2026-02-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Men snälla, du kan inte köra en motsatt spola kröken-kampanj som heter välj-män. Det måste du väl ändå begripa?

För inte funkade ens spola-kröken-kampanjanen. Jag vet. Var där som barn och betraktade. Men klistermärkena var festliga!

Troligtvis fungerade: spola kröken , eftersom färre unga super.

Fast det gäller mer att aktivera olika instanser t.ex skolan. Man skulle kunna lägga in det i undervisningen. På ett effektivt sätt ,så ett ökat antal kvinnor vill dejta män.

Även skulle man kunna ändra på journalistutbildningen ,så att de blivande journalister lär sig att det är deras jobb att öka kärleken i samhället och i detta fall till männen. De får jobba i undervisningen på hur de ska uppnå det.
Citera
2026-02-25, 21:33
Avslutad
Jag tror vi går mot allt tuffare tider vilket kommer främja parbildning igen.

Att vara ett team och ha någon vid sin sida är såklart ett överlägset sätt att ta sig ann livet på. Det har det alltid varit, men distraktioner i form av sociala medier, hittapå-karriärer och feministhäxor som sprider hat mellan kvinnor och män har dolt detta.
Citera
2026-02-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Fast det gäller mer att aktivera olika instanser t.ex skolan. Man skulle kunna lägga in det i undervisningen. På ett effektivt sätt ,så ett ökat antal kvinnor vill dejta män.

Även skulle man kunna ändra på journalistutbildningen ,så att de blivande journalister lär sig att det är deras jobb att öka kärleken i samhället och i detta fall till männen. De får jobba i undervisningen på hur de ska uppnå det.
Jo, iofs. Femtio år senare. Men kan du bevisa att spola kröken- kampanjen hade något att göra med att dagens unga dricker betydligt mindre alkohol?

Det där är helt galna förslag och det inser du säkert om du funderar en vända eller två i tanken...
Eller vänd dig till Nordkorea för tips och råd.
Citera
2026-02-25, 21:54
Medlem
Citat:
Jo, iofs. Femtio år senare. Men kan du bevisa att spola kröken- kampanjen hade något att göra med att dagens unga dricker betydligt mindre alkohol?

Det där är helt galna förslag och det inser du säkert om du funderar en vända eller två i tanken...
Eller vänd dig till Nordkorea för tips och råd.

Nord-Korea försöker knappast få någon att gilla någon .möjligen försöker de få befolkningen gilla ledaren.

Inte sagt att mina förslag ska bli politik. Men politikerna får fundera ut något så att de kan få kvinnor att vilja dejta män.

Vad har du för förslag ?
Citera
2026-02-25, 21:58
Medlem
Citat:
Nord-Korea försöker knappast få någon att gilla någon .möjligen försöker de få befolkningen gilla ledaren.

Inte sagt att mina förslag ska bli politik. Men politikerna får fundera ut något så att de kan få kvinnor att vilja dejta män.

Vad har du för förslag ?
Att sluta leva livet genom att betrakta. Att istället gå ut och möta människor ansikte mot ansikte.

Vad tycker du om det förslaget?
Citera
2026-02-25, 22:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Haha, öka kärleken till män?

Visst, jag vet att män också förtrycks, kroppsskam på män finns naturligtvis med. Tror inte man löser det med att män ska gå och gymma ihjäl sig. Men i allt detta, så vill mannen ha hjälp av kvinnan i kampen mot mansförtryck. Man förutsätter att kvinnan ska svepa in och fixa upp allt. Kanske de är lite trötta efter att kämpat så hårt för sina egna rättigheter, utan att många män hjälpte till.

Männen måste klara detta själva. Förtryck mot män måste lyftas och förslag till förbättring måste finnas.

Och det kan inte vara på kvinnors bekostnad på det sättet att kvinnor blir förtryckta istället. Målet måste ju vara slut på förtryck mot endera könet.

Självklart måste mansfrågor lyftas i skolan.

Men att träna kvinnor till en mer positiv inställning? WTF liksom???

Män och kvinnor träffas fortfarande, förhållanden finns. Kärlek finns.

Att det blir färre barn, det kan bara till viss del "beskylla" kvinnor som vill utbilda sig och jobba för. Det finns mycket starkare krafter bakom sjunkande födelsetal. Det handlar mycket om att män som kvinnor genom media upplever sig själva som utfyllnad utan uppgift, de förstår sin egen betydelselöshet. Samtidigt som att leva i städer signalerar till människan att det är fullt nu, gör inga fler barn. De unga famlar efter identiteter på ett sätt vi inte sett förr. En del försöker återta en känsla av att få finnas genom att lägga ut mycket på sociala medier. Identiteter och roller försvinner och ersätts inte. En meningslös, rotlös människa gör inte barn.

Tyvärr kommer det fortsätta såhär, tills vi får mer problematiska liv och en jobbigare livssituation. I dessa skaffar folk barn, och det har varit så i hela människans historia. Vi lever med mindre risk, men har högre riskmedvetenhet.

Varje civilisation har sitt slut, men det betyder inte att människan dör ut.
Citera
2026-02-25, 22:08
Medlem
Citat:
Att sluta leva livet genom att betrakta. Att istället gå ut och möta människor ansikte mot ansikte.

Vad tycker du om det förslaget?

Verkar bra!

Men tror du att det räcker ?

Jag tror att man på något sätt måste göra det populärare att bilda relationer. När personer väger fördelar och nackdelar borde de få det att kännas det är bra ha en relation. Staten med sin förlängda arm kyrkan brukade propagera för äktenskapet. Fast staten har inte kyrkan längre så de får hitta på något annat

Ju men att mötas är bra eftersom närhet leder till att man gillar varandra.
Citera
2026-02-25, 22:16
Medlem
Citat:
Verkar bra!

Men tror du att det räcker ?

Jag tror att man på något sätt måste göra det populärare att bilda relationer. När personer väger fördelar och nackdelar borde de få det att kännas det är bra ha en relation. Staten med sin förlängda arm kyrkan brukade propagera för äktenskapet. Fast staten har inte kyrkan längre så de får hitta på något annat

Ju men att mötas är bra eftersom närhet leder till att man gillar varandra.
Din tanke är god men jag tvivlar på att majoriteten har den tilltro till statliga kampanjer som du har.
Citera
2026-02-26, 10:39
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Förklara hur du säljer din kropp dagligen tack.

Jag arbetar heltid. Det är visserligen bara 5 dagar i veckan men utöver det har jag styrelseuppdrag som kräver helg- och kvällsarbete. I huvudsak säljer jag min hjärna (som är en mycket viktig del av min kropp) men även mina armar, händer/fingrar nyttjas av mina arbetsgivare till stor del. Om du arbetar säljer du också din kropp. Vilken / vilka kroppsdelar du sedan säljer i huvudsak varierar förstås beroende på vad för arbete du utför.

// CC
Citera
2026-02-26, 10:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Himmel vad du svamlar. Sen det där med ditt - du tror "lätt" förtäckta - kvinnohat i kombination med ditt fåniga von oben-perspektiv. Tarmarna vrängs ut och in; jag kaskadspyr.

För att diskutera ämnet i sig tror jag det finns en hel del människor av båda kön som vill leva i förhållande. Det är bara folk som lever sitt liv på nätet som nojjar över sådant.

// TT XY JHD OP
etc etc etc...

Det är din (fel-)tolkning att jag hatar kvinnor. Men tyvärr är det så att okunniga och svagbegåvade människor inte kan ta till sig fakta för de låter sina känslor styra över verkligheten. Jag beklagar att du är en sådan människa men jag hoppas att du nu har återhämtat dig så pass mycket att du har fått städat upp dina spyor. Ibland måste en människa få ut sin egna skit för att kunna bättra sig. Jag hoppas att det blir fallet för dig.

// CC
Citera
2026-02-26, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Så du verkar bara ha erfarenhet av kassa killar och du är själv rutten och lösaktig?

Sluta scrolla judarnas algoritmer och bli indoktrinerad hela dagarna, och sluta bara välja efter utseende och hora ut dig till lata fuckboys och så hittar du en bra man till slut.

Ja eftersom killar som är oskulder och håller på sig samt aldrig har sett porr inte växer på träd, om dom ens finns sådana som inte är väldigt religiösa, vilket inte passar mig.
Eller anser du att det finns gott om icke-religiösa killar som är oskulder, väntar med sexet tills dom fått förhållande och aldrig har sett porr?
Eller var det bara irriterande att jag inte dyrkar porrskadade, slampiga män och du var tvungen att kalla mig rutten?

Jag väljer inte bara efter utseende. Han ska vara oskuld och inte vara för lätt att få.
Citera
2026-02-26, 15:40
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ja eftersom killar som är oskulder och håller på sig samt aldrig har sett porr inte växer på träd, om dom ens finns sådana som inte är väldigt religiösa, vilket inte passar mig.
Eller anser du att det finns gott om icke-religiösa killar som är oskulder, väntar med sexet tills dom fått förhållande och aldrig har sett porr?
Eller var det bara irriterande att jag inte dyrkar porrskadade, slampiga män och du var tvungen att kalla mig rutten?

Jag väljer inte bara efter utseende. Han ska vara oskuld och inte vara för lätt att få.

Det finns gott om lojala killar med bra värderingar som inte är ute efter korta förhållanden och att samla på sig könssjukdomar.

Jag kallar dig rutten för du skriver ju själv att du knullar runt, lever singel och dumpar killar när du är less på dom. Du är själv lösaktig och ser förhållanden som skräpmat. Du beter dig exakt som killarna du gnäller på och du får exakt vad du förtjänar.

Problemet är att det bara blir fler och fler av såna som dig. Det händer så ofta att jag möter nån tjej som verkar vara normal, sund, och jordnära och sen lyssnar man på hennes historier. Det är 10 ex i bagaget, hälften är utomjordingar och hälften är knarkare och sen drar dom igång samma jävla gnäll om att män är dåliga på alla sätt och vis.

Det finns såklart bra kvinnor kvar. Men de blir färre och färre för varje dag som går. Det äckliga lösaktiga viruset sprider sig och snart är alla kvinnor horor.

Men männen har inte förändrats särskilt mycket. Vi är mer resistenta mot propaganda och manipulation. Men dagens lösaktiga kvinnor är inte intresserade av alla bra män. Ni är ute efter avskrap och players. Jag kan slå vad om att om du skulle visa vad du lyssnar på på Spotify så är listan full av Gangsta-Ahmed och Den Maskerade Turken "Pang Pang jag kör min nya BMW så flöddrad polaren sitter inne... Pang Pang mamma jag gråååter nuu din son är dööd". Fantastisk lyrik.
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-02-26 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in