2026-02-17, 21:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det vet vi inte. Men hon kan ha delat pressats till att dela information om langarnas fiender eller att titta bort eller se till att ordna insatser på andra ställen när egna langaren hade grejer på gång.

Du vet, rätt gött att inte ha ögon på just den hamnen när det rullar in ett ton eller tre. Eller veta att det finns ögon på en specifik hamn när konkurrentens saker rullar in.

Oxå intressant om hon tullat i beslagsskåpen, inte helt ovanligt. Eller för den del gjort beslag som inte rfanns apporterats in till fullo.

Vi vet inte, hon kan ha.. och så lite tulltrams på det. Okej.
Citera
2026-02-17, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilken fin trickle-down-matris du målade upp. Så varje gång du använder ditt betalkort stödjer du juden.

Hur äventyrar hon rikets säkerhet?

Med vänner som dig behöver Katja inte några fiender...

Men att sitta på den absoluta toppen av det svenska rättsväsendet och nyttja en drog som måste smugglas via grov, organiserad brottslighet är alltså, enligt dig, ett så litet problem att du inte kan föreställa dig hur detta kan skapa problem, i form av intressekonflikter, utpressningssituationer eller liknande?
Citera
2026-02-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Att hon köper kokain.

Hade det varit hembränt hade det sett illa ut, i synnerhet bakom ratten, men hon hade kunnat hävda att hon köpte det av en strävsam entreprenör, även om det såklart är mindre vanligt ju längre ut från tullarna man kommer.

Kokainet är insmugglat. Via tung, organiserad brottslighet.

Katja har suttit väldigt högt upp i rättsapparaten för Tidö-regeringen.

Även om hon inte påbörjade narkotikaaffärerna med ambitionen att bli en del av gängens agenda, så är det ju inte otroligt att nån av hennes langare sett henne på TV och insett att här har vi en väg in.

I värsta fall har Katja utnyttjat sin ställning inom rättsväsendet för att få fri tillgång till knarket, tjänster och gentjänster. "Cocaine is a hell of a drug" och Katja har ju visat att hon inte står över att knarka och köra bil. Pundare har dåligt omdöme och är ofta beredda att göra mycket för att få mer knark.
Vad jag kan läsa mig till finns det väl inget belägg eller bevis att den påse som hon hade i pennfacket i sin väska, och inte i bakfickan som Leif GW sa i tv 4 innehöll kokain? jag kan inte se det i hela tråden att det är klarlagt att påsen innehöll kokain? OM vart finns det då bevisat?Har den senfärdiga Åklagaren uttalat sig och satt det på pränt att det var kokain? har jag missat det?
Citera
2026-02-17, 21:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Med vänner som dig behöver Katja inte några fiender...

Men att sitta på den absoluta toppen av det svenska rättsväsendet och nyttja en drog som måste smugglas via grov, organiserad brottslighet är alltså, enligt dig, ett så litet problem att du inte kan föreställa dig hur detta kan skapa problem, i form av intressekonflikter, utpressningssituationer eller liknande?

Snälla. Hon snortade lite, blev avslöjad och nu på dekis. Dags att gå vidare.
Citera
2026-02-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Vad jag kan läsa mig till finns det väl inget belägg eller bevis att den påse som hon hade i pennfacket i sin väska, och inte i bakfickan som Leif GW sa i tv 4 innehöll kokain? jag kan inte se det i hela tråden att det är klarlagt att påsen innehöll kokain? OM vart finns det då bevisat?Har den senfärdiga Åklagaren uttalat sig och satt det på pränt att det var kokain? har jag missat det?

Precis.

Katja nekade till att hon kört rattonykter (blåst helt rent) sa hon själv vid första uttalandet.

Efter provsvaren kom tillbaka hade hon 0.12 promille alkohol i blodet och dessutom metaboliter för kokain i blodet.

