2026-02-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Nej jag fattar inte vad du menar.

Hur som helst är jag väldigt konservativ. Jag tycker både horande, hook-up kulturen och ONS och allt sånt är osmakligt. Men det ska inte vara olagligt. Så länge allt sker frivilligt så ska inte staten lägga sig i.

Du pratade om "transaktioner" vid dejting och att ingå i en relation. Tror du ser helheten efter den hinten.

För mig landar det mer i att jag finner det osmakligt och empatistört att vilja köpa någons kropp.
Lite som med droger.
Jag bryr mig inte om att folk självmant stoppar drogerna i sin egna kropp. Deras egna val ju?
Det jag bryr mig på är hur drogerna hamnade i knarkarens ägo.
Vem tog skada på vägen dit för att någon “tom” person skulle få en kul festkväll.
Likaså skador på relationer runtom en.
Citera
2026-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Nej jag fattar inte vad du menar.

Hur som helst är jag väldigt konservativ. Jag tycker både horande, hook-up kulturen och ONS och allt sånt är osmakligt. Men det ska inte vara olagligt. Så länge allt sker frivilligt så ska inte staten lägga sig i.
Tänkte väl det! Har ju bevittnat hur fint du skulle bete dig på en öde ö. Likaså jag...
Men hypotetiskt och etiskt tänkande är bara bra för vår moraliska uppbyggnad.

Tror dock inte mycket av det ni diskuterat de senaste sidorna har mycket att göra med frågeställningen i ts öht.

Jag tror iofs inte på ts alls, kalla mig gärna dum och naiv. Är dock helt övertygad om att det finns gott om både män och kvinnor som vill ingå relationer, still to this day.
Citera
2026-02-24, 23:07
Medlem
Citat:
Så du menar att jag borde behandla kvinnor illa, vara manipulativ och bete mig som ett riktigt rövhål?

Ja jag är nog en alldeles för snäll människa. Jag får väl leva ensam hela livet. Kanske bli bög istället.
Du menar fejka att du är trevlig tillräckligtlänge förmatt lura in en kvinna i en relation. Resten verkar du redan kunna uppfylla.

Ja varför inte? Om män endast är nöjda med andra män, är det män de innerst inne vill ha. Hade bytt omedelbart om jag inte vore straight. Alternativet är att vara ensam och jag väljer ensamheten varje dag i veckan framför en unken typ som du framställer dig som.
Citera
2026-02-25, 08:16
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Att vara torsk är inget att stoltsera med.
Det är pinsamt.

Du svarade inte på min fråga. Du får gärna göra det och utveckla din syn där. Att komma med "shaming" är det svagaste av argument och visar bara att man har en känslomässig åsikt som inte är mer värd än någon annans känslomässiga åsikt. Hävdar man att den är mer värd, då är man en uppnost skitstövel som tror sig vara mer än alla andra. Inget trevligt epitet att vara en sådan person.

// CC
Citera
2026-02-25, 08:20
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Du pratade om "transaktioner" vid dejting och att ingå i en relation. Tror du ser helheten efter den hinten.

För mig landar det mer i att jag finner det osmakligt och empatistört att vilja köpa någons kropp.
Lite som med droger.
Jag bryr mig inte om att folk självmant stoppar drogerna i sin egna kropp. Deras egna val ju?
Det jag bryr mig på är hur drogerna hamnade i knarkarens ägo.
Vem tog skada på vägen dit för att någon “tom” person skulle få en kul festkväll.
Likaså skador på relationer runtom en.

Fetat. Du vet om att du själv säljer din egna kropp till köpare varje dag? Precis som 90-95%% av alla oss andra.

// CC
Citera
2026-02-25, 08:36
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Tänkte väl det! Har ju bevittnat hur fint du skulle bete dig på en öde ö. Likaså jag...
Men hypotetiskt och etiskt tänkande är bara bra för vår moraliska uppbyggnad.

Tror dock inte mycket av det ni diskuterat de senaste sidorna har mycket att göra med frågeställningen i ts öht.

Jag tror iofs inte på ts alls, kalla mig gärna dum och naiv. Är dock helt övertygad om att det finns gott om både män och kvinnor som vill ingå relationer, still to this day.

Det finns inga regler på en öde ö.

Och ja det kanske blev lite OT. Men jag håller med TS funderingar. Men jag tror att orsaken till att saker och ting är som de är idag är på grund av folk scrollar på Instagram, Facebook osv. Alla algoritmer hjärntvättar folk till att tycka och tänka på ett visst sätt och könskriget är en del av deras agenda.
Citera
2026-02-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Fetat. Du vet om att du själv säljer din egna kropp till köpare varje dag? Precis som 90-95%% av alla oss andra.

// CC
Trots det väljer de flesta som har möjligheten att sälja sin kropp/sin intellektuella kapacitet på andra sätt än genom prostitution. Vad tror du det beror på?
Citera
2026-02-25, 10:11
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Trots det väljer de flesta som har möjligheten att sälja sin kropp/sin intellektuella kapacitet på andra sätt än genom prostitution. Vad tror du det beror på?

Finns flera olika anledningar till det Bimbodeluxe. En av de största anledningarna är dock den skam som en del människor lägger på dessa människor. Läser du historien bakom prostitution om hur s.k. redbara kvinnor medvetet har tryckt ned sina medsystrar för att de var mer attraktiva än de själva, så har du ett stort skäl till det. Kvinnor är mer negativa till prostitution, inte för att de bryr sig om sina medsystrar utan för att de är rädda för att männen väljer att umgås med dessa kvinnor framför den redbara tråkiga och sexuellt frigida kvinnan. Konkurrensen om män, som historiskt har handlat om överlevnad för kvinnan, har varit hård och vad kan vara bättre än att skambelägga, baktala och trycka ned sina konkurrenter? Kvinnor är allt annat än dumma.

Ta bort "skam" (som också är kopplat till religiösa påfund) och argumenten mot prostitution är svaga. Varför skulle just "könsorganen" vara så speciella att nyttja vid försäljning av våra kroppar? Det är något vi alla har. Något vi "alla" gillar, eller hur? Vad är det för fel att ge någon njutning, lindring och avstressning?

// CC
Citera
2026-02-25, 15:59
Medlem
Citat:
Du svarade inte på min fråga. Du får gärna göra det och utveckla din syn där. Att komma med "shaming" är det svagaste av argument och visar bara att man har en känslomässig åsikt som inte är mer värd än någon annans känslomässiga åsikt. Hävdar man att den är mer värd, då är man en uppnost skitstövel som tror sig vara mer än alla andra. Inget trevligt epitet att vara en sådan person.

// CC

Citat:

// CC

Förklara hur du säljer din kropp dagligen tack.
Citera
2026-02-25, 20:18
Medlem
Citat:
Finns flera olika anledningar till det Bimbodeluxe. En av de största anledningarna är dock den skam som en del människor lägger på dessa människor. Läser du historien bakom prostitution om hur s.k. redbara kvinnor medvetet har tryckt ned sina medsystrar för att de var mer attraktiva än de själva, så har du ett stort skäl till det. Kvinnor är mer negativa till prostitution, inte för att de bryr sig om sina medsystrar utan för att de är rädda för att männen väljer att umgås med dessa kvinnor framför den redbara tråkiga och sexuellt frigida kvinnan. Konkurrensen om män, som historiskt har handlat om överlevnad för kvinnan, har varit hård och vad kan vara bättre än att skambelägga, baktala och trycka ned sina konkurrenter? Kvinnor är allt annat än dumma.

Ta bort "skam" (som också är kopplat till religiösa påfund) och argumenten mot prostitution är svaga. Varför skulle just "könsorganen" vara så speciella att nyttja vid försäljning av våra kroppar? Det är något vi alla har. Något vi "alla" gillar, eller hur? Vad är det för fel att ge någon njutning, lindring och avstressning?

// CC
Himmel vad du svamlar. Sen det där med ditt - du tror "lätt" förtäckta - kvinnohat i kombination med ditt fåniga von oben-perspektiv. Tarmarna vrängs ut och in; jag kaskadspyr.

För att diskutera ämnet i sig tror jag det finns en hel del människor av båda kön som vill leva i förhållande. Det är bara folk som lever sitt liv på nätet som nojjar över sådant.

// TT XY JHD OP
etc etc etc...
Citera
2026-02-25, 21:04
Medlem
Anledningen de ej vill dejta män är att de inte gillar män.

Orsaken det blivit så är flera. Men man kan säga att saker adderas ,saker som kvinnor anser negativa.

Nu är lösningen inte att män ska sluta vilja dejta kvinnor.

Lösningen är att försöka återställa kvinnors gillande. Det är ett stort arbete som staten måste ta hand om. En utredning skulle kunna tillsättas.

Vi måste aktivera hela den statliga kraften.

Lösningen är inte heller prostituerade och sexarbetare eftersom de gillar inte män. De umgås inte med män frivilligt utan de är bara med män om de får betalt.
Senast redigerad av Prepper 2026-02-25 kl. 21:07.
Citera
2026-02-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Anledningen de ej vill dejta män är att de inte gillar män.

Orsaken det blivit så är flera. Men man kan säga att saker adderas ,saker som kvinnor anser negativa.

Nu är lösningen inte att män ska sluta vilja dejta kvinnor.

Lösningen är att försöka återställa kvinnors gillande. Det är ett stort arbete som staten måste ta hand om. En utredning skulle kunna tillsättas.

Vi måste aktivera hela den statliga kraften.

Lösningen är inte heller prostituerade och sexarbetare eftersom de gillar inte män. De umgås inte med män frivilligt utan de är bara med män om de får betalt.
Men snälla, du kan inte köra en motsatt spola kröken-kampanj som heter välj-män. Det måste du väl ändå begripa?

För inte funkade ens spola-kröken-kampanjanen. Jag vet. Var där som barn och betraktade. Men klistermärkena var festliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in