2023-03-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
https://youtu.be/6snv_zopGEs
Inte Iran, men dess allierade.
Mycket hög precision och samtliga mål brann i eld enligt amerikanska uppgifter.
Shahed 136 Photoshop i FB analyser. De använde Shahed mot basen enligt källor.
Det är något konstigt med amerkansk luftvärn varje gång deras baser attackeras. De har varit off eller inte fungerat.
Haha 80 meter var närmaste dom var och träffa något mål med iranska mått är det kanske god precision 😂 ingen skadad ingen död och du tror dom träffade 😆 du är inte lite korkad du inte.
Citera
2023-03-30, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Ja om de enda kriterierna för att få stanna i Spanien hade varit "flytt från en totalitär regim", så hade vi också ljugit. Du tror att alla iranier flyr från en regim i Iran hahaha!
Jag har levt i Iran och känner till migrationsprocesserna. De iranier som har verkliga asylskäl i Sverige har varit kriminella i hemlandet. Mord, rån och våldtäkter som sedan förvandlas till politisk aktivism. De som ljuger av pagmatiska skäl gör det för att det inte finns andra kriterier för uppehållstillstånd.
Våga istället sätta upp nya kriterier t ex att bevilja uppehållstillstånd till företag och kapital, så ska du få se! Har du någonsin undrat varför alla som kommer just till Sverige flyr från regimerna ?

Jag har hört att Irans militär vill införa obligatoriska resor utomlands istället för att ungdomar ska göra lumpen. De har insett att 12 månaderna utomlands räcker för att de ska skapa sig en verklig uppfattning om hur västvärlden faktiskt är. Nu har jag bara hört det av en bekant.
Så vad var orsaken till att du flydde till Sverige?
Citera
2023-03-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halfman
Det var Iranska mål som brann i klippet du länkade, så du har rätt för en gångs skull. Amerikanska vapen har hög precision. Jag har dock en känsla av att du inte förstod vad klippet visade.

Du ljuger om Shahed och Photoshop igen? Du har redan flytt undan den diskussionen med svansen mellan benen, när du inte kunde visa belägg för dina barnsliga teorier. Ska du börja fåna dig igen med den skiten?
Jag syftade på uppgifter från officiella och inte några bilder. Sedan om ni tror att USA har övertaget i MÖ hänvisar jag er till deras egna analyser.
Citera
2023-03-30, 17:47
Medlem
Citat:
Jag syftade på uppgifter från officiella och inte några bilder. Sedan om ni tror att USA har övertaget i MÖ hänvisar jag er till deras egna analyser.

Så vilka källor syftade du på med "Mycket hög precision och samtliga mål brann i eld enligt amerikanska uppgifter."?
Så du postade ett Youtube-klipp som inte tog upp dessa uppgifter från "officiella"? Det är ju inte helt ovanligt för er IRrare att irra omkring och posta saker som inte alls stöder era påståenden.
Citera
2023-03-31, 15:03
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Idag anföll iran en amerikansk bas i syrien med robotar 😂 den närmaste träffade nästan 80meter ifrån sitt mål 😂 iran är fan mer värdelösa än ryssland med sina vapen som härstammar från 50talet 😂 hoppas usa svarar nu med kryssning robotar in i iran.
Iranier är ett av världens vidrigaste folk och vi borde utrota dom efter Ryssland
Du lägger upp det fel. Det var en ”serie” av attacker. Fattar du?

Det var inte så Iran anföll USAs baser. Det är en del aktiva grupper som kopplas till Iran sen om det är sant eller inte kan ingen veta. Men så här var det.

https://www.cbsnews.com/news/traumatic-brain-injuries-u-s-troops-diagnosed-after-attacks-in-syria/

Citat:
The series of attacks began last week when a drone targeted US forces in northeast Syria, killing a U.S. contractor and wounding six other Americans. The U.S. retaliated with F-15E fighter strikes against sites used by groups backed by the Islamic Revolutionary Guard Corps.

Det var först en drönare som dödade en barnmördare och skadade 6 andra.
Sedan svarade USA tillbaka.

Men de här grupperna svarade tillbaka igen

Citat:
After the retaliatory strikes, the Iranian-backed militias carried out three more attacks on bases in Syria. In one of them, another U.S. service member was injured but is in stable condition.

Så svara tillbaka nu. Inget svar?

Ja de har säkert skadat känsliga faciliteter som gör att USA svarade genom att lyfta sina F15.
Citera
2023-03-31, 18:03
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej...vi vill komma till sol och hav.
Iranierna vill komma till bidragssverige (hur kan man uppge man flyr ett land när man lovordar regimen) ut med packet!
Jag har inte jobbat men stött på militärer i hela MENA då jag skyddade personer som reste in och ut i dessa skitländer.