Innan dess hade hon dock hunnit posta en video där hon anklagar alla för att utsätta henne för en häxjakt. Jag rekomenderar att titta på den skarpt. Finns på tiktok och facebook.

Sen kommer provsvaren och hon erkänner rattfyllan.
Nu börjar hon bestrida påsens innehåll.

Så knarkanvändningen och alkoholen i blodet är, fast gon nekade, nu bevisat.

Vi väntar på att provsvaren om att hennes påse innehöll kokain.

Anledningen till att detta dröjer är antagligen att provsvaret även där var positivt, och det är väldigt besvärligt att en person så högt placerad inom rättsväsendet som Katja, är så van att hantera kokain att hon kör runt med det i handväskan efter att hon (vad det verkar) kommer från ett julfirande med sina barn.

Hade det vart hembränt hade det sett illa ut, men hon hade kunnat köpa det av nån random tjomme som bränner hemma.

Kokain är guldådran som göder gängen (har hennes egen regering sagt) och du får inte tag på det utan att det gått genom landets största kriminella ligor.

Därför dröjer åtalet. Hur insyltad är hon? Lite är illa nog med tanke på hennes ställning. Men det kan vara katastrofalt insyltad.
Citera
2026-02-17, 22:11
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Snälla. Hon snortade lite, blev avslöjad och nu på dekis. Dags att gå vidare.

Haha precis. Läste artikeln på Aftonbladet idag där hon pratade om den mystiska 'metaboliten' som funnits i hennes kropp och som hon "funderat mycket över" hur den kunnat hamna där.. jag menar .. är hon så jävla blåst på riktigt? Vore bättre om hon höll tyst bara för nu börjar det bli så skämmigt att man inte funderar på om hon drog ett par stadiga linor innan intervjun.. samma linor från den drog; Kokain - som producerar denna mystiska metabolit alltså
Citera
2026-02-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Någon särskild skyndsamhet i handläggningen verkar inte råda.

Precis. bäver-anders gör skäl för namnet, och kritiken

Citat:
"Preskriptionstiden för ringa narkotikabrott är två år från det att brottet begicks, enligt 35 kap. 1 § brottsbalken. Om åtal inte har väckts eller den misstänkte häktats inom denna tid kan påföljd (böter eller fängelse upp till sex månader) inte längre dömas ut." säger Google.

Formellt har åklagaren alltså två år på sig.

Korrekt. Men så lång tid får han inte ta på sig. Man skulle kunna spekulera i tanken att Katja anmäler honom till RÅ eller JO om han drar ut länge på det, men det är väl rätt osannolikt, såvida inte hon är säker på att han saknar bevis emot henne. Det skulle hon ju i så fall göra för att rentvå sig själv från misstankarna, som består så länge bäver-anders inte tar beslut i ärendet. Men sannolikt ligger hon bara lågt tills det kommer någon form av beslut och det gör det antagligen relativt snart. För nu börjar det verkligen dra ut på tiden, och det utan någon rimlig förklaring. Massmedia borde börja reagera nu, eftersom det var sagt i slutet av förra veckan.

Skulle hon mot all förmodan frias helt i detta fallet, eller rättare sagt att bäver-anders lägger ner utredningen så kan hon ju ställa till ett skapligt ståhej mot de som redan dömt ut henne, mot bäver-anders, som pladdrade duktigt inledningvis, skulle hon nog kunna vara hyfsat framgångsrik i ett förtalsmål, liksom massmedia, sedan har vi Polismyndigheten som redan sagt de ville sparka henne, och så SD som sparkat ut henne från alla uppdrag och partiet. Ja, det skulle verkligen kunna bli ett riktigt ståhej.
Citera
2026-02-17, 23:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Haha precis. Läste artikeln på Aftonbladet idag där hon pratade om den mystiska 'metaboliten' som funnits i hennes kropp och som hon "funderat mycket över" hur den kunnat hamna där.. jag menar .. är hon så jävla blåst på riktigt? Vore bättre om hon höll tyst bara för nu börjar det bli så skämmigt att man inte funderar på om hon drog ett par stadiga linor innan intervjun.. samma linor från den drog; Kokain - som producerar denna mystiska metabolit alltså

Ja hon är lika pinsam som nyheten.
Citera
2026-02-17, 23:00
Medlem
Citat:
Precis.

