inlägg.

Jag kommer börja med att erkänna ditt lands militära framste/uppgradering.
Ni har lyckats hyffsat bra med kinesiska sjömålsrobotor(c-802) att producera genom reverse-engineering eller hemliga kontrakt att införliva dom i erat försvar.
Genom detta så har ni en robot som potentiellt ka utgöra ett hot, om man är dum nog att utsätta sig för det hotet.

Irans R&D i farkostteknik är på 2:a världskriget nivå ungefär. Det är bara att titta på projekten som uppvisats.
Det finns NOLL(0) bevis fär att Iran ens är i närheten av att ha ett jaktflyg som kan konkurrera med västländerna...finns inte ens ETT bevis för att det finns ett enda iranskt jaktflyg som är seriöst övht.(snälla nämn inte f-313)

Iran besitter inga moderna förband övht oavsett truppslag

Iran må vara en politisk maktfaktor i mellanöstern, men rent militärt sååå NEJ

Diskussionen har ingenting med politik att göra..
Lägg märke till följande:

1. Designen av F-5 var speciell på alla sätt och låångt före sin tid.
Den konstruktionen hör egentligen inte till den tidsperiod den introducerades.

2. Irans Saeqeh är inte F-5 och bestyckas med vapen som produceras av Iran. Men det är baserad på F-5E.

3. Saeqeh finns i flera olika generationer. De används som testplattformar och är endast en liten del av något större.

4. Iran tänker inte konkurrera med västvärlden på det sättet. Iran planerar att presentera något som utmanar dyra västerländska projekt och i realiteten effektivare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback