Citat:
Ursprungligen postat av
Ambushed
Bensoylekgonin är i allra högsta grad narkotikaklassat, vilket du kommer bli medveten om som senast när Katja döms för rattfylleri (om det nu är just den narkotikaklassade metaboliten Bensoylekgonin som de har påvisat i hennes blod).
Eller menar du likt RedHat att både rättsmedicinalverket och alla domstolar felaktigt påstår att Bensoylekgonin är narkotika? Fet chans att en sådan argumentation får framgång i tingsrätten.
Lägg av, du är så uppenbart tjackad när du skriver inläggen att du inte kan se dina egna fel.
Både domstolarna och RMV har felaktigt bedömt att Bensoylekgonin är klassat som narkotika som en ester av Ekgonin? Det är ett rätt svagt argument eftersom du tvärtom borde kunna visa på frikännande domar på rattfylleri om nu Bensoylekgonin inte är narkotika.
Kan du inte det så har vi inte mycket mer än ett påstående från din sida.
- Bensoylekgonin är en ester eller ett derivat av Ekgonin.
- Bensoylekgonin kan omvandlas till Ekgonin eller kokain.
- Slutsats: Bensoylekgonin är alltså narkotika enligt LVFS 2011:10.
Om vi sedan tittar på vad som faktiskt står i trafikbrottslagen så ser vi följande:
Om Katja har haft Bensoylekgonin i blodet under färden kommer hon alltså dömas för rattfylleri.
Du har verkligen noll koll och fattar inte ens skillnaden på vad som är narkotikaklassat och vad förekomsten av en viss substans bevisar om vad en person har gjort, vilket är två helt skilda saker.
Inte heller är bensoylekgonin en ester av ekgonin. Det är inte en ester överhuvudtaget. Att påstå det är lika korkat som att påstå att vatten är en alkohol. Bensoylekgonin är en syra.
Vi vet nu att såväl Katjas snabbtest som analys påvisat bensoylekgonin, men inte bensoylmetylekgonin, aka kokain.
Vad Katja kommer att dömas för, om något, återstår att se. Men oavsett hur domstolen dömer så är bensoylekgonin i lagens mening inte narkotikaklassat. Om domstolar tillämpar en praxis som står i strid med lagstiftningen skulle det inte förvåna mig det minsta, och jag bryr mig i det specifika fallet inte särskilt mycket om saken heller, men rent rättsligt är det ett rent rättshaveri. Den som inte är påverkad av en drog vid framförandet av ett fordon ska heller inte dömas för drograttfylla, lika lite som Katja ska dömas för alkoholrattfylla.
Be nu om ursäkt och lämna tråden så vi slipper dina eviga galenskaper!