2026-02-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
I slutändan sker det alltid någon form av transaktion. Killen köper drinkar, betalar för middag, eller med upplevelsen och komplimanger osv. Det är bara så fult och hemskt när det betalas med pengar. Även om det ofta är det minst vidriga sättet när man tänker igenom det hela.

Att sälja nakenbilder och filmer av sig själv på internet anser jag är värre än att sälja avsugningar. Det finns ingen väg tillbaka. Allt kommer finnas på internet för alltid.

Att låta sig bli knullad för pengar är helt lagligt så länge det spelas in och sprids vidare. Men det är olagligt för köparen om det sker privat och inte spelas in trots att det är helt frivilligt.

Typiskt Sverige. Helt efterbliven lagstiftning.

Och typiskt er förbudsivrare att gå till personlig attack när någon har andra åsikter. Jag är ingen torsk som köper sex av prostituerade. Aldrig varit intresserad av det.

Om du behöver köpa drinkar för att en kvinna ska vilja komma i närheten av dig behöver du jobba på dig själv.
Att bjuda varandra på mat, upplevelser och komplimanger är något man av naturliga skäl vill göra när man håller av någon, eller tom börjar lära känna någon (ex dejt).
Det har inget med transaktioner att göra.
Om du gör saker för andra i enbart syfta att få något tillbaka är du inte en genuin person.
Du är bara en parasit som rättfärdigar ditt beteende med “jag betalar ju”, och därefter beklagar du dig över att ingen vill ha dig gratis.

Sånt fick man lära sig redan i skolan “allt som hamnar på nätet finns kvar på nätet”.
Citera
2026-02-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ronaldo exponeras av en anledning, och Olle får ingen exponering för att ingen är intresserad av honom.

Frågan är ju om du själv har nån form av mentalt handikapp eftersom du inte förstår enkla koncept som att människor är utbytbara. Poängen här var att kvinnor står i kö för att vara med Ronaldo.

Man särar på benen och får kanske 2000 kr netto eller mer i timmen för det. Vilka relativt enkla jobb betalar så bra? Tjänar ens en hjärnkirurg så bra? Svar nej.

På ett företag med 5 tusen anställda (alla sitter i samma byggnad) exponeras du för fler intressenter.
På ett företag på 20 anställda exponeras du för.. just det, färre intressenter.

Personkemi och kärlek är inte utbytbart.
Däremot är Ronaldo utbytbar.
Det är bara att invänta en ny vass spelare som lagt hela sin karriär på att bli bättre än Ronaldo.
Likadant fungerar det i andra yrken.

Tack för humor och skratt
Citera
2026-02-24, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
På ett företag med 5 tusen anställda (alla sitter i samma byggnad) exponeras du för fler intressenter.
På ett företag på 20 anställda exponeras du för.. just det, färre intressenter.

Personkemi och kärlek är inte utbytbart.
Däremot är Ronaldo utbytbar.
Det är bara att invänta en ny vass spelare som lagt hela sin karriär på att bli bättre än Ronaldo.
Likadant fungerar det i andra yrken.

Tack för humor och skratt
Ronaldo är inte utbytbar. Han är världens rikaste fotbollsspelare.

Även om han var lite fattigare så är efterfrågan högre än tillgången på stenrika och kända män. Men visst, personkemi och kärlek.
Citera
2026-02-24, 19:36
Medlem
Citat:
Det finns många orsaker till det. För det första så kan inte alla dra hem ett ONS. Speciellt inte idag där kvinnor tror att dom alla är 10-poängare som förtjänar någon som är perfekt på alla vis. Det har slutat med att 20% av alla män knullar alla tjejer och resten får runka.

Sen är det mer etiskt att besöka en hora. Istället för att lura sig till någon tjej, spela på deras känslor, låtsas vara intresserad.. bara för att dumpa henne dagen efter när kuken är tömd. Med en hora så är det ingen som blir lurad. Man bestämmer innan vad som ska ske, det betalas, töms och sen är det hej då. Man kan säga att det sker i enlighet med samtyckeslagen. Så jag fattar inte vad ni radikalfeminister gnäller om. Det är ju det ni vill ha.

Faktiskt en god argumentation för att legalisera sexköp, även om jag fortfarande anser att nackdelarna överväger.
Citera
2026-02-24, 19:39
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Om du behöver köpa drinkar för att en kvinna ska vilja komma i närheten av dig behöver du jobba på dig själv.
Att bjuda varandra på mat, upplevelser och komplimanger är något man av naturliga skäl vill göra när man håller av någon, eller tom börjar lära känna någon (ex dejt).
Det har inget med transaktioner att göra.
Om du gör saker för andra i enbart syfta att få något tillbaka är du inte en genuin person.
Du är bara en parasit som rättfärdigar ditt beteende med “jag betalar ju”, och därefter beklagar du dig över att ingen vill ha dig gratis.

Sånt fick man lära sig redan i skolan “allt som hamnar på nätet finns kvar på nätet”.

Traditionellt sett så är det så att mannen betalar för en dejt. Kvinnor väljer män efter deras status och deras förmögenhet. För män är både status och förmögenhet irrelevant.

