2026-05-09, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
USA är ett trevligt land att besöka. Sverige är ganska kass av många skäl.
Straffet ska vara verkligt. Inte sitta inne i 1,5 år och sedan få permissioner för att efter 3,5 år bli helt fri.
Jag håller med dig att vissa straff bör höjas. Men titta på den svenska narkotika lagstiftningen, Sverige har förutom Turkiet dom högsta straffen i Europa, så alla straff i Sverige är inte löljiga. Det sista lite off topic.
Citera
2026-05-09, 06:10
Medlem
Usual suspect. Vit man som älskar knulla barn. Han ska straffknullas med påtända raketer upp i rövhålet. Han ska sexuellt utnyttjas på detta sätt 4 ggr i veckan med spräckta ändtarmar. Ge han bröd, vatten och antibiotika. Precis innan han dör ska han dras ut mitt på torget och halshuggas framför allmänheten. Horunge pedofil som dessa ska dödas, för alla oskyldiga framtida barns skull!! Man ska döda horungen men istället så får han straffrabatt. Hela svenska lagboken bör brännas och åklagare ska också dö för skyddande av pedofil.
Citera
2026-05-09, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Just så. Hagamannens sambo passade ju på att sälja allt av värde före hans skadestånd fastställdes. Av någon orsak slapp han därför betala direkt till offren

De va hagamannen som skrev över allt han ägde på sin pappa, hus bilar mm pga att åklagaren inte begärt kvarstad. Sambon/frun fick väl möjligen en slant för sin del av huset om hon nu va delägare i huset.
Citera
2026-05-09, 09:50
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ömsesidig kärleksrelation, kan han ju försöka med, han ville inte att någon skulle veta om dom ens…säger ju allt att han visste att han utnyttjade flickan och inte tvärtom flickan som utnyttjade gubben?

Jag vill börja med att säga att jag självklart inte är för detta. Men det du säger håller inte riktigt. Det kan fortfarande varit en ömsesidig kärleksrelation även fast han velat hålla den hemlig.. så nej, det säger inte allt.

Jag kan säkert komma på 10 anledningar till varför man skulle villa hålla den hemlig som inte är relaterat till våldtäkt eller ett utstuderat utnyttjande
Citera
2026-05-09, 10:00
Medlem
Hatar magnus men de finns inte en chans att han får högre straff än 5 år i hovrätten. Skadeståndet ska ner till helst 100-200 eftersom hon var så girig att hon ville ha 1 mille
Citera
2026-05-09, 12:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Jo, han kan få längre straff och betala högre skadestånd. I övrigt har du sunkig syn, hon är per definition ingen kvinna, inte ens myndig.

Hon är byxmyndig och det finns goda skäl att anse att ungdomar över femton själva skall kunna bestämma över sin sexualitet. Den här lagstiftningen och domen är ett avsteg från detta och även om det finns skäl till att det skall vara så är det hela åtminstone inte självklart svart och vitt.

I grunden är det ett heterosexuellt förhållande mellan två könsmogna individer, vilket är grunden för vår civilisation och som i stort sett utan tvekan handlar om precis samma känslor och drivkrafter som finns i alla liknande förbindelser. Att maktförhållandena är skeva innebär inte någon perversitet ur det perspektivet. Därför bör folk som du knappast sätta sig på så höga moraliska hästar.

Det finns snarast mycket som talar för att det är du som har en synlig syn på ungdomars sexualitet som mindre berättigad och mer mindre möjligheter att göra ”sunda” val än äldres.
Citera
2026-05-09, 12:05
Medlem
Vem är den här Mattias som nämns i FUP?
Citera
2026-05-09, 12:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Med hänvisning till det jag skrivit ovan: synen på allvaret i det här brottet är ytterst märklig och moraliskt tveksam. Fem år i fängelse och det höga skadeståndet är bisarrt och klara tecken på moralpanik och ett urspårat, extremt rättsväsende. Avsked från tjänsten och en villkorlig eller kortare dom hade varit det rimliga.
Citera
2026-05-09, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hon är byxmyndig och det finns goda skäl att anse att ungdomar över femton själva skall kunna bestämma över sin sexualitet. Den här lagstiftningen och domen är ett avsteg från detta och även om det finns skäl till att det skall vara så är det hela åtminstone inte självklart svart och vitt.