Katja nekade till att hon kört rattonykter (blåst helt rent) sa hon själv vid första uttalandet.

Efter provsvaren kom tillbaka hade hon 0.12 promille alkohol i blodet och dessutom metaboliter för kokain i blodet.

Innan dess hade hon dock hunnit posta en video där hon anklagar alla för att utsätta henne för en häxjakt. Jag rekomenderar att titta på den skarpt. Finns på tiktok och facebook.

Sen kommer provsvaren och hon erkänner rattfyllan.
Nu börjar hon bestrida påsens innehåll.

Så knarkanvändningen och alkoholen i blodet är, fast gon nekade, nu bevisat.

Vi väntar på att provsvaren om att hennes påse innehöll kokain.

Anledningen till att detta dröjer är antagligen att provsvaret även där var positivt, och det är väldigt besvärligt att en person så högt placerad inom rättsväsendet som Katja, är så van att hantera kokain att hon kör runt med det i handväskan efter att hon (vad det verkar) kommer från ett julfirande med sina barn.

Hade det vart hembränt hade det sett illa ut, men hon hade kunnat köpa det av nån random tjomme som bränner hemma.

Kokain är guldådran som göder gängen (har hennes egen regering sagt) och du får inte tag på det utan att det gått genom landets största kriminella ligor.

Därför dröjer åtalet. Hur insyltad är hon? Lite är illa nog med tanke på hennes ställning. Men det kan vara katastrofalt insyltad.
men återigen! Vart står det i klartext att det är kokain i Katja via blodprov? och i Påsen på 2 gram som hon hade i handväskan? jag kan inte se att det är klarlagt att hon hade Kokain i blodprovet, jag kan inte se att det var kokain i provpåsen? man kan tro, tycka,anse vad som helst men då har man bevisbördan "kausalitet" att bevisa att hon och den e.v avåkningen berodde på ev. kokain och 0,12 promile alkohol ( gränsen är 0,20). jag säger inte att hon är oskyldig , men rätt skall vara rätt. (Jag har sådant jobb att jag måste kunna styrka mina påståenden) jag har luläst tråden ser inte någonstans att det är klarlagt solklart att hon hade Kokain i blodet. metabolit har jag sett det skriver t,om Ombudet för Katja. men det bevisar inté hon hade kokain vid den ev olyckan. och denna Åklagare är rena katstrofen för en SD vad man kan goggla sig fram till.
Citera
2026-02-17, 23:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Kan du länka till den artikeln?
Citera
2026-02-17, 23:49
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ja hon är lika pinsam som nyheten.

Citat:
Kan du länka till den artikeln?

Var i Aftonbladet, hon ska ha undrar detta i en poddintervju. Hittade inte artikeln jag tänkte på men en uppföljare:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/437XX9/myndighet-katja-nybergs-uppgifter-haller-inte

Mystiken tätnar..
Citera
2026-02-18, 00:06
Medlem
Citat:

Folk kan tycka vad de vill och sitta här och asgarva åt hennes fantasier. För fantasier är det antagligen.

Men saken är den att för åklagare bäver-anders är det kanske inte lika kul, för han måste bevisa att ingenting av det hon säger kan var möjligt, bortom allt rimligt tvivel.

Det är allt Katja behöver göra, så rimligt tvivel.

Sedan kommer faslig massa tramspellar här i tråden sätta morgonkaffet duktigt i halsen.

Nu kommer en massa idioter i tråden påstå att jag säger att hon är oskyldig. De som inte är idioter förstår bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in