2026-05-09, 19:57
Medlem
JamesFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Halshuggning!
Rätt! Rovdjur som inte kan tygla sina känslor ska oskadliggöras
Citera
2026-05-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag vill börja med att säga att jag självklart inte är för detta. Men det du säger håller inte riktigt. Det kan fortfarande varit en ömsesidig kärleksrelation även fast han velat hålla den hemlig.. så nej, det säger inte allt.

Jag kan säkert komma på 10 anledningar till varför man skulle villa hålla den hemlig som inte är relaterat till våldtäkt eller ett utstuderat utnyttjande
Han visste att han utnyttjade flickan, han visste att han var rektor och att hon var elev på samma skola han ansvarar för, han visste att han var hennes stödperson, han visste att det inte var en ömsesidig kärleksrelation och att han utnyttjade hennes beroendeställning till honom, det skriker maktutövning och kontroll snarare än en ömsesidig kärleksrelation, är det svårt att förstå?
Citera
2026-05-09, 23:43
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag äcklas av självförhärligande typer av ditt snitt som bär på ett illa dolt hat mot heterosexuella män och normala heterosexuella förhållanden och som hycklar om unga flickors rätt till sexuellt självbestämmande.

Jag anser att det är moraliskt förkastligt att jaga unga kvinnor och att utnyttja sin förtroendeställning, men det är ett långt steg från det till att förfasas och att dela ut långa fängelsestraff för något som i grunden inte skiljer sig från andra sexuella förhållanden och där flickan både är könsmogen och i allmänhet har sexuellt självbestämmande och där det alltså skulle vara fritt fram om inte speciella omständigheter fanns.

+1, flickan/kvinnan är ALLTID offer i dagens Sverige. Till och med när hon är förövare. Sverige är, likt Iran, en moralistisk högborg och idiotin tar bara mer och mer skruv. Det överfeminiserade samhället är riktigt skruvat.

Vi är alla här på grund av heterosexuella relationer. Maktbalansen är alltid skev (nåväl, nästintill alltid, skev) i sexuella- och/eller kärleksrelationer.
Citera
2026-05-10, 00:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Läs lagen sen kan du återkomma. Du får varken som MAN ELLER KVINNA ha sex med ett BARN oavsett ”byxmyndig” eller inte.

Du får normalt ha sex med barn mellan femton och arton. Du kanske inte tänker på dessa som barn?
Citera
2026-05-10, 00:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vilket straff tycker du hade varit lämpligt för rektorn om det skulle ha varit din dotter?

Villkorlig dom för utnyttjande av beroendeställning. Visserligen är det riktigt att peka ut rektorn som klandervärd men det bör balanseras mot att en flicka på femton generellt bör få fritt bestämma över sin egen sexualitet och det väger tungt. Jämför man mellan brott bör straffet hamna relativt lågt jämfört med våldsbrott.
Citera
2026-05-10, 00:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Återigen, hon har inte gjort något fel. Hon har åldern inne och har använt sitt sexuella självbestämmande. Du vägrar att se att det är han som står för ett massivt övergrepp. Jag bemödar mig inte mer att bemöta dina inlägg. Jag får kräk i munnen.

Jag behöver inte bemöta dina inlägg heller. Min uppfattning är att du är skenhelig och inte på några offers sida. Hon har inte gjort något fel, därmed är det inte något fel på de sexuella handlingarna som sådana som hon deltog samtyckande i och det rör sig inte om något massivt övergrepp. Att du pekar ut det som ett sådant innebär med logisk nödvändighet att du pekar ut flickan som deltagande i något fult och perverst. Du är inte på några offers sida utan företräder din egen agenda där flickan är ett medel och ingen person.
Citera
2026-05-10, 03:15
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Han visste att han utnyttjade flickan, han visste att han var rektor och att hon var elev på samma skola han ansvarar för, han visste att han var hennes stödperson, han visste att det inte var en ömsesidig kärleksrelation och att han utnyttjade hennes beroendeställning till honom, det skriker maktutövning och kontroll snarare än en ömsesidig kärleksrelation, är det svårt att förstå?

Hur vet du all den här informationen?
Det har ju kommit ut någonstans?
Har du tillgång till förhör där han erkänt detta?
Citera
2026-05-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Villkorlig dom för utnyttjande av beroendeställning. Visserligen är det riktigt att peka ut rektorn som klandervärd men det bör balanseras mot att en flicka på femton generellt bör få fritt bestämma över sin egen sexualitet och det väger tungt. Jämför man mellan brott bör straffet hamna relativt lågt jämfört med våldsbrott.

Som rektor kan man ju inte ha sex med en elev. Nu verkar han inte ha gett henne förmåner tex mer stöd för diagnoser än andra eller ändrade betyg, men risken var uppenbar
Citera
2026-05-10, 09:40
Medlem
[quote=RektumHamid|94929091]
+1, flickan/kvinnan är ALLTID offer i dagens Sverige. Till och med när hon är förövare. Sverige är, likt Iran, en moralistisk högborg och idiotin tar bara mer och mer skruv. Det överfeminiserade samhället är riktigt skruvat.

Vi är alla här på grund av heterosexuella relationer. Maktbalansen är alltid skev (nåväl, nästintill alltid, skev) i sexuella- och/eller kärleksrelationer.
[/QUOT

Exactly
Citera
2026-05-10, 09:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Precis och BO använde en maktutövning (vände på det hela) med all rätt.
Sad but true

Kommer hon bli friskare eller skruvar BO sig hårdare in med taktik hon lärt sig ?
~ Det är en bitter doft ~ ett signum.
Men slutligen gissar jag att hon förlorar även hon på taktiken.
"Sex on a beach" började i skolan denna gång med rektorn.
Citera
2026-05-10, 09:51
Medlem
Om rektorn har knullat en elev och det är bevisat så är det ju sjukt.
Ger ju dock lite maktvapen åt störda ungdomar.
Citera
2026-05-10, 10:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Kanske att sex är starkare än moral även för vissa hyggliga vanliga svenska män.

Jag vet inga detaljer och självklart är det oerhört otrevligt för offret och kanske ett problem resten av hennes liv. Men det hade ju en enda örfil kunnat vara också, så straffet är absurt. Man kan mörda någon i Sverige och få 1-2 år. Han är dömd som massmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in