I grunden är det ett heterosexuellt förhållande mellan två könsmogna individer, vilket är grunden för vår civilisation och som i stort sett utan tvekan handlar om precis samma känslor och drivkrafter som finns i alla liknande förbindelser. Att maktförhållandena är skeva innebär inte någon perversitet ur det perspektivet. Därför bör folk som du knappast sätta sig på så höga moraliska hästar.

Det finns snarast mycket som talar för att det är du som har en synlig syn på ungdomars sexualitet som mindre berättigad och mer mindre möjligheter att göra ”sunda” val än äldres.

Jag kan så klart inte vet vad du har för syn på rektorers roll i skolan.
Däremot vet jag vad jag tycker om att skulle det hända att en rektor grommar en 15-årig elev, gör henne beroende av honom, ger henne fördelar och sedan genom åren ligger med henne. Det tycker jag är för jävligt. För det ska han ha fängelse. Det kommer han få även efter överklagan.
Det humoristiska i den här historian är att tjejen får ett, för hennes förhållanden, gigantiskt skadestånd.

Hon blir rikaste ungen i trakten.
Citera
2026-05-09, 12:45
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
För domstolen är det viktigt att veta om hon var sexuellt aktiv eller oskuld.

Enligt brottsbalken får man sin sexuella självbestämmanderätt när man har fyllt 15 år. Så länge det finns samtycke... spelar åldersskillnaden ingen roll.
Det är dock moraliskt förkastligt...

I detta fall utnyttjade han sin ställning som rektor och stödperson.
Fint sagt och bra förklarat även för mig.
"Stödbenet" kunde ju tjejen ordna på någon butik, BO visste vad hon gjorde när hon slog i klorna i Magnus Karlsson.

BO var sannerligen manipulerad av Magnus som är utbildad person med vissa svagheter exempelvis sin förlorade ungdom och håret självklart. Tidsfråga innan droger används ?
Äldre kvinnor var inte alls intressant och vägvalet för honom var ju att komma i kontakt med yngre "talanger".

De benämner ju även sättet han pratar med sina egna barn och hur han pratar med BO
Utöver det tycker jag det blev rätt dom.
Senast redigerad av SloppySeconds 2026-05-09 kl. 12:49.
Citera
2026-05-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun-Wukong
Usual suspect. Vit man som älskar knulla barn. Han ska straffknullas med påtända raketer upp i rövhålet. Han ska sexuellt utnyttjas på detta sätt 4 ggr i veckan med spräckta ändtarmar. Ge han bröd, vatten och antibiotika. Precis innan han dör ska han dras ut mitt på torget och halshuggas framför allmänheten. Horunge pedofil som dessa ska dödas, för alla oskyldiga framtida barns skull!! Man ska döda horungen men istället så får han straffrabatt. Hela svenska lagboken bör brännas och åklagare ska också dö för skyddande av pedofil.

Finns lika många mörka män som gör de väldigt vanligt förekommande med barn äktenskap. De är till och med lagligt i dessa länder så ta nu och se över ditt eget hus innan du kacklar om Sverige och Epstien filerna
Citera
2026-05-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Med hänvisning till det jag skrivit ovan: synen på allvaret i det här brottet är ytterst märklig och moraliskt tveksam. Fem år i fängelse och det höga skadeståndet är bisarrt och klara tecken på moralpanik och ett urspårat, extremt rättsväsende. Avsked från tjänsten och en villkorlig eller kortare dom hade varit det rimliga.

Äntligen en vettig människa här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in