Det är ingen som reser till oss för att få bidrag. Det är vi som genom våra vilseledande bilder av västvärlden sätter griller i huvudet på dem.
.... så hur upplevde deras militärer?

Jag har jobbat med iranier genom Scania. Jag har också träffat på deras snillar från militären och irgc.
Citera
2023-04-01, 05:44
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
En seriös fråga.
Om tex jag, låt oss säga i nuläget, ansöker till den militära underrättelsetjänsten i IRGC, kommer de ens titta på ansökan? Jag vill veta varför Iran inte rekryterar folk utomlands? Jag fattar att det e en risk men man kan inte bara se risker i allt.
Hur kommer man i kontakt med såna kretsar så att man får förslaget? Jag vill veta hur deras rekryteringsprocesser ser ut. Det finns ingen info om det.
Citera
2023-04-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
En seriös fråga.
Om tex jag, låt oss säga i nuläget, ansöker till den militära underrättelsetjänsten i IRGC, kommer de ens titta på ansökan? Jag vill veta varför Iran inte rekryterar folk utomlands? Jag fattar att det e en risk men man kan inte bara se risker i allt.
Hur kommer man i kontakt med såna kretsar så att man får förslaget? Jag vill veta hur deras rekryteringsprocesser ser ut. Det finns ingen info om det.

Deras intresse av en korkad förortsmupp i Sverige är nog minimalt. De har nog lite högre krav på personal än någon som knappt har intelligens nog att vara en städare. Vad skulle en sådan som DU kunna tillföra?

De skiter antagligen fullständigt i personer som vill komma i kontakt med dem. Om de hittar en person av intresse, är det DE som kontaktar individen om de tror att en rekrytering är möjlig. Jag antar åtminstone det, eftersom jag tror att Iranska underrättelsetjänsten har så pass hög kompetens att de inte tar emot ansökningar från idioter som vill leka James Bond.
Citera
2023-04-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Mjae, åkte på spö av Saddam är definitivt att ta i. Båda sidor pucklade på varandra i 8 år utan att man egentligen kom fram till någon klar vinnare. Saddams styrkor var, om något, ännu sämre än de iranska.

Det är, givet alla militära förträffligheter vi fått lära oss om här i tråden, ganska talande att Iran inte klarade av att göra slarvsylta av irakierna under krigets första 6 månader. Det borde de ha klarat, med tanke på vad vi fått lära oss om den oövervinnerliga iranska försvarsmakten.

Idag har de väl både hangarfartyg, ett stort gäng atomubåtar och världens mest moderna stealth-flygplan Qaher 313 i drift dessutom, vilket torde göra att US Navy skiter i byxorna när de visar sig...
Du kan inte göra den jämförelsen eftersom Iran hade avvecklat Shahens militär år 1980. Dessutom var alla Irans militära infrastrukturer och dess underrättelser i händerna på USA. Det var först år 1984 som Iran började med att göra något åt militären.
Citera
2023-04-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Nej...vi vill komma till sol och hav.
Iranierna vill komma till bidragssverige (hur kan man uppge man flyr ett land när man lovordar regimen) ut med packet!
Jag har inte jobbat men stött på militärer i hela MENA då jag skyddade personer som reste in och ut i dessa skitländer.
Vilka stötte du på?
Citera
2023-04-07, 23:26
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Vilka stötte du på?

Pratar vi militärer och inte säkerhetspoliser eller tull/gränspolis var det IRG, det är möjligt att högre befäl är vassare men inget jag märkte av. Jag har dessutom lite och jämföra med från afghanistan,bahrain, irak, uae och saudiarabien.
Precis som i Saudiarabien kunde flera inte ens läsa, trots att de ska kunna Quranen ordagrant.
Citera
2023-04-08, 01:01
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Världens mest inavlade folkgrupper är från Norge. Inavelsfrekvensen säger inte mycket om graden av inavel över en tid.
Ja, släkt får gifta sig och skaffa barn men det finns också traditioner och kulturella faktorer och mekanismer som hindrar från inavel på det sättet som du menar. Du glömmer hur mycket iranier förflyttar sig och att Iran omfattar ett större område än dagens gränser. Vill du se riktiga inavel? Åk till Norge.

Hur gick det med era danska grannarnar på militärbaserna i Iraq när Iran attackerade baserna?

När din arroganta inställning till muslimer förändras då kan du förstå vad krig verkligen handlar om.
Angående inavel. En liten karta.
https://i.redd.it/y86wx9zi2ax61.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in