Hur du än vrider och vänder på det så betalar männen för både sex och äktenskap.
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-02-24 kl. 19:46.
Citera
2026-02-24, 19:41
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Många män verkar tro att dom är guds gåva till kvinnan, men vad har dagens män att erbjuda?
Jag kan stadga mig med en kille kille som sett massa nakna kvinnor på nätet, och i bästa fall inte är porrskadad. Ta hand om hemmet, laga mat åt honom, sluta resa runt i världen och trycka ut ungar som jag inte vill ha. Men vad får jag för det? I värsta fall en otrogen man, eller en man som runkar till andra nakna kvinnor medan jag lagar mat åt honom.
I bästa fall en man som är lojal men åldras som mjölk.

Eller så kan jag fortsätta att vara singel. Killarna ger bort sexet utan förhållande så jag hade kunnat få samma kille men sluppit städa efter honom, fortsatt resa som jag gör idag, sluppit skaffa barn och dumpat honom när han inte längre är attraktiv.

Så bra skrivet.

Tack.
Citera
2026-02-24, 19:45
Medlem
Citat:
Det finns många orsaker till det. För det första så kan inte alla dra hem ett ONS. Speciellt inte idag där kvinnor tror att dom alla är 10-poängare som förtjänar någon som är perfekt på alla vis. Det har slutat med att 20% av alla män knullar alla tjejer och resten får runka.

Sen är det mer etiskt att besöka en hora. Istället för att lura sig till någon tjej, spela på deras känslor, låtsas vara intresserad.. bara för att dumpa henne dagen efter när kuken är tömd. Med en hora så är det ingen som blir lurad. Man bestämmer innan vad som ska ske, det betalas, töms och sen är det hej då. Man kan säga att det sker i enlighet med samtyckeslagen. Så jag fattar inte vad ni radikalfeminister gnäller om. Det är ju det ni vill ha.
Tanken har inte slagit dig om att ingen kanske är intresserad av dig för att din personlighet stinker?
Citera
2026-02-24, 19:55
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Många män verkar tro att dom är guds gåva till kvinnan, men vad har dagens män att erbjuda?
Jag kan stadga mig med en kille kille som sett massa nakna kvinnor på nätet, och i bästa fall inte är porrskadad. Ta hand om hemmet, laga mat åt honom, sluta resa runt i världen och trycka ut ungar som jag inte vill ha. Men vad får jag för det? I värsta fall en otrogen man, eller en man som runkar till andra nakna kvinnor medan jag lagar mat åt honom.
I bästa fall en man som är lojal men åldras som mjölk.

Eller så kan jag fortsätta att vara singel. Killarna ger bort sexet utan förhållande så jag hade kunnat få samma kille men sluppit städa efter honom, fortsatt resa som jag gör idag, sluppit skaffa barn och dumpat honom när han inte längre är attraktiv.

Så du verkar bara ha erfarenhet av kassa killar och du är själv rutten och lösaktig?

Sluta scrolla judarnas algoritmer och bli indoktrinerad hela dagarna, och sluta bara välja efter utseende och hora ut dig till lata fuckboys och så hittar du en bra man till slut.
Citera
2026-02-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Ronaldo är inte utbytbar. Han är världens rikaste fotbollsspelare.

Även om han var lite fattigare så är efterfrågan högre än tillgången på stenrika och kända män. Men visst, personkemi och kärlek.

Så om man har hög lön är man inte utbytbar? haha

Du förstod inte vad jag skrev innan ser jag.
Ju fler som ser dig desto fler intressenter.
Ju färre som ser dig desto färre intressenter.
Citera
2026-02-24, 20:14
Avslutad
Citat:
Så om man har hög lön är man inte utbytbar? haha

Du förstod inte vad jag skrev innan ser jag.
Ju fler som ser dig desto fler intressenter.
Ju färre som ser dig desto färre intressenter.
Haha ja, eftersom det finns få män med miljardlön.

Mm, det var verkligen en komplicerad utläggning som jag inte förstod. Ronaldo har många intressenter för att folk ser honom. Är det så jag ska förstå det? Att han har rikedomar är inte intressant egentligen.
Citera
2026-02-24, 20:17
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
Tanken har inte slagit dig om att ingen kanske är intresserad av dig för att din personlighet stinker?

Så du menar att jag borde behandla kvinnor illa, vara manipulativ och bete mig som ett riktigt rövhål?

Ja jag är nog en alldeles för snäll människa. Jag får väl leva ensam hela livet. Kanske bli bög istället.
Citera
2026-02-24, 20:19
Medlem
Citat:
Traditionellt sett så är det så att mannen betalar för en dejt. Kvinnor väljer män efter deras status och deras förmögenhet. För män är både status och förmögenhet irrelevant.

Hur du än vrider och vänder på det så betalar männen för både sex och äktenskap.

Det stämmer att män imponerar på kvinnan dom väljer att investera helhjärtat i.
Att investera betyder inte per automatik att investera pengar.

Några exempel på vad man kan investera i:
Avsätta tid för den man gillar.
Närvaro när man ses.
Planera och genomföra drömmar tillsammans.
Det fysiska, närhet, sex.
Att underlätta för varandras vardag.
Att vilja- och jobba för att förstå sin partner.
Uppmuntran och att hjälpa/stötta varandra.
Utveckling, lärdom, nyfikenhet, acceptans mm.

Att köpa en kaffe eller för all del en lyxig trerätters till din dam säger egentligen bara vilken budget du har att förhålla dig till.
Och ja, det finns simpla hjärnor som nöjer sig med valuta.
Tillhör du en av dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in